יותר מ-50% נשים ושמונה אקזיטים בחצי שנה: ביקור במטבחון של iAngels

מה הם לובשים למשרד, איך הם חוגגים אקזיט ומה הם חושבים על השכר? • ביקור בקרן ופלטפורמת ההון סיכון iAngels • הברזייה, מדור חדש 

עידו פיינברג, אלכס הרפר, אור קורן, iAngels, פלטפורמת השקעות הון סיכון / צילום: איל יצהר
עידו פיינברג, אלכס הרפר, אור קורן, iAngels, פלטפורמת השקעות הון סיכון / צילום: איל יצהר

המטבחון של:

iAngels, קרן ופלטפורמת הון סיכון 

משתתפים בשיחה: 

1. עידו פיינברג, 38, נשוי + 2, רמת אביב, Portfolio Manager. שבעה חודשים בחברה

2. אלכס הרפר, 33, רווק, גר בתל אביב, Research Principal. שלוש שנים בחברה

3. אור קורן, 32, נשואה + 1, תל אביב, VP Investor Relations. שלוש וחצי שנים בחברה

מה מיוחד במטבחון: 

גרנולה, קרקרים, כמה סוגים של תה (ביניהם זה שרק אלכס שותה). במקרר כמה מדפים עמוסים בבקבוקי קולה. ויש את "המגירה" שיש בה פירות יבשים ואגוזים בשביל הישיבות, עוגיות, שוקולד לבן ותמרים בשביל אור. לפחות פעם בשבוע יש יומולדת, שמחה, או אירוע חברה, עם יין שאבלי ("חובה!"), גבינות צרפתיות ופריכיות. 

על מה מדברים:

מה זה iAngels: פלטפורמת השקעות הון סיכון. הוקמה על ידי שלי הוד מויאל, מור אסיא ודוד אסיא, ומציעה למשקיעים גישה להשקעה בסטארט־אפים טכנולוגיים בישראל. מלבדה הקימה החברה קרן השקעות משל עצמה. בחברה 20 עובדים, מתוכם 12 נשים, ולעידו לקח זמן להתרגל לאווירה הנשית שמובילות המייסדות. "יש פה הרבה EQ" (אינטליגנציה רגשית - ל"ר), הוא צוחק.

מאיפה הגעתם לכאן? אור, רו"ח, הגיעה ממחלקת מיסים בסומך חייקין. עידו היה אלוף ישראל בשחייה ושחקן פוקר מקצועי. הוא הכיר את שלי דרך מסחר בקריפטו, ואחרי שהקים סטארט־אפ ועבד בהראל פיננסים, חודש הקשר ביניהם והוא החליף את מנהלת הקריפטו שעזבה. אלכס, שעשה עליה לפני ארבע שנים מניו יורק, שם התמחה בהשקעות, עשה תואר שני בממשל בבינתחומי ואחרי תקופה קצרה במשרד הכלכלה, שלח לחברה קורות חיים, אבל לא היו משרות פנויות. כשפגש את שלי במקרה, שכנע אותה לקחת אותו. "אמרתי לה שאסור לה לפספס אותי".

מה אוכלים? iAngels ממוקמת בשני מתחמים בבניין לשימור ברחוב רוטשילד בתל אביב, שנראה כמו מוזיאון. העיצוב ביתי, חם ומוקפד, על הקירות יצירות אומנות מהגלריה של האוצרת קרן בר גיל, מתחתיה שם היצירה והיוצר. על קיר המטבח הצבוע כחול, למשל, תלויות צלחות לבנות מאוירות. צהריים מזמינים ואור אומרת ש"בחורף עושים טוסט".

מה לובשים? אם אין פגישה חשובה, אז ג'ינס וטי שירט. אלכס שומר על סטייל "ניו יורקי" וכולם מסכימים שהוא הסטייליסט של החברה.

על מה מדברים? אור: "אנחנו כמו סטארט־אפ, כולם מכירים את כולם ואנחנו נמצאים אחד עם השני רוב שעות היום. כשהצלם הגיע, אני ואלכס צרחנו אחד על השני, בגלל שהוא לא ענה לי על הודעה והוא נעלב ממני. השלמנו כמובן". עידו: "כולנו בני אותו גיל פחות או יותר, באותו שלב של החיים, אז מדברים על ילדים, משפחה, חיים". אלכס: "לי ברוך השם עוד אין ילדים".

אקזיטים: היו להם שמונה בשישה חודשים. את האקזיט האחרון, של eToro (השייכת לבן זוגה של המייסדת, יוני אסיא), חגגו בבר בתל אביב עם כל החברה והרבה אלכוהול.

שכר: מתגמל, אבל החבר'ה מבהירים ש"עובדים קשה בשבילו". אור: "יש לנו לקוחות ב־60 מדינות בעולם, ואנחנו מולם גם בלילה, בסופ"ש, כשצריך, אבל יש המון גמישות. אפשר לעבוד מהבית, לבוא מאוחר, לא מחתימים שעון". עידו מרגיש כאילו הוא אחד השותפים, ואלכס אומר שאין מה להשוות את השכר בישראל לזה שבניו יורק, אבל מי שמוכיח את עצמו מתקדם.

שווי שוק מנופח של חברות: אלכס מסביר שזה קשור לסביבת הריבית הנמוכה, הגיוסים הקלים והגישה הנוחה למשקיעים פרטיים, אבל מסרב להשוות את המצב לזה שלפני התפוצצות בועת הדוט.קום, כי לחברות היום יש "בשר" של טכנולוגיה ומוצרים בעלי ערך ממשי.

מה הלאה? כולם מתכננים להישאר, ולא מרגישים שהם חייבים לזוז כמו בהייטק. לאלכס יש תכנית עבודה לשלוש השנים הבאות. אור, הפנים של החברה מול המשקיעים, שקועה לגמרי בגיוס לקוחות שיש לה עוד המון מה לעשות, ועידו, שהגיע בסוף הגל השני של הקורונה, רק הרגיש שהשתלב לא מזמן, אז הוא לגמרי כאן.