הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בתל אביב; אקופיה זינקה 16%, קבוצת דלק קפצה 6.8%

מדד ת"א 35 עלה 0.8%, ת"א 90 עלה 1.2% • אייסקיור, פרוטליקס, אבוג'ן וקומפיוג'ן משכו את מדד הביומד מטה • מחזור המסחר הסתכם ב-600 מיליון שקל בלבד • אילו מניות יצטרפו למדד ת"א 35 בחודש הבא, ומי ייצאו ממנו?

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:05

יום המסחר הראשון של השבוע הסתיים בעליות שערים, כאשר מדד ת"א 35 עלה 0.8%,  ת"א 125 עלה 1% ות"א 90 עלה 1.2%. מחזור המסחר היה נמוך יחסית והסתכם ב-600 מיליון שקל בלבד. את פסגת הטבלה כבשה אקופיה שזינקה כמעט 16%, שלוש 3 דיאם שעלתה קרוב ל-14% ופלאזה סנטרס שעלתה 11.8%.

מבין המדדים הענפיים, מדד הביומד השיל קרוב ל-1% כאשר את הירידות הובילו פרוטליקס , אבוג'ן , תיקון עולם קנבט , ביומיקס , אייסקיור מדיקל , קדימהסטם  וקומפיוג'ן . מנגד, אורמד פארמ  חיזקה את המדד ועלתה 9.4%.

מדד הנפט וגז התקדם ביותר מ-2% בהובלת קבוצת דלק  שעלתה 6.8%, כאשר גם רציו פטרוליום , ישראמקו , מודיעין יהש , גבעות , דלק קידוחים  ונפטא  עלו יותר מ-1%.

14:35

המדדים בבורסה המקומית ממשיכים להתנהל במגמה חיובית, כאשר העלייה של מדד ת"א 90 מתחזקת ל-1.2%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-450 מיליון שקל.

קנבוטק , שהיום הוא יום המסחר הראשון שלה בבורסה לאחר שגייסה מיליוני שקלים בגיוס המונים, דיווחה על תוצאות חיוביות לניסוי הפרה-קליני הראשון שנערך למוצר ה-Immunity של החברה - מוצר המבוסס CBD ותמציות מפטריות מרפא שמיועד לחיזוק המערכת החיסונית ולהפחתת אלמנטים דלקתיים. הניסוי נערך בטכניון, ולפי תוצאותיו לאחר שימוש במוצר של החברה חל דיכוי של מעל ל-80% בתהליך הדלקתי ובחלק מהמקרים העלמות מוחלטת של הדלקת. 

12:48

המסכים בתל אביב ממשיכים להיות ירוקים, וכעת מדד ת"א 35 עולה 0.9% ות"א 90 מתחזק ב-1%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-300 מיליון שקל.

בין המניות שנהנות מהמומנטום החיובי בבורסה היום אפשר לציין את קבוצת דלק שעולה 4.6% ותומכת במדד הנפט וגז, ג'נסל שעולה 4.5%, וכן דלתא , קבוצת אשטרום , נייס  וביג  (שבחודש הבא תצטרף למדד ת"א 35) שמתחזקות ביותר מ-3%.

במדד ת"א 35 מרבית המניות נסחרות בעליות, אך טבע , אנרג'יקס , נובה  ושטראוס  נחלשות ב-0.5% עד 0.8%.

12:25

העליות בתל אביב מתחזקות, וכעת מדדי ת"א 35 ו-125 עולים 0.8%, ת"א 90 עולה 0.9%. מחזור המסחר מסתכם עד כה בכ-270 מיליון שקל. מבין המדדים הענפיים, מדד הביומד הוא עדיין היחיד שיורד, וכעת הוא משיל כ-0.9%. מדד הבנקים עולה 0.8%.

נקסטפרם , שמייצרת אבקת חלבון טבעוני ודיווחה הבוקר על הזמנה מסחרית ראשונה בארה"ב (ראו דיווח מטה) מזנקת 13%. גם פלאזה סנטר , אורמד , שלוש 3 דיאם , סקודיקס , טקטונה  ואלקטריאון  רושמות עליות יפות של יותר מ-5%.

