טיולים | פיצ'ר

נופש שלא צריך בשבילו משכנתה: אתרי קמפינג מומלצים ופחות מוכרים

אם אין חו"ל ומחירי המלונות מרקיעים שחקים, חוויית הקמפינג היא האופציה השפויה, וגם כיפית ומגבשת, במיוחד עם ילדים

קמפינג על גדת הנחל / צילום: creat tv
קמפינג על גדת הנחל / צילום: creat tv

שלא כמו כוסברה, רוב הילדים אוהבים קמפינג. הוריהם, לעומת זאת, נחלקים לפלג המאובזר (אלה שיש להם אוהלים, מזרנים, מחצלות, כלי בישול, פנס ראש, אולר מתוחכם ומיני גאדג'טים) או לפלג המאותגר, שמוכנים להתנסות, אך יעדיפו אוהל מוכן או איזה חאן ממוזג. לאלה וגם לאלה, יש היום מענה רחב מאוד ושורה של אתרי קמפינג שעומדים בסטנדרט. אז לכבוד הקיץ שהגיע ולקראת החופשה השנתית, הנה הצעה לחמישה אתרי קמפינג:

● כפר הנופש מעין ברוך: אם חלמתם להטות אוהל על שפת פלג מים מפכה, לטבול בו רגליים ולהתרענן, הגעתם ליעד. בלב האתר זורם יובל מים קטן ומתוק. לפני כשנתיים האתר שודרג וזכה לתוספת של שמונה יחידות אירוח. שטח הקמפינג גדול, רובו עם מדשאות ועצים מצלים, ומקטע נוסף טובל במטע ופחות מוצל.

קמפינג במעיין ברוך / צילום: creat tv
 קמפינג במעיין ברוך / צילום: creat tv

מה בשטח: שולחנות פיקניק, עמדות מנגל, חביות למדורה וחשמל, ואפשר לשכור מזרנים. נבנו מלתחות חדשות ובמטבח המשותף, החדש אף הוא, יש מקררים, כיורים ועמדות עבודה ובקרוב גם כירות גז. יחידות האירוח המשפחתיות פשוטות אבל מקסימות, אחת מהן מונגשת. יש בהן שני חדרי שינה סלון ומטבחון.

שורה תחתונה: הקמפינג שקט, מתוחזק ומוצלח, ויש חבילות משולבות עם אטרקציות (קייקים, פיינטבול). 72 שקל לאדם באוהל, 600־1,000 שקל ליחידה משפחתית (עד חמש נפשות). https://maayanmb.co.il

● חאן נהר הירדן: קמפינג חדש, ליד אתר רפטינג נהר הירדן, עם לינה ממש על שפת המים. חוויה.

מה בשטח: מתחם החאן לא גדול ויש בו שני מקבצים של אוהלים משפחתיים מוכנים, כך שלא צריך לסחוב כלום מהבית. לצד כל מקבץ אוהלים (הקטן ל-10 והגדול עד 20) יש פינת ישיבה מוצלת, מקרר, עמדת מנגל, תאורה וחשמל וגם מכלי מים גדולים (במקום ברזיות). צריך להביא מצעים ומגבות.

אתר הרפטינג הוא אתר הומה בדרך כלל והחאן ממוקם באזור שקט. החיסרון - הריחוק מהשירותים והמקלחות, שאגב שודרגו בתקופת הקורונה, אך משרתים אלפי אנשים ביום. היתרון - אפשר ליהנות מהאטרקציות של הרפטינג: שייט, אומגה למים, טיולי רייזרים מודרכים, מתחם נינג'ה חדש ומדליק ומסעדה מקומית מצוינת.

שורה תחתונה: לוקיישן שקט ומלא אטרקציות סמוכות, 150-160 שקלים לאדם. www.rafting.co.il

● דרך העץ - שדמות דבורה: בראשית היה בדרך העץ מטע עצי פאוליניה, ובו הוקם פארק שעשועים על טהרת העץ, עם סדנאות בנייה, מבוך, משחקים, פינת מדורה ושאר פעילויות לילדים שיכלו לבלות כאן יום שלם. אחר כך הוסיפו מתחם קמפינג, שיהיה נוח.

