בהתאם לעמדת גורמי המקצוע: קוצר זמן האבטחה למשפחת נתניהו

ועדת השרים לענייני שב"כ קיבלה את המלצת שירות הביטחון הכללי לפיה אין צורך ביטחוני, נכון לעכשיו, המצדיק את מעטפת האבטחה המשפחתית למשך יותר מחצי שנה מתום כהונתו של נתניהו • זאת לאחר ששר המודיעין הקודם אלי כהן האריך בינואר את משך האבטחה לשנה

ראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו עם רעייתו ובניו / צילום: קובי גדעון-לע"מ
ראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו עם רעייתו ובניו / צילום: קובי גדעון-לע"מ

ועדת השרים לענייני שב"כ החליטה הבוקר (ה') לקצר את משך מתן מעטפת האבטחה המלאה לבני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לחצי שנה בלבד מתום כהונתו, במקום שנה. בכך ביטלה החלטה קודמת מחודש ינואר. האבטחה האישית על נתניהו עצמו תימשך.

בד בבד החליטה הועדה על המשך האבטחה של ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואהוד ברק עד חודש מרץ 2022, ואז תתקיים הערכת מצב מחודשת.

ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת שירות הביטחון הכללי שקבע כי אין צורך ביטחוני נכון לעכשיו המצדיק את מעטפת האבטחה המשפחתית למשך יותר מחצי שנה.

בוועדה חברים, ראש הממשלה נפתלי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עומר בר-לב, שר המשפטים גדעון סער, שר המודיעין אלעזר שטרן ושר הדתות מתן כהנא.

בינואר ועידת השרים הקודמת לענייני שב"כ דנה בבקשה המקורית להאריך את האבטחה של משפחת נתניהו לשנתיים, ולאחר דיון ארוך שניהל שר המודיעין דאז אלי כהן הוחלט על הארכה של אבטחת רעיית ראש הממשלה דאז שרה נתניהו וילדיהם יאיר ואבנר למשך שנה מתום סיום כהונתו של נתניהו. הסיבה שניתנה אז הייתה "איומים ביטחוניים עדכניים".

נתניהו עצמו טען אז כי אין לו קשר לקבלת ההחלטות הללו, וכי הן נובעות מצרכים ביטחוניים בלבד.

ביחידה לאבטחת אישים ידונו עם ראש אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה על פרטי האבטחה, הן בבתי ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה, והן בליווי בני המשפחה למשך החודשים הקרובים, ולקראת תום המועד, בנובמבר, אם יחולו שינויים בהערכות הביטחוניות, יתקיים דיון נוסף בשב"כ ובוועדת השרים בנושא.