מנגד, בתחתית הטבלה פרוטליקס שמאבדת 8.4%, נוסטרומו שיורדת 7%, ואינפימר , שרין  ואבוג'ן  שיורדות מעל 5%. גם אייסקיור מדיקל  ממשיכה לרדת ומושכת את מדד הביומד מטה, ומצטרפות אליה בירידות קומפיוג'ן , ליניאג תרפיוטיק  וטבע .

10:50

העליות בתל אביב נמשכות. מדד הביומד הוא המדד הענפי היחיד שמאבד גובה, והוא יורד קרוב ל-0.7%. עליות נאות רושמים מדדי הנפט והבנייה. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-130 מיליון שקל.

קבוצת דלק עולה כ-4.5%, בהמשך לדיווח על כך שהחברה הבת איתקה חתמה במהלך סוף השבוע על מימון בהיקף כולל של כ-1.85 מיליארד דולר, בריבית משוקללת של כ-5.2%. 

10:05

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים מתונות, כאשר ת"א 35 עולה כ-0.7%, ת"א 125 עולה 0.6% ות"א 90 כ-0.3%.

מדד הביומד מאבד 0.6% עם פתיחת המסחר כאשר פרוטליקס צונחת יותר מ-8% וגם אייסקיור מדיקל  וקומפיוג'ן  רושמות ירידות ומושכות מטה את המדד. מדד הנפט וגז עולה 1.3% בהובלת קבוצת דלק . עוד רושמות עליות נאות: אורמד , סקייליין , ביומילק , פריון נטוורק  ונייס .

נקסטפרם , שמפתחת תחליף חלבון טבעוני, מטפסת בהמשך לדיווח על קבלת הזמנה מסחרית מלקוח ראשון בארה"ב. ההזמנה היא ל-4.7 טונות חומר גלם באבקה, בהיקף כספי של כ-70 אלף דולר. המזמין הוא מותג אמריקאי חדש בשם Nutrition PrimaLife.

פנאקסיה מעבדות ישראל , שעוסקת בתחום הקנאביס הרפואי, דיווחה הבוקר לבורסה כי היא בוחנת אפשרות למיזוג פעילות חברות פנאקסיה תעשיות פרמצבטיות, בעלת השליטה, לתוך החברה.

סייברוואן , שמפתחת מערכת למניעת הסחות דעת במכשירים ניידים בזמן הנהיגה, דיווחה שלאחר פיילוט מוצלח החליטה חברת החשמל לישראל להתקשר עמה בהסכם לרכישה והתקנה של 300 מערכות SaverOne במשאיות החברה.

9:48

חברת תדיר-גן  דיווחה הבוקר כי נחתם הסכם למכירת השליטה בחברה. מהדיווח עולה שבשבוע שעבר בעלות השליטה בחברה (קרנות פימי) התקשרו בהסכם עם די.בי.אס.אי (DBSI) וב.ר.י.ן השקעות למכירת מלוא החזקותיהן במניות החברה - 722 מיליון מניות שמהוות 54.6% מזכויות ההון וההצבעה בחברה. DBSI תרכוש 75% מהמניות הנמכרות וברין את 25% הנותרים, כאשר התמורה עתידית ומותנית בתקבולים שינבעו לרוכשות לאחר החזר השקעתן בחברה. התחייבות הרוכשות לתשלום התמורה המותנית תהיה בתוקף במשך 10 שנים ממועד ההשלמה ומוגבלת לסכום מקסימלי של 10 מיליון דולר.

9:28

היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל, סאני תקשורת  (מקבוצת לפידות קפיטל ), מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2021, שלפיהן ההכנסות עלו ב-5% לסך של כ-220 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון זינק ל-4.6 מיליון שקל, לעומת 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

7:57

1. צפי לפתיחה מעורבת

שבוע המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת, בהמשך לשבוע מעורב בבורסה המקומית ולעליות צנועות שנרשמו ביום המסחר האחרון בוול סטריט, אז הדאו ג'ונס עלה ב-0.7%, ה-S&P 500 עלה 1% והנאסד"ק נותר ללא שינוי.

