"מהפכת הווידאו רק החלה": קלטורה השלימה הנפקה בניסיון השני לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר

החברה גייסה 150 מיליון דולר במחיר של 10 דולר למניה, כאשר היקף הגיוס עשוי לגדול ב-22.5 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו אופציה • מדובר בהנפקת הטכנולוגיה השמינית היוצאת מישראל לוול סטריט מתחילת השנה, כולן בשווי של מעל מיליארד דולר

צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון
צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון

הניסיון השני הסתיים בהצלחה: חברת הטכנולוגיה הישראלית קלטורה הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר וגייסה 150 מיליון דולר.

הגיוס בוצע במחיר של 10 דולר למניה, שהוא אמצע טווח המחירים אליו כיוונה החברה. היקף הגיוס עשוי לגדול ב-22.5 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום.

מדובר בהנפקת הטכנולוגיה השמינית היוצאת מישראל לוול סטריט מתחילת השנה, כולן בשווי של מעל מיליארד דולר.

קלטורה, המספקת מערכות לניהול וידאו שנמכרות לארגונים עסקיים וחברות מדיה, יצאה להנפקה בתחילת אפריל, אך נאלצה לדחות אותה ברגע האחרון בשל ביקושים נמוכים.

רון יקותיאל, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, אומר היום (ד') בשיחה עם גלובס כי "אנחנו שמחים על ההנפקה. באותו שבוע שיצאנו להנפקה הייתה התרסקות של שוק ההנפקות העולמי, ללא קשר לקלטורה, אחרי 14 חודשים של הצלחה בשוק ההנפקות. זה פשוט היה שבוע רע, וכמו שכשיוצאים לים, והגלים מאוד גבוהים, לא צריך 'להתאבד' על זה, וגם אנחנו החלטנו לחכות. מאז הוצאנו את תוצאות הרבעון הראשון והשני, גדלנו ב-40%, הכינו את התחזיו והאצנו את קצב הגידול - וחיכינו לזמן המתאים. ההמתנה הייתה רק שלושה חודשים, מה שמראה שהחברה הייתה מוכנה, ודובר רק על השוק ולא על החברה". לדבריו, "שינינו קצת את התמחור כדי לצאת עם יותר שולי ביטחון ".

קלטורה הוקמה על-ידי יקותיאל, ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם ב-2006 ("זו חברה ותיקה, וזה מרתון ולא ריצת 100 מטר", אומר יקותיאל על היציאה להנפקה רק כעת). בניסיון ההנפקה הראשון תוכננה הצעת מכר בסך כ-90 מיליון דולר, שבוטלה בניסיון השני, ויקותיאל אומר: "בעלי המניות רחוקים מלהיות בלחץ למכור. מכירת המניות לא הייתה יעד אלא רק בקשה של הבנקאים לייצר יותר זרימת מניות".

יקותיאל אומר כי החברה בתנופת האצה וצפויה לגייס עוד אנשים, לאחר שכבר הרחיבה את פעילותה לאחרונה. "החברה צומחת מהר. קלטורה מפתחת מוצרי וידאו לארגונים, פלטפורמה רוחבית מאוד גמישה ומודולרית, כמו לגו לווידאו: מוצרים שונים ומגוונים למטרות וידאו שונות, כמו הוראה, שיווק ומכירות. המערכת משתמשת בכל סוגי יכולות הווידאו - real time, שידור חי, און דימנד".

כספי ההנפקה ישמשו להאצת השיווק והמכירות: "עד היום השקענו יותר בפיתוח מאשר בשיווק, ולמרות זאת האצנו את הגידול. עכשיו, מעמדת כוח, נגדיל את ההשקעה בשיווק", אומר יקותיאל. החברה מתכננת גם להרחיב את תחום ה-AI, להשיק מוצרים חדשם ולהיכנס לשווקים נוספים, בהם למשל רפואה מרחוק.

"מהפכת הווידאו רק החלה", אומר יקותיאל. "ברוב הארגונים רק 'מגרדים את פני השטח' של יכולות הווידאו. הקורונה האיצה את הטרנד, הגדילה מודעות ותקציבים".

זום היא מתחרה ישירה?
"מתחרה עקיפה, ויש בינינו גם שיתופי-פעולה. זום או טימס הם כלים לשיתופי-פעולה, אנחנו לא מנסים להחליף אותם בארגונים. אצלנו הווידאו הוא אמצעי ללימוד, שיווק, שירות לקוחות - מוצרים יותר אינטגרטיביים עם חיבוריות גבוהה לארגון. בהרבה מקרים תכנים שנוצרים בזום נכנסים אלינו לפלטפורמה, שמנהלת את כל הווידאו בארגון. לכן בקורונה כשגבר השימוש בזום, גבר גם השימוש בקלטורה".

קלטורה - ת"ז

הוקמה ב-2006 על-ידי רון יקותיאל, ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם

בעלי מניות בולטים : Point 406 עם החזקה של כ-176 מיליון דולר, נקסוס אינדיה - 160 מיליון דולר, גולדמן זאקס - כ-144 מיליון דולר, יקותיאל - 77 מיליון דולר, צור - 52 מיליון דולר, דוד - 50 מיליון דולר

עיסוק: פתרונות בתחום הווידאו לארגונים עסקיים וחברת מדיה

הכנסות צפויות רבעון 2: 35.4-36.7 מיליון דולר

הפסד נקי צפוי רבעון 2: 2.4-5.4 מיליון דולר