בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; ענקיות הטכנולוגיה משכו את המדדים מטה

הירידות בניו יורק התמתנו: הנאסד"ק איבד 0.7%, הדאו ג'ונס עלה 0.1% • המדדים האירופאיים המובילים השילו יותר מ-1% • מספר תביעות האבטלה בארה"ב בשבוע שעבר - 360 אלף, בהתאם לתחזית • הביטקוין ירד ל-31.5 אלף דולר

בורסת הנאסד"ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד"ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:02

יום המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס חווה יום תנודתי שבמהלכו נע בין ירידה לעלייה קלה, ולבסוף ננעל בעלייה של 0.1%. הנאסד"ק איבד 0.7%, S&P 500 ירד 0.3%. מי שסייעו למדד הדאו ג'ונס להתחזק לקראת סוף יום המסחר הן האניוול , יונייטד הלת' , הום דיפו , אמג'ן  ו-ויזה , שרשמו עליות של 1%-2%.

ענקיות הטכנולוגיה רשמו ירידות והשפיעו על המדדים, בהן אנבידיה  שאיבדה כ-4.5%, וגם אפל , פייסבוק , מיקרוסופט , אינטל  AMD  , ווסטרן דיגיטל  וטוויטר  איבדו גובה.

גם מניות הפארמה נחלשו הערב, ובראש ביוג'ן  שאיבדה 6.7% לאחר שה- FDA שינה את ההתוויות בתרופה שפיתחה לאלצהיימר.

בשוק הקריפטו עדיין נרשמות ירידות קלות, כאשר הירידה של הביטקוין התמתנה והוא כעת נסחר סביב 31.5 אלף דולר. האת'ר עלה בחזרה ל-1,914 דולר.

בשוק הסחורות נרשמו ירידות של כ-2% בשני סוגי הנפט. נפט מסוג WTI נמכר תמורת 71.5 דולר לחבית, בעוד שחוזה על נפט מסוג ברנט נמכר ב-73.2 דולר. הזהב מתחזק בכ-0.3% ונסחר תמורת 1,830 דולר לאונקייה.

22:20

התנודות בוול סטריט נמשכות, וכעת הדאו ג'ונס שוב רושם עלייה קלה. הירידה של הנאסד"ק התמתנה ל-0.9%.

מודרנה  ממשיכה לטפס כ-5%, AMC עולה 4%. ונרשמו עליות גם אצל AIG , יו.אס בנקורפ  והאניוול 

וירג'ין גלקטיק  של המיליארדר ריצ'רד ברנסן, שרק השבוע השלימה טיסה מסחרית לחלל, מאבדת 3.7%. ירידות נרשמות גם אצל אנבידיה , אינטל , אפל , פורד מוטורס  וקלובר הלת'.

21:00

הירידות בשוק הקריפטו מתחילות להיות מורגשות, והביטקוין כבר נסחר ברמה של 31 אלף דולר. האת'ריום ירד מתחת ל-1,900 דולר, הריפל נסחר תמורת 59 סנט, הדוג'קוין מעט מתחת ל-18 סנט.

בוול סטריט נרשמות ירידות שערים, כאשר גם הדאו ג'ונס מחק את הירידה שרשם במהלך הערב וכעת נסחר בירידה של 0.2%. נאסד"ק מאבד 1.3%, S&P 500 כ-0.7%.

בין השאר רושמות ירידות אנבידיה, ביוג'ן, AMD, אפלייד מטיריאלס, מיקרון, טלפלקס, גאפ ורויאל קאריביאן.

מניית חברת הגיימינג האמריקאית-ישראלית SciPlay נסחרת בעליות, לאחר שבילת השליטה בה, Scientific Games, הגישה הצעה לרכוש את מניות הציבור בחברה. החברה האם מחזיקה 81% מסייפליי ומציעה עסקת מניות, שבמסגרתה עבור כל מניית סייפליי יקבלו בעלי המניות רבע מניית סיינטיפיק גיימס. העסקה משקפת פרמיה של כ-10% על מחיר המניה לפני פרסומה, ומבוססת על מכפיל EBITDA של 10.1 לשנה זו. סייפליי הונפקה לפני כשנתיים במחיר של 16 דולר למניה ונסחרת כעת בכ-17 דולר.

20:05

בורסת וול סטריט ממשיכה להתנהל במגמה מעורבת. הנאסד"ק נסוג 0.7%, S&P 500 יורד 0.4%. מנגד, הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.1%.

