הראל תצטרף לשירותי הדאטה סנטר של מיקרוסופט שיוקם בישראל

בקבוצת הביטוח מעריכים כי תהליך ההצטרפות למרכז המידע שיקום בישראל בשנה הבאה צפוי לחסוך להראל יותר מ-15% מהעלויות התפעוליות הארגוניות על פני חמש שנים • בכך היא מצטרפת לחברות ביטוח גדולות בעולם דוגמת סוויס רי ומיוניק רי

מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט
מיקרוסופט תשיק דאטה סנטר אזורי ב-2022 / צילום: מיקרוסופט

קבוצת הראל הודיעה היום (ב') על כך שתצטרף ותצרוך את שירותי הדאטה סנטר של מיקרוסופט, שצפוי לקום בישראל בתחילת 2022. מבין המערכות המיחשוביות בהן תשתמש הראל מגוון כלים ושירותים, בהם מוצרי אבטחה, מודלים בעולמות ה-Data מבוססי בינה עסקית ולמידת מכונה, כלי Office 365, תשתיות ארגוניות ועוד.

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים תהיה חברת הביטוח הראשונה בישראל שתשתמש ותצטרף לשירותי הענן הציבורי שיופעל מהדאטה סנטר המקומי של מיקרוסופט. בכך הראל מצטרפת לחברות ביטוח נוספות ומובילות העולם שצורכות גם הן את שירותי הדאטה סנטר בעולם כמו: Swiss Reinsurance Company Ltd, Munich Reinsurance Company, Alias Insurance

היקף תהליך המיגרציה לענן של הראל צפוי על פי הערכת העלויות לחסוך 15% מהעלויות התפעוליות של הראל על פני חמש שנים.

במסגרת תהליך אפיון הצרכים שערכו מיקרוסופט והראל, ערכו אנשי המקצוע של מיקרוסופט מספר סדנאות להנהלת הראל, על מנת להבין את הצרכים הארגוניים והרכיבים הטכנולוגיים השונים הנדרשים להגשמת היעדים העסקיים של הראל. בהראל ציינו כי הסיבה לבחירה בדאטה סנטר המקומי היא מתוך הצורך ברמת אבטחה מקסימלית, זמן שיהוי נמוך (Low-Latency) ועמידה בדרישות לאחסון דאטה ואבטחת מידע במדינת ישראל (Data Residency). כמו כן, שירותי הענן של מיקרוסופט תואמים לדרישות הגנת הפרטיות באיחוד האירופי (GDPR) ועומדים בדרישות תקני אבטחה המידע והפרטיות המתקדמים ביותר בשוק כיום.

כחלק מהמעבר של הראל לדאטה סנטר, הראל הכשירה והסמיכה למעלה מ-100 אנשי צוות טכנולוגיים במגוון קורסים והסכמותAzure ייעודיות, שיסייעו לה לשמר את הידע הארגוני ויאפשרו מעבר חלק ומהיר יותר לתשתית הדאטה סנטר של מיקרוסופט.

לדברי אייל אפרת מנכ"ל הראל המשמר מחשבים, הזרוע הטכנולוגית של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, "ההצטרפות והצריכה בשירותי הדאטה סנטר המקומי של מיקרוסופט בישראל יאפשר לנו לממש את פתרונותינו העסקיים, תוך שמירה על המידע ורמת ביצועים גבוהה".

לדברי אריאל סלפטר, חבר הנהלה וסמנכ"ל החטיבה המסחרית במיקרוסופט ישראל: "אנו מברכים את הראל על החלטתה לעבור לענן הציבורי בדאטה סנטר המוקם בישראל ולהצטרף למיליוני הארגונים שכבר עושים שימוש במגוון הפתרונות מבוססי הענן המאובטחים והיעילים שלנו ברחבי העולם".