לראשונה: מכרז למוסכים כלליים לטיפול ברכבי מדינה

חברת הביטוח הממשלתית ענבל פרסמה מכרז לשלושה סלים נפרדים, לבחירת מרכזי שרות בקטגורית כלי רכב פרטי ומסחרי, לאופנועים וקטנועים ולטרקטורונים

ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי
ניידת משטרה / צילום: תמר מצפי

חברת הביטוח הממשלתית ענבל פרסמה לראשונה מכרז פומבי לבחירת מוסכים שיתחזקו את כ-15 אלף כלי הרכב השייכים למדינת ישראל. לפי שעה מדובר אך ורק ברכבים בבעלות המדינה, דוגמת ניידות משטרה או אמבולנסים וכן ברכבים שניתנו לעובדים על ידי המדינה.

עד עתה טופלו 15 אלף הרכבים שבבעלות המדינה במוסכי הסדר בלבד, ומוסכים אלו ימשיכו לבצע טיפולים ברכבים אשר דורשים על פי תנאי האחריות של הרכב טיפול רק במוסכי הסדר או טיפולים הנדרשים לטכנולוגיות הקיימות רק במוסכי הסדר.

מייצרים תחרות חדשה

מדובר במכרז לשלושה סלים נפרדים, כאשר הראשון הוא לבחירת מרכזי שרות בקטגורית כלי רכב פרטי ומסחרי, השני לאופנועים וקטנועים והשלישי לטרקטורונים. על פי מסמכי המכרז, בערים הגדולות יהיו יותר מזוכה אחד בקטגוריית הרכבים הפרטיים והמסחריים וכן בקטגוריית הרכבים הדו-גלגליים, וביתר האזורים זוכה אחד בכל עיר או אזור. תקופת ההתקשרות עם הזוכים תחל ממועד חתימת הצדדים על ההסכם ותימשך למשך 24 חודשים, כאשר ענבל שומרת לעצמה את האפשרות להאריך את תקופת ההתקשרות מעת לעת, עד 48 חודשים נוספים.

בענבל מאמינים כי כניסתם של מוסכים כלליים לתחום תחזוקת רכבי המדינה תייצר תחרות חדשה בשוק, תשפר את השירות ותהליכי העבודה ותצמצם עלויות. עוד מציינים בענבל, בראשות המנכ"ל יריב נחמה, שיסיים בקרוב את תפקידו, כי הרפורמה שנעשית באמצעות הקרן הפנימית לביטוחי ממשלה, תביא ליתרונות משמעותיים. בין היתר יוצרת כך המדינה תחרות בין כלל המוסכים בשוק ומייעלת את תהליכי העבודה.

הזדמנות שווה לכולם

"המכרז מאפשר מתן הזדמנות שווה לכלל המוסכים. דרישות הסף במכרז הם הוגנים ושוויוניים, וזכייה במכרז, בעיקר בתקופת שלאחר הקורונה, תסייע כלכלית למספר רב של מוסכים. כדי לוודא עמידה של המוסכים הזוכים בתנאי המכרז, ענבל תמשיך לבצע בקרה שוטפת על עבודתם, באמצעות סקרי לקוחות, לקוחות סמויים ואמצעים נוספים", הסבירו בחברת הביטוח הממשלתית.

מנכ"ל ענבל חברה לביטוח, יריב נחמה: "המכרז שפרסמנו מעיד על מהפכה בתחום הרכב. זו הפעם הראשונה בה מדינת ישראל מאפשרת הזדמנות שווה לכלל המוסכים במשק להיכלל בין נותני שירותי התחזוקה לרכבים שבבעלותה. מדיניות חדשה זו מאפשרת למדינה להגשים את חזונה בנושא שוויון הזדמנויות לכלל העסקים הקטנים והבינוניים שתוביל להגדלת התחרות והורדת מחירים ומשתלבת עם מדיניות משרד התחבורה לפתיחת שוק הרכב לתחרות".

סמנכ"לית ביטוח מיכל ששינסקי-אביטל: "יוצאים לדרך חדשה שתחולל שינוי מהותי בתחום השירות בתחזוקת הרכבים לרכבי המדינה".