הסכם משמעותי לתיקון עולם: תספק קנאביס רפואי למבוטחי קופ"ח מכבי

החברה חתמה על הסכם עם קופת החולים מכבי, שלפיו תספק למבוטחיה קנאביס רפואי מוזל, וכן ייעוץ, הדרכות וסדנאות מקוונות • מניית החברה מטפסת בתל אביב • מנכ"ל תיקון עולם אבינועם ספיר: "מה שבאמת מרגש זו ההכרה המוסדית בקנאביס הרפואי"

חממת גידול קנאביס של תיקון עולם / צילום: יח"צ
חממת גידול קנאביס של תיקון עולם / צילום: יח"צ

תיקון עולם-קנביט  בהסכם עם קופת חולים שנייה: דיווחה היום (א') כי התקשרה עם קופת החולים מכבי בהסכם משמעותי, שלפיו החברה תספק למבוטחי הקופה (המחזיקים ברישיון) קנאביס רפואי בהנחות ביחס למחירי השוק. בתגובה לדיווח, מניית החברה עולה כעת מעל 7% בבורסה התל אביבית.

כחלק מההסכם עם מכבי יזמות וניהול (מקבוצת מכבי שירותי בריאות), תיקון עולם תספק למבוטחי הקופה גם שירותי ליווי, ייעוץ והדרכה (למשל על שימוש במכשירי אידוי והתאמת זנים), סדנאות מקוונות ושירותי ניפוק והפצת מוצרי קנאביס לשימוש רפואי עד הבית. לחברה הסכם דומה גם עם קופת חולים מאוחדת.

"העובדה שקופות החולים בחרו דווקא בנו, מתוך 16 חברות קנאביס בשוק, לשיתוף הפעולה הזה, זו הבעת אמון מאוד גדולה במקצועיות וביכולת שלנו", אומר מנכ"ל תיקון עולם אבינועם ספיר בשיחה עם גלובס, "אבל מה שמרגש באמת זו ההכרה הרשמית שלהן בקנאביס כתרופה. זו אמירה - קופות החולים בוחרות צד ומעניקות הכרה מוסדית מוסדרת לקנאביס הרפואי, ובכך הן מכירות גם בצורך של עשרות אלפי המטופלים שזקוקים לתרופה הזאת. זה משמח אותי שהקנאביס אט אט מתקרב לעולמות הטיפוליים הרגילים של קופות החולים, שיש הנגשה".

מבוטחי מכבי ייכנסו אוטומטית למועדון הלקוחות של תיקון עולם שמבטיח רציפות טיפולית ("אנחנו מתחייבים שהזן המדויק שהותאם למבוטח יהיה זמין עבורו", לדברי ספיר), וכן יעניק להם הנחה משמעותית של עד 20% ממחיר השוק. "הבשורה הגדולה הבאה תהיה הכנסת המוצרים לסל התרופות", מקווה ספיר.

שנה של עסקאות

שנת 2021 נפתחה בצורה אופטימית עבור תיקון עולם. בינואר כאמור חתמה על הסכם דומה עם קופת החולים מאוחדת, ובחודש שלאחר מכן בית החולים איכילוב הודיע על הקמת מרכז משותף לחקר הקנאביס יחד עם תיקון עולם ובשיתוף קרן המחקר איכילוב טק. מטרת המרכז היא להעמיק במחקר שיאפשר להתאמה של צמחי קנאביס עם הרכבים שונים של חומרים פעילות למחלות או בעיות בריאותיות ספציפיות. 

בשבוע שעבר הודיעה החברה על הקמת שותפות משולשת יחד עם פי.אס.סי ומדיטרנד, שתפתח מותג-על כחול לבן למוצרי CBD במגוון קטגוריות, כולל תוספי תזונה ומזון. עוד דיווחה לאחרונה שהיא נכנסת לתחום בריאות הנשים ותשקיע 5 מיליון שקל בחברת גייניקה, ותספק לה מעטפת שירותים לצורך פיתוח נרות וגינליים, ג'ל סיכוך ומוצרים עתידיים נוספים שמכילים קנאבינואידים. 

העסקאות השונות של תיקון עולם סייעו לה במחצית השנה הראשונה, שבמהלכה המניה שלה התחזקה בבורסת ת"א ביותר מ-13% (בעוד שמניותיהן של חברות הקנאביס האחרות, בהן טוגדר, קנאשור ופנאקסיה, איבדו גובה).