נשיא IBM פורש לאחר שנה בלבד; המניה נופלת יותר מ-4% בוול סטריט

תאגיד המחשוב מאבד גובה בוול סטריט לאחר שדווח שג'ים ווייטהרסט, נשיא החברה זה שנה בלבד, פורש • IBM אישרה את הדיווח וציינה כי ווייטהרסט הוא יישאר כיועץ בכיר בחברה

מטה IBM בקנדה / צילום: Shutterstock
מטה IBM בקנדה / צילום: Shutterstock

ענקית הטכנולוגיה והמחשוב יבמ (IBM ) אישרה הערב (ו') שהנשיא ג'ים ווייטהרסט עוזב את החברה, וזאת לאחר דיווח בעניינו שפורסם באתר CNBC. המניה מגיבה בירידה חדה של יותר מ-4%. החברה ציינה שווייטהרסט יישאר יועץ בכיר בחברה.

ווייטהרסט מונה לנשיא בשנה שעברה, לאחר ש-IBM רכשה ב-2019 את רד האט - שבה כיהן כמנכ"ל - תמורת 34 מיליארד דולר. ווייטהרסט אחראי על חטיבות מחשוב הענן והבינה המלאכותית של יבמ וכן על האסטרטגיה הארגונית.

באוקטובר האחרון הודיעה יבמ על מהלך של פיצול החברה לשתיים. על פי התוכנית, יבמ תתמקד במחשוב ענן ובבינה מלאכותית - שניים מהתחומים הצומחים ביותר בעולם הטכנולוגיה כיום. החברה החדשה שתצא מתוך יבמ תתמקד בשירותים הטכנולוגיים. למעשה יבמ מוציאה מתוכה את חטיבת השירותים הטכנולוגיים לחברה נפרדת, כדי שהיא עצמה תוכל להתמקד בענן וב-AI.

המגמה של מעבר מתשתיות מחשוב מקומיות - שהוא גם אחד מתחומי הליבה של יבמ - לענן, התגברה מאוד בשל מגפת הקורונה, והמעבר לשירותים מרחוק ועבודה מהבית. ככל הנראה ביבמ, שמחזיקה צוותי מכירות ייעודיים לתשתיות מחשב, מבצעים התאמות לפיצול הצפוי ולהתמקדות בענן.