את השבוע החולף סיימו מדדי המניות במגמה מעורבת. ת"א 35 עלה ב-0.2% (ומתחילת השנה עלה ב-10.8%), ת"א 90 ירד ב-0.7% (ומתחילת השנה עלה ב-11.8%) ומדד ת"א 125 נותר ללא שינוי (ומתחילת השנה עלה ב-10.5%).

2. עדכון מדדים בתל אביב

בסוף השבוע שעבר עדכנו בבורסה התל אביבית על שינוי בהרכבי המדדים החל מ-8 באוגוסט הקרוב.

מדד ת"א 35: יצאו אנרג'יאן  וסאפיינס , ייכנסו ביג  וחברה לישראל .
מדד ת"א 125: יצאו, בין השאר, אילקס מדיקל, איתמר, אפי נכסים, אקסיליון, גב ים, ויקטורי, מיטב דש וקמהדע; ייכנסו אפולו פאוור, ארגו פרופרטיז, בונוס ביוגרופ, ורידיס, נאייקס, נכסים ובנין, פריון נטוורק וריטיילורס.

3. פערי ארביטראז' מעורבים

המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים, והשפעתן על מדד ת"א 35 צפויה להיות חיובית אך קטנה.

נייס חזרה עם פער חיובי של כמעט 3.5% וצפויה לעלות הבוקר, וגם פריגו, סאפיינס ולייבפרסון שבו עם פער של כ-1%. טבע, לעומתן, עם פער שלילי של 2%.

מחוץ למדד ת"א 35, אורמד צפויה להתחזק משמעותית בת"א לאחר ששבה עם פער חיובי גדול של 10%, ומנגד פרוטליקס תאבד גובה היום בעקבות פער שלילי של 10%. גם סייפ-טי, אבוג'ן, פורסייט, תאת, קומפיוגן, כן פייט, פלוריסטם, אלוט וארקו שבו עם פער שלילי.

4. דוחות בוול סטריט: ענקיות הטק יפרסמו תוצאות

עונת הדוחות בוול סטריט בשיאה. מחר, בין השאר, יפרסמו דוחות טסלה (לאחר סגירת המסחר), לואי ויטון, לוקהיד מרטין, צ'ק פוינט, יונייטד הלת' סרוויסס (לאחר סגירת המסחר) ועוד.

במהלך השבוע עוד ענקיות טכנולוגיה, קמעונאות, פיננסים ועוד יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של 2021.
ביום שלישי ידווחו בין השאר אפל , גוגל , מיקרוסופט , ויזה, UPS, סטארבקס, AMD, ג'נרל אלקטריק וצ'יזקייק פקטורי.
ביום רביעי ידווחו פייסבוק , פייפאל , פייזר, מקדונלד'ס, קוואלקום, בואינג, מודי'ס, טבע , איי.סי.אל  (כיל לשעבר) ועוד.
ביום חמישי ידווחו אמזון , מאסטרקארד, נסטלה, קומקסט, לוריאל, אסטרהזנקה ועוד.
ביום שישי ידווחו ברקשייר האת'וויי , פרוקטר אנד גמבל, אקסון מובייל, שברון, קטרפילר.

5. הביטקוין והאת'ריום מתחזקים

בעוד שהגזרה הגלובלית שקטה לאור חופשת סוף השבוע, שוק הקריפטו, שנסחר 24/7, רושם עליות שערים יפות.

הביטקוין עובר את ה-34 אלף דולר, עלייה של יותר מ-2,000 דולר במהלך סוף השבוע ושל כ-5,000 דולר מאז יום רביעי, אז ירד מתחת לרף ה-30 אלף דולר. האת'ריום נסחר תמורת 2,150 דולר, כאשר באמצע השבוע שעבר ירד לרמה של 1,700 דולר בלבד.

האחראי לזינוק של הביטקוין הוא מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, שאישר בפני המשקיעים כי הביטקוין יהיה "חלק גדול" מעתיד החברה - והקפיץ את המטבע ב-15%.