אלהרר, מיכאלי וזנדברג: לקדם מעבר לתחבורה חשמלית

בהודעה משותפת שפרסמו שרות האנרגיה, התחבורה והגנת הסביבה הן הודיעו כי ידרשו להכניס לחוק ההסדרים החלטה להעביר את משק התחבורה להפעלה בחשמל, בדגש על תחום האוטובוסים • עלות התוכנית: 650 מיליון שקל

שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת האנרגיה קארין אלהרר ושרת הגנת הסביבה תמר זנדברג / צילום: יח"צ
שרת התחבורה מרב מיכאלי, שרת האנרגיה קארין אלהרר ושרת הגנת הסביבה תמר זנדברג / צילום: יח"צ

שיתופי הפעולה בין השרות בממשלה ממשיכים. בהודעה שפרסמו לפני זמן קצר השרות קארין אלהרר, מרב מיכאלי ותמר זנדברג, הן הודיעו כי יפעלו להכניס בחוק ההסדרים החלטה לקדם מערך תחבורה חשמלי בשוק התחבורה הציבורית בישראל, וזאת בעלות של 650 מיליון שקל.

360 מיליון שקל מיועדים לרכש אוטובוסים חשמליים עירוניים ובינעירוניים ותשתיות המיועדות להטענתם, כ-100 מיליון שקל לקידום אזורים מופחתי זיהום בערים. כ-90 מיליון שקל לתוכנית להגעה ירוקה לעבודה וכ-100 מיליון שקל נוספים לעמדות טעינה, מחקר ופיתוח בתחום התחבורה הנקייה.

שרות הגנת הסביבה, האנרגיה והתחבורה: "משבר האקלים כבר מכה בעוצמה ברחבי העולם, וישראל חייבת לפעול באופן מיידי על מנת לצמצם את השלכותיו. הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא תוך שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה. ענף התחבורה הוא גורם הזיהום הגדול ביותר במדינה ועל כן ההחלטה לקידום תחבורה חשמלית היא חשובה ביותר. המטרה היא גם לקדם תחבורה ציבורית חשמלית וגם לתמרץ את הצרכן והצרכנית הישראלים לבחור ברכב חשמלי. אנחנו מצדנו נפעל כדי להפוך את המעבר לקל, מהיר ומשתלם", מסרו השלוש בהצהרתן.

כן הן מסרו כי בנוסף על הדרישה התקציבית, כוללת ההחלטה המשותפת גם דרישה לפטור מיסוי סוללות ליתיום המשמשות רכבים חשמליים, קביעת מנגנון להפחתת פליטות מתחבורה, מעבר ציי הרכב של החברות הממשלתיות לתחבורה נקייה עד 2025 ומתן אפשרות לעובדים ולעובדות לבחור ברכב חשמלי, הקמת עמדות טעינה בחניונים, וכן לתמרץ באמצעות מיסוי מוניות לעבור לרכבים חשמליים.