"ההמלצה שלי היא לבדוק שהיזם של הפרויקט הוא גם הקבלן, כי רווחי היזם יבואו על חשבון הדיירים"

הדיירים ברחוב הגליל 49-51 ברעננה נכנסו יחד לפרויקט משותף של תמ"א 38 • למרות שהבניין לא נהרס, הם פונו ממנו לצורך עבודות הבנייה

התחדשות עירונית ברחוב הגליל 49–51, רעננה / הדמיה: טריפל די
התחדשות עירונית ברחוב הגליל 49–51, רעננה / הדמיה: טריפל די

סיפור הפרויקט:

משה סבן, נציגות ועד הבית של הגליל 51: "התחלנו את ההתארגנות בראשית ימיה של תמ"א 38, לפני למעלה מ-10 שנים. עברנו כמה חברות והאפשרויות החלו להתבהר, עד שלפני חמש שנים הגענו אל היזם ארד הבונה והחלטנו ללכת איתו. גם הבניין הסמוך, הגליל 49, הגיע להסכמות עם היזם, וכך נוצר פרויקט דו-שלבי. הפרויקט זכה לתמיכה מצד כלל הדיירים, מלבד דייר אחד, שגם הוא השתכנע תוך כדי התהליך.

"עבודות הבנייה ארכו שנתיים שבמהלכן הדיירים עזבו את המבנה ושכרו דירות על חשבון היזם. זו הטבה שאינה מובנת מאליה כשמדובר בפרויקטים של עיבוי וחיזוק, ומבחינתנו היא הייתה מצוינת כי זה חסך לנו את המגורים באתר בנייה. בנוסף להרחבה, היזם הציע לכל מי שהיה מעוניין בכך שיפוץ יסודי של הדירה במחיר מוזל.

"ההמלצה שלי לכל מי שנכנס לתהליך של תמ"א 38 היא קודם כול לבדוק שהיזם של הפרויקט הוא גם הקבלן, ולא לקחת יזם וקבלן בנפרד, כי רווחי היזם יבואו על חשבון הדיירים".

התחדשות עירונית ברחוב הגליל 49-51, רעננה / צילום: ארד הבונה
 התחדשות עירונית ברחוב הגליל 49-51, רעננה / צילום: ארד הבונה

התמורה ליזם:

20 דירות גדולות בהן דופלקס-פנטהאוז בשטח 325 מ"ר + 250 מ"ר מרפסת.

התמורה לדיירים:

ממ"ד ומרפסת לכל דירה, הרחבות נוספות למחצית מהדירות (הגדולות יותר).

חניה:

במצב המקורי היו 19 חניות עיליות, וחמש דירות ללא חניה צמודה. במצב העתידי יהיו 51 חניות ולפחות חניה אחת לכל אחד מ-44 הדיירים. זאת בין היתר באמצעות 17 מקומות חניה על גבי מכפילים טמונים שהתקינה חברת פרומוט מתקני חניה.

המצב הקיים: שני בניינים בני 3 קומות על עמודים ו-24 דירות

מצב עתידי: 2 בניינים בני 44 דירות ב-7.5 קומות

היזם והמבצע: ארד הבונה

עיצוב שטחים ציבוריים: דגנית גר

אדריכלית: יותם רייך