"לא מרגיש בטוח במרחב הזה": מייסד האת'ריום פורש מעולם הקריפטו

אנת'וני די יוריו, ממייסדי המטבע הווירטואלי השני בגודלו, נאלץ זה ארבע שנים להסתובב עם צוות אבטחה צמוד • הודיע שהחליט לפרוש מתוך חשש לביטחונו: "אני לא נלהב מהסיכון שנלווה לעולם הזה"

אנת'וני די יוריו, מייסד רשת האת'ריום / צילום: Reuters
אנת'וני די יוריו, מייסד רשת האת'ריום / צילום: Reuters

אנתוני די יוריו, מייסד משותף של רשת את'ריום - המטבע הווירטואלי בעל נתח השוק השני בגודלו אחרי הביטקוין - הודיע על פרישתו מעולם הקריפטו, וכן ימכור את מיזם Decentral Inc, שמייצר בין השאר את ארנק הנכסים הדיגיטלי Jaxx. הסיבה: חשש כבד לביטחונו האישי.

די יוריו הקנדי, בן 48, מסתובב עם צוות אבטחה צמוד מאז 2017. בשבועות הקרובים הוא מתכנן למכור את Decentral Inc ולנתק את הקשר עם סטארט-אפים אחרים שהוא מעורב בהם, ואינו מתכנן לממן עוד פרויקטים של בלוקצ'יין. התכנון הוא להתמקד מחדש בפילנתרופיה ובמיזמים אחרים שאינם קשורים לקריפטו.

"יש בעולם הקריפטו סיכון שאני לא מתלהב ממנו יותר מדי", אמר די יוריו, שסירב לחשוף את החזקות המטבעות שלו או את השווי הנקי שלו. "אני לא מרגיש בטוח במרחב הזה. אם הייתי מרוכז בבעיות גדולות יותר, אני חושב שהייתי בטוח יותר".

בשנת 2013, די יוריו ייסד את חברת את'ריום (Ethereum), שהפכה לביתם של רבים ממיזמי הקריפטו הבולטים ביותר, במיוחד במימון מבוזר - המאפשר לאנשים ללוות, להלוות ולסחור ביניהם ללא מתווכים כמו בנקים. בפברואר 2018 העריך פורבס את השווי הנקי של די יוריו בכמיליארד דולר, אך מאז מחירו של מטבע האת'ר יותר מהכפיל את עצמו. שווי השוק של המטבע עומד כיום על כ-229 מיליארד דולר. 

די יוריו הגיע לכותרות לפני כשלוש שנים, כאשר קנה תמורת 28 מיליון דולר קנדי (22 מיליון דולר ארה"ב) פנטהאוז יוקרתי בן שלוש קומות בעיר טורונטו שבקנדה, ושילם חלק מהתמורה בכסף דיגיטלי.

די יוריו אמר כי שוחח עם כמה משקיעים פוטנציאליים באשר למכירת Decentral, וכי הוא מאמין שהסטארט-אפ יזכה להערכת שווי של "מאות מיליונים". הוא מצפה למכור את החברה עבור כסף פיאט או הון עצמי בחברה אחרת - לא קריפטו. "אני רוצה לגוון, לא להיות בחור קריפטו, אלא להיות בחור שמתמודד עם בעיות מורכבות", אמר די יוריו. "אשלב קריפטו כשצריך, אבל הרבה פעמים לא צריך", אמר. "זה אחוז קטן ממה שהעולם זקוק לו".