ענקית הרכב קונטיננטל משקיעה בסטארט-אפ הישראלי Feelit

הסטארט-אפ פיתח חיישנים מודפסים לציוד תעשיית מתקדם, שיכולים לשמש גם לאופטימיזציה של סוללות לרכב חשמלי

דיגיטציה של עולם הרכב / אילוסטרציה: Shutterstock
דיגיטציה של עולם הרכב / אילוסטרציה: Shutterstock

קבוצת קונטיננטל, אחת מספקיות הטיר-1 הגדולות בעולם לתעשיית הרכב, הודיעה כי היא משקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית Feelit. החברה מפתחת פתרונות שצופים את מצב וצרכי התחזוקה של ציוד ומיכון תעשייתי מסוגים שונים בהתבסס על חיישני חומרה ייחודיים ש"מודפסים" על חומרי נאנו ואלגוריתמים מפיתוח עצמי.

החיישנים רגישים פי 50 מאשר הפתרונות התקניים הקיימים בשוק למטרה זו. הפתרונות של החברה מיועדים כיום למה שקרוי "תעשייה 4.0" אולם בקונטיננטל אומרים שיש להם יישומים פוטנציאליים גם בתעשיית הרכב, כמו למשל התקנה על מערכת קירור של סוללות ברכב חשמלי כדי לבצע אופטימיזציה של אורך החיים והטווח של הסוללות.

על פי הודעת קונטיננטל, "ההשקעה סוללת את הדרך שלנו לעבר דיגיטציה ומביאה עמה מספר יתרונות אסטרטגיים. אינטגרציה של חיישנים למוצרים קיימים ועתידיים שלנו תומכת בטרנספורמציה שלנו לעבר פתרונות חכמים וברי קיימה. זוהי ההשקעה השלישית של זרוע ההשקעות הסיכון של קונטיננטל בחברות סטארט-אפ ישראליות אחרי השקתה ב'אנגוג' ו-CARTICA".

הסטארט-אפ Feelit הוקם ב-2017 על ידי ד"ר גדי קונבלינה וד"ר מיטל שגב בר, שניהם בוגרי מערך המחקר של הטכניון. ההשקעה של קונטיננטל היא חלק מגיוס בהיקף של כ-8 מיליון דולר שסיימה החברה.