אאוטבריין נכנסה לנאסד"ק לפי שווי מקוצץ של כ-1.1 מיליארד דולר

מדובר בהנפקה נמוכה בעשרות אחוזים מהשווי אליו כיוונו באאוטבריין בתחילת התהליך וגם מהשווי המקוצץ, 1.4 מיליארד דולר, שפורסם בתשקיף בשבוע שעבר

ירון גלאי מייסד ומנכ"ל משותף של אאוטבריין / צילום: תמר מצפי
ירון גלאי מייסד ומנכ"ל משותף של אאוטבריין / צילום: תמר מצפי

חברת המלצות התוכן אאוטבריין, בניהולו של המייסד והמנכ"ל המשותף ירון גלאי, ביצעה הנפקה ראשונית לציבור בבורסת נאסד"ק, בה הציעה 8 מיליון מניות לציבור. החברה גייסה 160 מיליון דולר לפי מחיר של 20 דולר למניה, לפי שווי 1.1 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה נמוכה בעשרות אחוזים מהשווי אליו כיוונו באאוטבריין בתחילת התהליך וגם מהשווי המקוצץ שפורסם בתשקיף בשבוע שעבר.

לאחרונה החלה להיסחר בוול סטריט המתחרה של אאוטבריין - טאבולה, שהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. שתי החברות הישראליות, הנחשבות למובילות בתחומן, היו על סף מיזוג ביניהן לפני פחות שנתיים, אך הדבר בוטל בסופו של דבר. נזכיר כי מניית טאבולה רושמת ירידות חדות בשבועו האחרונים.

בתשקיף מעודכן שפרסמה אאוטבריין בשבוע שעבר, היא דיווחה כי בכוונתה להנפיק 8 מיליון מניות חדשות, במחיר של 24-26 דולר למניה, כך שהיקף הגיוס יגיע ל-192-208 מיליון דולר. שווי החברה לאחר ההנפקה היה אמור להגיע ל-1.3-1.4 מיליארד דולר, נמוך ביחס להערכות שפורסמו לאחרונה ועמדו על כ-1.8 מיליארד דולר. כעת שווי החברה אף נמוך יותר.

אאוטבריין וטאבולה שפועלות בעולמות הפרסום הדיגיטלי, פיתחו כל אחת פלטפורמה להמלצות תוכן באתרי חדשות עבור גולשים באינטרנט. כך, בסיום קריאת כתבה באתר מסוים, הגולש מקבל הצעות לתכנים נוספים ("כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך" או "מרחבי הרשת") במטרה לייצר טראפיק לאתרים הרלוונטיים ולהאריך את זמן הגלישה בהם. חלק מהכתבות המומלצות מממומנות על ידי מפרסמים, שבתמורה משלמים לחברת ההמלצות (אאוטבריין, טאבולה), והללו מצידן מתחלקות בהכנסות עם אתרי החדשות.

החתמים בהנפקת אאוטבריין היו סיטיגרופ, ג'פריס, ברקליס, Evercore ISI, JMP Securities, נידהאם ו-LUMA Securities.