בקרב המניות הישראליות, נרשמות ירידות בולטות אצל מאנדיי , מר , גלובל-אי אונליין , גילת , פלייטיקה  ונובה . מנגד, אופטיבייס  מזנקת 16%, ונרשמות עליות נאות גם אצל ביוליין , צים , פרפל ביוטק , סימילרווב , תאת , קמטק  וג'ייפרוג.

18:45

יום המסחר באירופה ננעל בירידות שערים. מדדי דאקס הגרמני וקאק הצרפתי איבדו 1%, פוטסי הבריטי ירד 1.1%. במדריד נרשמה ירידה של 1.5%, במילאנו 1.3%.

הירידות בוול סטריט התמתנו והמסחר הפך למעורב, כאשר כעת הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.1%. הנאסד"ק יורד 0.4%, S&P 500 נסוג 0.2%.

בולטות לחיוב הערב מניית מודרנה  שמזנקת 5%, דלתא איירליינס  שמתקנת את הירידה מאמש ועולה 3.2%, ו-AMC  ששוב חזרה לרכז את עניין המשקיעים ועולה 8%.

צוות המחקר באופנהיימר של תחומי הסייבר והענן, בראשותו של איתי קדרון, ממליץ לקראת עונת הדוחות הקרובה על מניות פאלו אלטו (PANW) המדורגת Outperform עם מחיר יעד מעודכן של 450 דולר (פועלת בתחומי פיירוול ואבטחת ענן), על חברת OKTA המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 295 דולר, (מובילת תחום צומח של אבטחת זהויות משתמשים ארגוניים), על חברת טוויליו (TWLO) המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 550 דולר (המספקת פלטפורמה מובילה להעברת מסרונים), על חברת אלאסטיק (ESTC) המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 170 דולר (המספקת פתרונות תוכנה בענן לחיפוש דאטה ארגוני ובדיקת ביצועי אפליקציות), וכן על חברת סמארטשיט (SMAR) המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 85 דולר (המספקת פלטפורמה לניהול שיתוף פעולה בארגון), אשר נסחרת בתמחור חסר למתחרתה הישראלית מנדיי שהונפקה לאחרונה.

17:55

הירידות בוול סטריט מעמיקות, וכעת הנאסד"ק משיל 0.7%, S&P 500 יורד כ-0.4% והדאו ג'ונס נסחר ביציבות, עם נטייה לירידה קלה.

טייוואן סמיקונדקטור , קבלנית ייצור השבבים הגדולה בעולם, מאבדת 5% לאחר שפרסמה דוחות לרבעון השני, מהם עולה שהרווח למניה נמוך במעט מהצפי (92 סנט לעומת 93 סנט). ההכנסות עברו את הצפי במעט ועמדו על 13.29 מיליארד דולר.

מורגן סטנלי  מתחזק 1.3% לאחר פרסום הדוחות, שלפיהם הרווח למניה עמד על 1.89 דולר לעומת צפי של 1.66. ההכנסות עמדו על 14.76 מיליארד דולר, כ-800 מיליון דולר מעל הצפי. גם יו.אס בנקורפ  עולה בהמשך לפרסום התוצאות הרבעוניות.

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים קלות של כ-0.2%, בהמשך למגמה השלילית שנרשמה במהלך היום בחוזים העתידיים. ביוג'ן  מאבדת כ-3% בהמשך לשינוי ההתוויה בתרופת Aduhelm שפתיחה עבור חולי אלצהיימר.

קולמקס שוקי הון פרסמו המלצת "קנייה" על מניית וירג'ין גלקטיק , של המיליארדר ריצ'רד ברנסן. מסקירתו של ד"ר רון אייכל עולה כי דוחות החברה היו מאכזבים ביחס לתחזיות, אולם בהינתן שהחברה בדרך הנכונה להצלחה - לאחר שהשלימה השבוע טיסה מסחרית ראשונה לחלל, לפני מתחרותיה בשוק תיירות החלל - ייתכן שהדוחות של תחילת השנה הבאה יראו אחרת. "טכנית המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית כאשר רוב האינדיקטורים תומכים בעליה במחירה ומעניקים דירוג Buy. אינדיקטור ה-Oscillators הינו Neutral ואינדיקטור המומנטום נותן למניה דירוג Sell", צוין בסקירה.

קומפיוג'ן  הדואלית דיווחה היום על התחלת טיפול בחולה הראשון במסגרת הניסוי הקליני שלב 1 לטיפול משולב של COM902 ו-COM701 בחולים עם גידולים סרטניים מתקדמים.

