חדשות 13 | בלעדי

מנכ"ל חדשות 13 באולטימטום לדירקטוריון: הודיעו עוד היום אם יש כוונה לפטר אותי

שבועיים לאחר שנחשף בגלובס כי בהנהלת רשת 13 פועלים למצוא מחליף לישראל טוויטו, הוציא היום המנכ"ל מכתב לדירקטוריון בדרישה להודיע לו לאלתר האם התקבלה החלטה כזו, ואם לא - להכחיש אותה באופן גורף באמצעי התקשורת

מנכ"ל חדשות 13, ישראל טוויטו / צילום: אריק סולטן
מנכ"ל חדשות 13, ישראל טוויטו / צילום: אריק סולטן

האם מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו מנסה להביא את דירקטוריון החברה להגיע להכרעה בעניינו ומכין את הקרקע לקראת עזיבה צפויה? שבועיים לאחר פרסום הניתוח בגלובס, בו נחשף כי בהנהלת רשת 13 (בעלת השליטה בחדשות 13) פועלים למצוא לטוויטו מחליף תוך חשיפת שמות עיתונאים בכירים עימם נבחנה האפשרות, הוציא היום (ד') טוויטו מכתב לדירקטוריון החברה בדרישה להודיע לו לאלתר האם התקבלה החלטה כזו, ואם לא - להכחיש אותה באופן גורף באמצעי התקשורת.

אומנם דירקטוריון חדשות 13 צפוי להתכנס לדון בנושא בשבוע השני של חודש אוגוסט, אך נראה כי טוויטו אינו מוכן להמתין עד התאריך המיועד ודורש כאמור הודעה בנושא תוך 24 שעות. 

"בעת האחרונה אני קורא פרסומים חוזרים ונשנים", כתב טוויטו במכתבו לדירקטוריון, "לפיהם, למרות שטרם מינויי לתפקיד סוכם כי אכהן כמנכ"ל חברת החדשות למשך 5 שנים (שאחרת לא הייתי מקבל על עצמי את התפקיד ומוותר על הצעות אחרות שהיו לי באותו שלב), התקבלה החלטה לפטר אותי".

במכתב טען טוויטו כי "מעולם לא התקיימה עמי שיחה בנושא זה, או אפילו קרוב לכך, על-ידי אף גורם, ונדהמתי לקרוא את הדברים על דרך של הדלפות לכלי התקשורת. המצב הנוכחי, בו עובדי החדשות ואני שומעים על פיטור המנכ"ל דרך פרסומים באמצעי התקשורת, הוא בלתי נסבל, גורם נזקים אדירים לחברת החדשות ועלול להביא לפירוקה המעשי.

"אני מבקש לדעת לאלתר ומיד האם התקבלה החלטה כזו או האם נדונה אפשרות כזו  ללא ידיעתי, ואני דורש שתצא מכם הבהרה מסודרת בעניין עוד היום".

טוויטו התייחס בעקיפין לפרסומים שונים לפיהם היו ניסיונות להתערב בחברת החדשות, וכתב כי "בכל מקרה אני מבקש לשוב ולהבהיר כי כל עוד אני מנכ"ל חברת החדשות, לא אאפשר לאף גורם שאינו נמנה עם עובדי החברה לנסות ולהתערב בתוכן החדשות או בפעילות החברה". 

מנכ"ל רשת מנסה להרגיע את העובדים

עוד נודע כי בעקבות המכתב של טוויטו לדירקטוריון והפרסום על כך בגלובס, מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל שלח מכתב לעובדי חדשות 13, בו הוא מבהיר את חשיבותה לערוץ אך נמנע מלהתייחס באופן כלשהו לטוויטו: "בהמשך לפרסומים ואמירות, מהם עלו טענות מצד גורמים אנונימיים ואינטרסנטיים בדבר היחסים בין רשת 13 לחברת החדשות, אני מבקש להבהיר כי חדשות 13 היא נכס משמעותי עבור רשת. מדובר באמירות של בעלי אינטרס שנועדו להביא לאווירה רעה בחברה.

"לרשת 13 ולי יש אמון מלא בחדשות 13 ובעובדי החדשות. עשייתכם היומיומית היא אות ומופת לעבודה עיתונאית מצוינת. האמון הרב שאנו רוכשים לחברת החדשות בא לידי ביטוי יום-יום. אני כותב לכם הודעה זו על-מנת להסיר כל ספק בנוגע לאמון הרב שיש לי ולנו בכם", כתב בן טל לעובדי חברת החדשות.


"פרסומים חוזרים ונשנים"  

הסלמה ביחסים

כאמור, המכתב נשלח לאחר הסלמה הולכת וגוברת ביחסיו של טוויטו עם קברניטי רשת - בין היתר על רקע הביצועים הלא מוצלחים של החברה ברייטינג וביכולת להפוך גורם משפיע בסדר היום הציבורי.

כפי שהוצג בעבר בגלובס, כיום עומד נתח השוק של חדשות 13 על אותו נתח בו החזיקה חדשות 10, זאת למרות השקעות של מיליוני שקלים בתוכן שמשדרת רשת ועל אף העובדה שהחדשות משודרות לפני תוכניות מושקעות.

הביצועים של חדשות 13 מטרידים את בעלי המניות וחברי הדירקטוריון כבר תקופה ארוכה: כבר לפני מספר חודשים, בישיבת דירקטוריון של חדשות 13, ביקש טוויטו להציג מצגת על הישגי החברה ותוכניותיה, אך הדבר נמנע ממנו, תוך שחלק מחברי הדירקטוריון מטיחים בו ביקורת קשה.

אומנם מעולם לא התקבלה בדירקטוריון החלטה רשמית להחליף את טוויטו, אך מזה תקופה ארוכה מוזכרים גם במסדרונות חדשות 13 שמות של בכירים המהווים אופציה להחליפו, מה שלא תורם ליציבות המערכת. נזכיר גם כי בחברת החדשות וברשת נעשו מאמצים להביא אליהם טאלנטים בולטים יותר ופחות מהחברה המתחרה, אך ללא הועיל - אף טאלנט לא הסכים לחצות את הקווים, גם כשהוצע שדרוג במעמד ובשכר.

כידוע, חדשות 13 התמודדה עם תוכנית קיצוצים אגרסיבית שהותירה אותה עם חסר משמעותי בכוח-האדם ופגעה קשות במורל של העובדים. כל אלה, בנוסף לשמועות על פיטורי המנכ"ל, אינם תורמים באופן טבעי לעמידות החברה.

נדגיש כי בשונה משמועות בלבד, בגלובס פורסמו ולא הוכחשו שמות של מועמדים פוטנציאליים להחליף את טוויטו מולם נעשו גישושים. עוד פרסמנו כי קברניטי החברה שקלו בין היתר לגייס מנהל מחוץ לתעשיית התוכן או לפצל את הסמכויות בהם מחזיק כיום טוויטו למנהל ועורך ראשי. 

 מטעמו של טוויטו לא נמסרה תגובה. 

תגובת דירקטוריון חדשות 13: "איננו מנהלים את העניינים האישיים של עובדי החברה בתקשורת".