לפיד: "האופוזיציה החדשה הופכת להיות אופוזיציה למדינת ישראל"

שר החוץ יאיר לפיד דוחה את הטענה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי הממשלה החדשה ויתרה על חופש הפעולה הישראלי נגד איראן: "זה שקר מסוכן"

שר החוץ יאיר לפיד / צילום: אורון בן חקון
שר החוץ יאיר לפיד / צילום: אורון בן חקון

שר החוץ יאיר לפיד דוחה את הטענה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כי הממשלה החדשה ויתרה על חופש הפעולה הישראלי נגד איראן.

בנאום בישיבת הסיעה אמר לפיד: "האופוזיציה החדשה הופכת להיות אופוזיציה למדינת ישראל. השבוע היא הפיצה שמועות זדוניות, כאילו מבטלים את ההכרה האמריקאית ברמת הגולן. זה שקר. היא טענה - טענה שקרית וחסרת אחריות - שאני ויתרתי על חופש הפעולה של ישראל לפעול נגד תוכנית הגרעין של איראן. זה שקר מסוכן. אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול נגד הגרעין האיראני בכל מקום ובכל זמן. רק אתמול הסברתי את זה למזכיר המדינה האמריקאי בזמן פגישתנו ברומא". 

לפי מקורות מדיניים, בשיחות בין ישראל לממשל האמריקאי - של לפיד, של ראש הממשלה נפתלי בנט, של שר הביטחון בני גנץ ושל הרמטכ"ל אביב כוכבי - אכן הבהרה העמדה הזו, והאמריקאים לא הביעו התנגדות לה, ובשיחות עלה הצורך בהמשך מדיניות התיאום בכל הקשור לפעילות צבאית ישראלית שארצות-הברית עשויה להיות מושפעת ממנה.

לפיד תקף את התנהלות האופוזיציה ואמר: "לפני שלושה שבועות עוד הייתי ראש האופוזיציה. בכל התקופה שלי בתפקיד הזה היה לי עיקרון אחד: להיות אופוזיציה לממשלה, לא להיות אופוזיציה למדינה. עכשיו האופוזיציה מאיימת להצביע נגד חוק איחוד משפחות, שנועד להבטיח את הרוב היהודי בארץ ישראל. כשאנחנו היינו באופוזיציה, החוק הזה עלה. תמכנו בו. תמכנו בו כי זה מה שנכון לציונות ולמדינת ישראל. כמו שתמכנו בתקציבי הקורונה, כמו שתמכנו בישראל בעולם ושיתפנו פעולה במאבק נגד תוכנית הגרעין האיראנית.

"אני רוצה לשאול מכאן את האופוזיציה: את מי בדיוק אתם מענישים? למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל? אני קורא למפלגות האופוזיציה להתעשת. תהיו אופוזיציה לנו, לממשלה; אל תהיו אופוזיציה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".