מה בשטח: כל משפחה/חבורה/קבוצה, מקבלת מתחם משלה, עם שולחן פיקניק, חיבור לחשמל ועוד. שירותים ומקלחות משותפים וכך גם מטבח, שבו מקררים להשכרה. לצדם הוקמו אוהלי חאן שנועדו לקבוצת משפחות/חברים שמגיעים ביחד. כל מי שמתארח מוזמן לפארק ללא תוספת תשלום. לאחרונה בנו מתחם נוסף, עם ארבעה אוהלים ממוזגים בגדלים שונים, עם כל הפסיליטיז הנדרשים, כולל מיטות ומזרנים, מתחם מלתחות ומטבחון נפרד.

דרך העץ / צילום: אורלי גנוסר
 דרך העץ / צילום: אורלי גנוסר

לצדם יש חדרי מטיילים במבנה דו-קומתי, אמנם קטנים ובסיסיים, אבל עם חללים משותפים שמתאימים גם למשפחה מורחבת, כולל אזורי ישיבה ומטבחון משותף. בהמשך מתוכננים סופי שבוע של תוכן עם ערבי שירה והרצאות או טבע עם ספארי לילה וטיול מעיינות. המתחם פעיל כל השנה ומקפיד על שקט.

שורה תחתונה: ערך מוסף טמון בנעימותם של בעלי המקום, אילת ותמר יוסף. מחירי הלינה: 60-180 שקל לאדם, כולל כניסה לפארק. www.derechaetz.org.il

קמפינג יער השלום - ירושלים: הסלוגן של הקמפינג הזה הוא ללכת לישון ביער ולקום בעיר. הקמפינג ממוקם בשטח יער השלום, למרגלות טיילת ארמון הנציב, ריאה ירוקה בשולי ירושלים, והמיקום מאפשר לאורחים ליהנות משני העולמות.

מה בשטח: הקמפינג מתאים למגוון אוכלוסיות, כולל כאלה ששומרות שבת. מצד אחד אפשר להקים אוהל פרטי במרחב. מצד שני למי שבא להתפנק אפשר לשכור אוהל מוכן עם מזרונים. יש גם חדרי אירוח קטנים, פשוטים אך נעימים וממוזגים. על המדשאות פינות פיקניק, ערסלים, עמדות גריל וכמובן שירותים, מקלחות, מקררים ועוד. המקום מטופח ומאובטח.

הקמפינג ביער השלום, שלווה גדולה וירוקה / צילום: אליהו ינאי
 הקמפינג ביער השלום, שלווה גדולה וירוקה / צילום: אליהו ינאי

שורה תחתונה: לוקיישן מצוין, קרוב לטיילת ארמון הנציב ולמתחם התחנה הראשונה, שבמרחק הליכה. 40־120 שקל לאדם. http://bit.ly/codcamping

● כפר הנוקדים: למי שלא מפחד לצאת למדבר בקיץ. אמנם חם ביום, אבל בערב ממש נעים. כפר הנוקדים, שבין ערד למצדה, מציע חאן וחדרים, אבל גם אזורי קמפינג ובהם ברזיות מים קרים, שירותים ומקלחות מדוגמים, חנות קטנה וחדר אוכל (בתשלום נוסף).

מה בשטח: שולחנות פיקניק עם גגון, מטבחון משותף ובו מקרר, כירה כיור ומשטח עבודה, חיבור לחשמל ופינת מדורה (אפשר לקנות במקום עצים). החידושים האחרונים כוללים מתחם מים עם בריכות שכשוך וגם אטרקציה ייחודית: האכלת גמלים!

שורה תחתונה: המחיר כולל את כל פעילויות התוכן: סיורים וסדנאות, סופי שבוע חווייתיים ופסטיבלים. 59־80 שקלים לאדם. www.kfarhanokdim.co.il