האם השינוי שאני חולמת עליו מחייב החלפת מקום עבודה?

"מרוויחה טוב, אבל לא מסופקת". האם מוכרחים לשלוח קו"ח ולהתראיין, או שאפשר למצוא עולמות חדשים במקום המוכר?

"מרוויחה טוב, אבל לא מסופקת" / צילום: Shutterstock
"מרוויחה טוב, אבל לא מסופקת" / צילום: Shutterstock

אני עובדת כיועצת חדשנות בחברה מצליחה. מרוויחה מצוין אבל מרגישה לא מסופקת. קיוויתי להשתלב בעשייה משמעותית בתחום חברתי, אבל אני גם לא רואה את עצמי מתחילה שוב לשלוח קורות חיים ומתראיינת.

דנה 

דנה יקרה,

יש לך קול פנימי ששואל את עצמו שאלות באשר למקום המקצועי שאת נמצאת בו. חוסר הסיפוק נובע מהחסר בעשייה ובתרומה חברתית, והפתרון שאת רואה הוא החלפת מקום עבודה, אבל אני רוצה להציע לך להרחיב את הפרספקטיבה שלך.

ההצעה שלי היא להתבונן על העיסוק שלך באופן רחב יותר, גמיש ודינמי. השינוי שאליו את מייחלת אינו מחייב החלפת מקום עבודה. אני מזמינה אותך לצאת מהחשיבה הבינארית של "או שאני עובדת בחברה עסקית או שאני עוסקת בעשייה חברתית", אלא לשאול את עצמך איך את יכולה לעשות שינויים בתוך המרחב שבו את פועלת כיום ולעשות כמה דברים במקביל וביחד, שיניבו לך יותר סיפוק. למשל:

1. השקיעי מחשבה והגדירי מהו הדבר שאת מחפשת. מה היית רוצה לעשות יותר בחייך? לאילו תחומים היית רוצה לתרום? מהי העשייה שמרגשת אותך?

2. חשבי מה יכול להיות הערך הייחודי שאת מביאה (מהיכולות, הקשרים והניסיון שלך) לתחום הרצוי?

3. נהלי שיחה עם המעסיקים שלך ושתפי אותם ברצון שלך לשלב עשייה גם בתחום החברתי. חשבו ביחד אילו הזדמנויות קיימות היום בחברה שיאפשרו לך להתנסות בתחומים או בפרויקטים רלוונטיים במסגרת מקום העבודה הנוכחי. למנהלים שלך יש היכרות עם תחומים נרחבים בארגון ויכול להיות שיוכלו לייצר עבורך חיבורים ליוזמות מעניינות.

4. חפשי ארגונים חברתיים שמעניינים אותך ובדקי אפשרויות להתנדב בהם. הניסיון שתצברי שם וההיכרויות השונות יפתחו לך דלתות.

חשוב לזכור שעולם העבודה היום הוא דינמי ומאפשר לך לעסוק בכמה עיסוקים במקביל. אל תתני להגדרות הישנות להגביל אותך, חפשי שילובים, שיתופי פעולה ויוזמות בהן תוכלי לממש את רצונותייך. הקריירה שלך תשתנה עוד הרבה, תחומי העניין וסקרנות שלך יתפתחו וישתנו.  

פרופ’ גרינשטיין מרצה וחוקר שיווק ויזמות באונ' Northeastern בבוסטון ו-VU באמסטרדם. כותב בטוויטר על מחקר התנהגותי @AmirGrinstein. יאנה שכטרמן היא יועצת ארגונית ומאמנת מנהלים ומלמדת באונ' Northeastern בבוסטון yanashechterman.com