הדברים שאתם צריכים לדעת לפני השקעה במטבע דיגיטלי

הקסם שאופף את הביטקוין, האתריום ודומיהם קורץ למשקיעים, אבל האמת שמדובר בהשקעה מורכבת • ככה תוכלו לעשות אותה נכון

הדברים שאתם צריכים לדעת לפני השקעה במטבע דיגיטלי / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
הדברים שאתם צריכים לדעת לפני השקעה במטבע דיגיטלי / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מטבעות דיגיטליים הפכו לנכס השקעה שמושך את תשומת הלב הציבורית ובכלל זאת של מנהלי ההשקעות. אבל במציאות, מטבעות מבוזרים נחשבים נכס בסיכון גבוה: הם תנודתיים, לא תמיד ניתן להסביר את המגמה שלהם, כך שקשה לתכנן אסטרטגיית השקעה ארוכה, הם חשופים לסיכונים טכנולוגיים, ומתקבלים בחשדנות על-ידי המערכת הפיננסית. אם אתם בכל זאת מעוניינים לשלב את הקריפטו בתיק ההשקעות שלכם, הנה כמה כללי אצבע מומלצים בשבילכם:

ידע ואסטרטגיה

הבסיס לכניסה להשקעה הוא ידע. נסו להבין את הטכנולוגיה, את השוק, את בעלי השפעה על המחיר. קיראו הרבה. חשוב לזכור שמסחר במטבעות דיגיטליים מרובה בעמלות; מסחר תזזיתי יאכל חלק ניכר מהרווח, ובדרך כלל הוא מתכון לבחירה בהרבה מאוד השקעות שלאו דווקא שמתאימות לכם. לכן, חשוב מאוד גם לחשוב על אסטרטגיה: מה טווח ההשקעה שלכם, באילו מטבעות אתם מאמינים ומדוע.

כללי רגולציה

בניגוד להשקעות הון אחרות, בהם הגופים המנהלים את ההשקעה מנכים את המס במקור, השקעות בקריפטו מחייבות את המשקיע להכיר כללי רגולציה ובפרט בנושאי הלבנת הון ומיסוי.

ולבסוף, סכום ההשקעה. יש שיגידו לא להשקיע בקריפטו בלי חסכונות פנסיוניים מספקים. אחרים אומרים שמכיוון שקריפטו הוא השקעה בסיכון גבוה, חישבו מה האחוז שאתם מוכנים לשים בהשקעות מסוכנות ועשירית מכך השקיעו בקריפטו. כך או כך בחנו את ההשקעה גם בכלים המסורתיים כמו אופק חיסכון והתאמה לתיק ההשקעות הקיים.