המלחמה בקריפטו: בריטניה אוסרת על בורסת הקריפטו בינאנס לפעול בשטחה

בינאנס היא זירת המסחר הגדולה ביותר בעולם למטבעות דיגיטליים • הסיבה לאיסור פעילותה בממלכה, כמו במרבית המדינות שנלחמות בקריפטו: החשש מהלבנת כספים והונאות פיננסיות

בורסת הקריפטו בינאנס / צילום: Shutterstock
בורסת הקריפטו בינאנס / צילום: Shutterstock

בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, בינאנס, תיאלץ להפסיק לפעול בבריטניה. הרשות להתנהלות פיננסית בבריטניה (FCA) הודיעה ש-Binance Markets Limited, חברה-בת בריטית של קבוצת בינאנס, "אינה רשאית לבצע כל פעילות מוסדרת בבריטניה" החל מ-30 ביוני.

החברה תאלץ להסיר את כל הפרסומים והקידומים שלה בממלכה, וה-FCA אף פרסמה אזהרה לצרכנים ובה המליצה להיזהר ממודעות שמבטיחות תשואות גבוהות על השקעות קריפטו. 

החברה, שכבר מציעה מסחר קריפטו בבריטניה דרך אתר האינטרנט שלה, תהיה חייבת לפרסם במקום בולט באתר ובאפליקציה הודעה למשתמשיה בבריטניה שלפיה "שוקי הבינאנס מוגבלים ואינם מורשים לפעול באופן חוקי בשטח המדינה". עוד יודגש בהודעה כי "אף גורם אחר בקבוצת Binance אינו מחזיק באישור כלשהו, ברישום, ברישיון או ברישיון לביצוע פעילות מוסדרת בבריטניה".

בינאנס מרקטס לימיטד הייתה עתידה להשיק שוק נכסים דיגיטליים משלה בבריטניה אך משכה את בקשתה להירשם ל-FCA לאחר שלא עמדה בדרישות נגד הלבנת הון. מאחר שבינאנס עצמה אינה רשומה או מבוססת בבריטניה, הבהיר דובר ה-FCA, האיסור די מוגבל שכן היא עדיין יכולה לקיים אינטראקציה עם הצרכנים הבריטים ולהציע מסחר קריפטו דרך האתר שלה.

בציוץ בטוויטר בתגובה לפרסומים טוענת בינאנס כי "להודעת ה-FCA אין שום השפעה ישירה על השירותים הניתנים ב-Binance.com, הקשר שלנו עם המשתמשים לא השתנה".