אלטשולר שחם ישקיע 300 מיליון שקל בחברת ביג

הקצאת המניות החדשות תתבצע במחיר של 413.9 שקל למניה, המשקף את שער הנעילה של מניית ביג בבורסה אתמול

מרכז מסחרי ביג פולג בנתניה / צילום: עינת לברון
מרכז מסחרי ביג פולג בנתניה / צילום: עינת לברון

בית ההשקעות אלטשולר שחם  ישקיע 300 מיליון שקל ברכישת מניות חברת הנדל"ן המניב ביג  מרכזי קניות. בתמורה להשקעה, תקצה ביג לאלטשולר שחם 3.43% ממניות החברה. הקצאת המניות החדשות תתבצע במחיר השוק של מניית ביג, שהגיבה בחיוב לדיווח זינקה למחיר המשקף שווי של 8.9 מיליארד שקל - עלייה של 75% בשנה האחרונה.

ביג מתרחבת בסרביה 

ביג, שבשליטת יהודה ורוני נפתלי, פועלת בתחום מרכזי המסחר, בעיקר מרכזים מסחריים פתוחים בישראל, ארה"ב וסרביה. בנוסף, מחזיקה ביג בכ-60% ממניות חברת אפי נכסים, שפועלת בתחום המשרדים להשכרה בישראל ובתחומי המסחר, המשרדים והמגורים במדינות מזרח אירופה.

לאחרונה דיווחה ביג על הרחבת פעילותה בסרביה, באמצעות רכישת קניון ומרכז מסחרי פתוח בהשקעה כוללת של 60.8 מיליון אירו. השלמת הרכישות הותנתה בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בסרביה.

במסגרת העסקה הראשונה, סיכמה ביג על רכישת קניון בעיר קראגויבאץ' ובו שטחים להשכרה (GLA) בהיקף של 22.7 אלף מ"ר עם שיעור תפוסה של כ-96%, אשר מניב NOI (הכנסה נטו מפעילות) של כ-4.1 מיליון אירו בשנה. כמו כן, מחזיקה חברת הנכס גם בקרקע צמודה עם זכויות לבנייה של כ-6,500 מ"ר נוספים.

רכישת קניון בקרושבאץ'

בנוסף, נחתם הסכם לרכישת מרכז קניות פתוח בעיר קרושבאץ' בעל שטח להשכרה (GLA) של כ-8,700 מ"ר בשיעור תפוסה של כ-100%, אשר מניב NOI של כ-1.1 מיליון אירו בשנה. לחברת הנכס קיימת גם בעלות בקרקע צמודה עם זכויות לבנייה של כ-1,800 מ"ר נוספים.

הקניון והמרכז הפתוח אמורים להצטרף למרכזים המסחריים שמחזיקה כיום ביג בחמש ערים בסרביה: בלגרד (שלושה מרכזים), נובי-סאד, פאנצ'בו, זרניאנין, ואינדג'יה, הכוללים שטחי מסחר בהיקף כולל של 171 אלף מ"ר. בנוסף מחזיקה ביג בשני מרכזים לוגיסטיים בקרבת העיר בלגרד, וכן ב-50% מבניין משרדים בבלגרד שאת הקמתו השלימה ברבעון הראשון של 2021.