שחקנית חדשה מציעה בדיקות קורונה לטסים לחו"ל

מד"א ואיכילוב Well החלו להציע בדיקת PCR ליוצאים לחו"ל ב-17 תחנות מד"א הפזורות ברחבי הארץ • המחיר לבדיקה שניתן לבצע שבעה ימים בשבוע עומד על 135 שקל

בדיקות קורונה / צילום: שלומי יוסף
בדיקות קורונה / צילום: שלומי יוסף

התחרות טובה לנו: שחקן נוסף בתחום הבדיקות ליוצאים לחו"ל - מד"א ואיכילוב Well החלו להציע בדיקת PCR ליוצאים לחו"ל ב-17 תחנות מד"א הפזורות ברחבי הארץ.

המחיר לבדיקה שניתן לבצע שבעה ימים בשבוע עומד על 135 שקל. הנחות יוענקו למבוטחים של מספר חברות ביטוח. כך למשל מבוטחי הראל יוכלו לשלם 119 שקל על הבדיקה, דרך סוכני נסיעות דוגמת איסתא (119 שקל) ודרך מועדוני צרכנות במסגרת שיתופי פעולה משתנים. את התוצאות מקבלים בהודעת טקסט בטווח של 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה. יש להירשם ולשם מראש על הבדיקה באתר.

בשלב זה הבדיקות יהיו זמינות בתחנות מד"א בירושלים, תל אביב יפו, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, הרצליה, רמת גן-גבעתיים, נתניה, פתח תקוה, כפר סבא, חדרה, אשדוד, חולון, רחובות, טבריה, בקריות ועכו, בהתאם לביקוש השירות עשוי להתרחב למוקדים נוספים של מד"א.

מד"א ואיכילוב מצטרפות לחברות שונות המציעות בדיקות לנוסעים לחו"ל: את המחיר הזול ביותר אפשר למצוא בבדיקה מציעה חברת אומגה בנתב"ג: 45 שקל (ו-135 שקל לבדיקה שתוצאותיה מתקבלות עד 4 שעות), בסניפי ביקורופא עלות הבדיקה היא 99 שקל ובחלק מסניפי BE של שופרסל ניתן לבצע בדיקה בעלות של 139 שקל (ו-99 שקל למחזיקי כרטיס אשראי שופרסל).

קופות החולים ביקשו לאפשר להן לגבות 149 שקל לבדיקה אולם נדרשו להוזיל את המחיר לכיוון של 99 שקל - עד כה לא התקבלה החלטה בנושא ולא ניתן לבצע בדיקות קורונה לפני טיסה לחו"ל בקופות החולים. בדיקות ניתן לבצע גם בבתי חולים בעלות שנעה בין 200 ל-400 שקל לבדיקה רגילה.

יצוין כי חובת הבדיקות לפני הנסיעה לחו"ל נתונה למדיניות של המדינה אליה טסים, כולל טווח הזמן הנדרש לפני בדיקה (נע בין 72 ל-48 שעות). כיום, יותר ויותר מדינות פוטרות את הנוסעים מישראל, דגש על מחוסנים מביצוע של בדיקות קורונה בכניסה אליהן כך למשל בארה"ב, גרמניה, ספרד, יוון ועוד.