באירופה עדיין נרשמות ירידות, כאשר מדד דאקס הגרמני מאבד 1.1%, קאק הצרפתי יורד 1.2% ופוטסי הבריטי נסוג 1%.

15:40

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע שנגמר ב-10 ביולי הסתכם ב-360 אלף, בהתאם לתחזיות. בשבוע שקדם לו נרשמו 386 תביעות אבטלה, כך שמדובר בשיפור קל. מספר תביעות האבטלה של מובטלים ותיקים עומד על 3.2 מיליון, ירידה של 126 אלף בשבוע.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות ירידות של 0.3% ל-S&P 500 ושל 0.4% לדאו ג'ונס. החוזים על הנאסד"ק נסחרים ביציבות.

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה שלילית. דאקס משיל 0.8%, קאק ופוטסי יורדים 0.7%. בורסת מדריד מאבדת מעל 1%, המדד הפורטוגלי נחלש ב-1.2%.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות קלות, כאשר הביטקוין סחר סביב 31.7 אלף דולר, האת'ר על 1,900 דולר, הריפל ירד ל-58 סנט והדוג'קוין על 18 סנט.

14:14

ירידות בבורסות אירופה, מדדי המניות המובילים נסוגים ב-0.8%-1%. בוול סטריט המסחר צפוי להיפתח במגמה מעורבת.

חברת גילת הודיעה היום כי קיבלה הזמנות נוספות בהיקף של 2 מיליון דולר לתמיכה ב- Gateways של קבוצות לוויינים במסלול לווייני נמוך ( (LEO . ההזמנות התקבלו כחלק מחוזה עליו דיווחה החברה בעבר. 

12:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק.

מניית סימנס גמזה צונחת בכ-13% לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לרבעון השני. גם מניית החברה האם סימנס אנרג'י צונחת בכ-8%. 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות במדדי המניות.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת, והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.33%.

08:20

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת, כאשר הדאו ג'ונס ו-S&P 500 התחזקו בכ-0.1% והנאסד"ק ירד 0.2%.

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט המגמה מעורבת, והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומדת על כ-1.33%.

בגזרת המאקרו, היום פורסם בסין כי הכלכלה התרחבה בקצב שנתי של 7.9% ברבעון השני של 2021 (לעומת הרבעון המקביל אשתקד). כלכלנים ציפו לצמיחה של 8.1% כך שהנתון היה נמוך מהצפי.

נתון המכירות הקמעונאיות בסין רשם בחודש יוני עלייה של 12.1% לעומת אשתקד, יותר מהתחזית המוקדמת של כלכלנים שעמדה על 11%.

חוזה על נפט מסוג ברנט רושם כעת ירידה של 0.7% לרמה של 74.3 דולר לחבית. הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי המדינות חברות אופ"ק הגיעו לפשרה עם איחוד האמירויות הערביות והסכימו להסיר את המגבלה על כמות ה נפט שיהיה מותר למדינה לשאוב, כחלק מהסכם נרחב יותר עם מדינות מפיקות נפט בהובלת רוסיה להגדלת האספקה בעולם, כך אמרו אנשים הקרובים לנושא. הפשרה, שהושגה בין ערב הסעודית , המנהיגה בפועל של אופ"ק ואיחוד האמירויות הערביות מותנית ותלויה בהסכמה של הקרטל והקבוצה הנרחבת יותר, אופ"ק +, שעוד לא נקבע לה תאריך. אופ"ק + כוללת את רוסיה והמדינות מפיקות הנפט שהיא מובילה.

המשמעות של זה היא שכל תוצרת חדשה מהסכם ההפקה המוגדלת שהושג מוקדם יותר החודש - אבל נבלם בגלל התנגדות איחוד האמירויות הערביות - לא תגיע לשווקים מיד. מדינות אחרות באופ"ק יכולות לנצל את הוויתורים שנעשו עבור איחוד האמירויות הערביות על מנת לבקש הגדלה של התפוקה שלהן בתוך הקבוצה, כך אומרים נציגים.

מוקדם יותר החודש, הסכימה אופ"ק עם הקבוצה בהובלת רוסיה להגדיל את התפוקה על מנת למלא אחר הביקוש הגובר ולמתן מחירים מאמירים. הקבוצה קיצצה תפוקה של 9.7 מיליון חביות נפט ביום בתחילת שנה שעברה, כמות שהיא בערך מקבילה ל-10% מהביקוש העולמי אז.