דרמה בארה"ב: בוטלה הרשעתו של ביל קוסבי, והוא ישוחרר מהכלא

בית המשפט בפנסילבניה הודיע היום כי החליט לבטל את הרשעתו של הקומיקאי והשחקן ביל קוסבי בעבירות מין • משמעות הדבר היא שקוסבי (83) ישוחרר מהכלא אחרי שנתיים וחצי במאסר

ביל קוסבי במהלך משפטו / צילום: Associated Press, Dominick Reuter
ביל קוסבי במהלך משפטו / צילום: Associated Press, Dominick Reuter

דרמת ענק בארצות-הברית: בית המשפט בפנסילבניה הודיע היום (ד') כי החליט לבטל את הרשעתו של הקומיקאי והשחקן ביל קוסבי בעבירות מין. משמעות הדבר היא שקוסבי (83) ישוחרר מהכלא אחרי שנתיים וחצי במאסר, מתוך שלוש עד עשר שנות מאסר שנגזרו עליו בגין שלוש עבירות של תקיפה מינית. קוסבי הורשע בשלוש עבירות שביצע ב-2004. שלושת המקרים שבהם הוא הורשע אוחדו, והעונש המקסימלי שנדרש הוא עשר שנים בכלא.

בספטמבר 2018 החל קוסבי - או אם לדייק, אסיר מספר NN7687 - החל לרצות את עונש המאסר שלו. קוסבי שהה במתקן הכליאה שבפנסילבניה, בתא מבודד בגודל של 7 עד 13 מטרים עם קירבה למרפאה. כל זאת מתוך חשש לחייו ובשונה מ-3,830 האסירים האחרים במקום ששוהים בתאים משותפים וישנים במיטות קומותיים.

בראיון שהעניק בנובמבר 2019 לאתר BlackPressUSA.com המזוהה עם הקהילה השחורה בארצות-הברית, אמר קוסבי: "כשיגיע הזמן שלי לשחרור על-תנאי, הם לא ישמעו אותי אומר שיש בי חרטה. אני הייתי שם. לא אכפת לי מה קבוצה של אנשים אומרת על משהו שקרה כשהם כלל לא היו שם. הם לא יודעים".

עוד טען כי משפטו היה לא הוגן ולא צודק. "הכול היה העמדת פנים. כל הסיפור של המושבעים, הם היו מתחזים. הייתה מושבעת אחת, לדוגמא, שאמרה לפני שהתחיל המשפט 'הוא אשם, כולנו יכולים ללכת הביתה'". במהלך הראיון עם כתב האתר, תיאר קוסבי את התא שלו בכלא "הפנטהאוז שלי" ואמר כי הוא נהנה מפריבילגיות במקום. עוד הוסיף והביע דאגה ממצב השחורים בארצות-הברית.