רופא ילדים תובע מתנגדי חיסונים על לשון הרע בגין הכפשות בפייסבוק

ד"ר מאיר עזרא אליה, הפעיל בהסברה בעד מתן חיסונים, טוען כי הנתבעים פרסמו תגובות מכפישות ובוטות אודותיו בפייסבוק, וחלקם אף האשימו אותו כי הוא מקבל תשלום עבור הבעת עמדותיו • עורך דינו: "הגיע הזמן שבריוני המקלדת יידעו שלהוצאת לשון הרע יש מחיר"

ד״ר מאיר עזרא אליה / צילום: תמונה פרטית
ד״ר מאיר עזרא אליה / צילום: תמונה פרטית

הדיונים הלוהטים ברשתות החברתיות בין מתנגדי החיסון לקורונה לתומכיו הגיעו גם למישור המשפטי. ד"ר מאיר עזרא אליה, אחיו הקטן של עדי עזרא וגיסה של בר רפאלי, הגיש תביעת לשון הרע בסכום של 200 אלף שקל נגד חמישה מתנגדי חיסונים שהכפישו אותו בפייסבוק.

עזרא הוא רופא ילדים במכבי, יו"ר עמותת מחוסגן וממייסדי מיזם חברתי שקם במטרה לעודד ולהגביר את מתן החיסונים בקרב ילדים בגנים הפרטיים.

במסגרת התנדבותו במיזם, עזרא פעיל מאוד בהסברה בעד מתן חיסונים, ועם פרוץ מגפת הקורונה הוא פעל בהתנדבות להסביר לציבור על יתרונות החיסון למגפה. עזרא צורף אף לדיוני הצוות לטיפול במגפות בראשות ד"ר בועז לב לקראת קבלת אישור החירום לחיסון בני נוער בגילאי 12-16 על-מנת לסייע בגיבוש אסטרטגיה הסברתית בנושא.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רז בן-דור ממשרד מטרי מאירי, נטען כי חמישה מתנגדי קורונה פרסמו תגובות מכפישות ובוטות בפייסבוק. זאת לאחר שעזרא השתתף ב-8.7.21 בשידור חי בפייסבוק של משרד הבריאות וענה על שאלות בנושא חיסוני בני נוער לקורונה, במטרה לעודד התחסנות בקרב בני נוער. 

עו״ד רז בן דור / צילום: תמונה פרטית
 עו״ד רז בן דור / צילום: תמונה פרטית

המתנגדים לחיסון העירו הערות בוטות נגד עזרא, וחלקם האשימו אותו כי הוא מקבל תשלום עבור הבעת עמדותיו. כך למשל, אחד המתנגדים כתב על עזרא כי "ידיו מגואלות בדם", "יישפט על פשעים נגד האנושות" ו"בצע-כסף חשוב לו יותר מאשר חיי אדם".

בתביעה נכתב כי "התובע - רופא שהקדיש את חייו לצורך עזרה לזולת ופעיל חברתי הפועל כבר שנים בהתנדבות לצורך קידום בריאות הציבור - הואשם בכך שמעל בתפקידו כרופא, הוצג כמי שקיבל שוחד ממשרד הבריאות, נטען כי מכר את נשמתו לשטן וניצל לרעה את תפקידו כרופא על-מנת לפגוע בבני נוער (לא פחות) ו'לאנוס אותם' לקבל חיסונים וכמי שביצע ומבצע כביכול פשעים נגד האנושות". 

לדברי עו"ד רז בן-דור המייצג את ד"ר עזרא, "אנחנו רואים לאחרונה שהאצבע של מתנגדי החיסונים מאוד קלה על המקלדת. ככל שחשיבות החיסונים הופכת לקונצנזוס - כך התגובות שלהם מקצינות והופכות מכפישות יותר. אין דיבה חמורה יותר מאשר לייחס לרופא השמעת עמדות רפואיות תמורת בצע-כסף. אז לכל דבר יש גבול, והגיע הזמן שבריוני המקלדת הללו יידעו שלהוצאת לשון הרע יש גם מחיר".