סקר חדש בארה"ב מספק נתונים על "קנייה חכמה"

35% מהקמעונאים בארה"ב כבר מאפשרים ללקוחותיהם לנווט בתוך החנויות ולמצוא מוצרים בעזרת אפליקציה - כך עולה ממחקר שערכה פירמת BDO על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר • ועוד: מצנח הזהב, חדשות טובות • אירועים ומינויים

יעל קנדר / צילום: BDO ישראל
יעל קנדר / צילום: BDO ישראל

ישראל נמצאת עדיין בשלב הפיילוטים המוקדמים של הקנייה החכמה, אבל בארה"ב כבר מדובר במגמה בתאוצה - שממנה ניתן ללמוד משהו על עתיד הרכישות בארץ. 35% מהקמעונאים בארה"ב כבר מאפשרים ללקוחותיהם לנווט בתוך החנויות ולמצוא מוצרים בעזרת אפליקציה, כך עולה ממחקר שערכה פירמת BDO על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר.

עוד עולה מהסקר כי כ-32% מאפליקציות הקמעונאים כוללות סריקה עצמית של מוצרים, כדי להימנע מתורים בעמדות התשלום. 23% משלבים חוויית מציאות מדומה של פנים החנות באפליקציה.

כ-32% מהקמעונאים מאפשרים מדידה וירטואלית של בגדים ואביזרי אופנה באתרי האינטרנט שלהם (תחום שבו בולט הסטארט-אפ זיקית של יעל ויזל, שפיתח את היכולת הזו, ונמכר לאחרונה לוולמארט), ו-16% הטמיעו כלים של קנייה קולית מרחוק.

לדברי יעל קנדר, מנהלת BDO Digital, בישראל רוב האפליקציות משמשות לביצוע קניות מרחוק או לתדמית בלבד - למרות שהכלים הדיגיטליים עומדים לרשות כולם. הסקר של החברה נערך בקרב 100 רשתות קמעונאיות ברחבי ארה"ב, עם היקף מכירות של כמיליארד דולר כל אחת בממוצע - כלומר השורה השנייה והשלישית בהיקפי המחזור, במונחים אמריקאים. לכן, אומרת קנדר, "שיעורי ההטמעה הגבוהים של טכנולוגיות מתקדמות אצלם מעידים עד כמה המגמה מחלחלת בכל עולם הריטייל".

האפליקציות הן כלי שימושי לא רק עבור הלקוחות, אלא גם עבור הרשתות. 68% מהמנהלים שהשתתפו בסקר ציינו שהאפליקציה משמשת אותם לאיסוף וניתוח מידע על תנועות הקונים בתוך החנות (תוך שמירה על חוקי הפרטיות).

מצנח הזהב

פרופ' אביעד קליינברג מונה לנשיא המרכז האקדמי רופין. קליינברג הוא היסטוריון ישראלי בעל שם עולמי, ופרופסור מן המניין באוניברסיטת ת"א, שבה מילא מספר תפקידי ניהול בכירים.

פרופ' אביעד קליינברג / צילום: מיכל קליינברג
 פרופ' אביעד קליינברג / צילום: מיכל קליינברג

פרופ' ורדה שלו ודורון בירגר מצטרפים לדירקטוריון של חברת הביוטכנולוגיה פלוריסטם. שלו היא פרופסור לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב, ומייסדת שותפה של סטארט-אפ הבריאות הדיגיטלי Alike. בירגר הוא מנהל בכיר בתעשיית ההייטק, שכיהן בין היתר כמנכ"ל ונשיא אלרון.

עו"ד רועי דבורין מונה ליועץ המשפטי של חברת הביטוח AIG. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל ויועץ משפטי בהכשרה חברה לביטוח.

רועי דבורין / צילום: תמונה פרטית
 רועי דבורין / צילום: תמונה פרטית

אסי שמייסר, 40, מונה למנכ"ל חברת שיחור, כחלק ממהלך אסטרטגי לקראת השקת פלטפורמה טכנולוגית חדשנית לעולם התיירות. קודם לכן כיהן כמנכ"ל סוכנות הביטוח פוליביט.

חברת הפינטק הישראלית פיוניר מצרפת לדירקטוריון שלה את ריץ' ויליאמס, מנכ"ל גרופון לשעבר וכיום מנהל חברת הרכישה אלקורי, ואת פרופ' התר טוקס מבית הספר לניהול של אוניברסיטת ייל.

ליאת מילר, 44, מונתה למנהלת מגזר ממשלה בחברת טכנולוגיית המידע מטריקס. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על ניהול הקשר בין היחידות העסקיות של מטריקס לבין גופי המגזר הממשלתי והציבורי שלהם מעניקה החברה שירות.

חדשות טובות

קרן "פועלים להצלחה" של בנק הפועלים תעניק 100 מלגות בהיקף של 10,000 שקל כל אחת לסטודנטים מהפריפריה החברתית-כלכלית . בתמורה הם יתנדבו במשך כ-160 שעות שנתיות עם ילדים ונוער במרכזי "חינוך לפסגות" בפריפריה . הגשת בקשה למלגה תתאפשר עד ה-15 באוגוסט.