בשיתוף IBM: מנורה מבטחים וחמש חברות ביטוח בינלאומיות יאתרו סטארט-אפים ישראליים בתחום האינשורטק

הסטארט-אפים שייבחרו יקבלו ליווי טכנולוגי ועסקי ממנורה, מחברות ביטוח בינ"ל וממומחי טכנולוגיה של IBM, חלל עבודה ב-IBM וקרדיט עבור שירותי ענן של IBM בסכום של עד 120,000 דולר בשנה, ויוטמעו בחברות הביטוח • בין חברות הביטוח המשתתפות: ענקיות הביטוח אליאנץ הגרמנית ו-AXA הצרפתית

משה מורגנשטרן, המשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה / צילום: יח"צ
משה מורגנשטרן, המשנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה / צילום: יח"צ

קבוצת מנורה מבטחים וחברות ביטוח בינלאומיות מארצות-הברית, מאירופה ומיפן יאתרו יחדיו, באמצעות תוכנית האקסלרציה Alpha Zone של IBM, סטארט-אפים ישראליים עם טכנולוגיות חדשניות הפועלים בתחומי האינשורטק, דיגיטל, דאטה, בינה מלאכותית (AI), סייבר וחוויית לקוח.

חברות הביטוח הבינלאומיות שישתתפו בתוכנית לצד מנורה מבטחים הן AXA Next מאיצת החדשנות של קבוצת AXA הצרפתית,Allianz הגרמנית, FM Global האמריקאית, Dai-ichi Life היפנית ו- Qualitas המקסיקנית.

הסטארט-אפים אשר יתקבלו לתכנית האקסלרציה שתארך חצי שנה, יקבלו ליווי טכנולוגי ועסקי על-ידי מנטורים מובילים מחברות ביטוח בינלאומיות ועל-ידי מומחי טכנולוגיה של IBM בארץ ובעולם, חלל עבודה ב-IBM וקרדיט עבור שירותי ענן של IBM בסכום של עד 120,000 דולר בשנה.

בנוסף, הסטארט-אפים יזכו לאפשרות של ביצוע בדיקות היתכנות (Proof of Concept), הטמעת המוצרים בחברות הביטוח הבינלאומיות המשתתפות בתוכנית והזדמנות לקבל השקעה מחברות ביטוח מובילות בעולם.

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל אגף טכנולוגיות במנורה מבטחים מציין "אני בטוח שהחיבור המנצח שיצרנו מהווה הזדמנות מיוחדת לסטארט-אפים ישראלים בתחום האינשורטק, אשר יקבלו את מלוא הכלים הנדרשים והמתקדמים ביותר, אפשרות ליישום והטמעה בפעילות העסקית של חברות ביטוח והשקעות על-ידי חברות מובילות בעולם".

השקעה של 66 מיליון דולר בחברת אינשורטק ישראלית

שיתוף-הפעולה עליו הכריזה מנורה מבטחים בתחום האינשורטק משתלב עם השקעה שביצעה לאחרונה חברת הביטוח בתחום. בשבוע שעבר הודיעה חברת האינשורטק קיסתרה (Kissterra) על קבלת השקעה בגובה 66 מיליון דולר מקבוצת מנורה מבטחים. קיסתרה מפתחת תוכנת שיווק עבור חברות ביטוח רכב בארה"ב, שמנתחת ומאפיינת עבורן לקוחות פוטנציאליים. החברה הוקמה ב-2015 על-ידי יפתח (יפתי) קרזנר, לשעבר מנחה בערוץ הילדים ומוזיקאי ("הלילה יעבור"), ושגב שילטון.

ההשקעה של מנורה מבטחים הנה מכספי המבוטחים והעמיתים ומכספי הנוסטרו והיא תאפשר לקיסתרה להמשיך את פיתוח הטכנולוגיה ותעזור לה להתרחב לשווקים נוספים.

בנוסף, מנורה מבטחים היא אחד מתוך עשרה גופים מוסדיים שנבחרו בספטמבר האחרון על-ידי רשות החדשנות ויקבלו הגנה על השקעותיהם בתחום ההיי-טק. הגופים המוסדיים ישקיעו 2 מיליארד שקל בחברות היי-טק שנמצאות בשלבי המכירות והצמיחה ויקבלו ערבות מדינה על 40% מההשקעה במקרה של כשל בהשקעה.

ההשקעות מבוצעות במהלך 18 החודשים מרגע ההכרזה על הזוכים, כלומר עד סוף הרבעון הראשון של 2022, בחברות הייטק ישראליות בשלבי צמיחה ראשוניים, והן ינוהלו לתקופה של 8.5 שנים.