סטודיו C: הנאמנים יבחנו אם הצרכנים הוטעו ע"י החברה

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו לפתיחת הליכים לרשת מכוני הכושר סטודיו C, שסגרה את סניפיה לאחר שנקלעה למצוקה כלכלית • בא-כוח החברה דיווח כי ישנם 8 גופים שגילו עניין בסטודיו C, ונבחנה אפשרות של השקעה או רכישת פעילות החברה

סרטון הדגמה של סטודיו C / צילום: צילום מסך
סרטון הדגמה של סטודיו C / צילום: צילום מסך

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו לפתיחת הליכים לרשת מכוני הכושר סטודיו C, שסגרה את סניפיה לאחר שנקלעה למצוקה כלכלית בשנה וחצי האחרונות. במקביל מינה השופט אביגדור דורות את עו"ד איל אייכל ממשרד יגאל ארנון ורו"ח דרור אברהם אטיאס ממשרד ברזילי לנאמני החברה.

עם הצו לפתיחה בהליכים הורה השופט כי לא ייפרעו חובות העבר של החברה מנכסי קופת הנשייה, ויוקפאו ההליכים נגד החברה. בנוסף, ניתן צו איסור דיספוזיציה על הכספים שגויסו לאחרונה במבצע שיווק ונשמרו בנפרד.

הנאמנים הוסמכו למצוא משקיע שיזרים כספים להמשך פעילותה הזמנית של החברה ולבחון את הטענות של המנויים. הרשות להגנת הצרכן ביקשה להורות להשיב את כספי המנויים. ההחלטה האם לשקם את החברה או לפרק אותה תוכרע בהמשך לאחר שהנאמנים ייתנו את חוות-דעתם וינסו למצוא משקיע.

עו"ד סיגל רוזן-רכב, המייצגת את עצמה ו-85 לקוחות, ביקשה כי העסק יחזור לפעילות. לדבריה, החברה סירבה להקפיא תשלומים, למרות שהעסק לא פעל במשך חודשים ארוכים. "עשו כאן עוקץ של לקיחת כספים. אני מייצגת עשרות מהן שהמנוי עדיין לא התחיל. אני מבקשת שיוכלו לקבל את כספן בחזרה".

עו"ד עמיחי גמאני מהרשות להגנת הצרכן טען בדיון כי בסמוך להגשת הבקשה לבית המשפט צרכנים רבים רכשו מנויים כאשר לא ידעו על מצבה הכלכלי של החברה. הרשות ביקשה לבחון האם החברה הטעתה את הצרכנים. לטענתו, השבת הכספים ללקוחות לא מהווה העדפת נושים כי אילו היו יודעים את המצב, לא היו מבצעים את הרכישה.

במהלך הדיון הודה עו"ד אקסלרוד, בא-כוח החברה, כי "בשנה אחרונה כולם יודעים שהחברה כל הזמן שוקלת להגיש בקשה לעניין חדלות פירעון, ושהיא נמצאת על כרי התרנגולת".

עו"ד אקסלרוד ציין לגבי המבצעים האגרסיביים שהרשת הציעה בחודשים האחרונים כי "כל מי שנכנס למבצע בחודש יולי, יש לו 14 ימים לבטל את העסקה. באשר לאחרים, כל הכספים שמורים ונמצאים בכספת. אם  תימצא זכות עיכבון, ניתן יהיה להחזיר את הכספים, אך החברה לא יכולה לעשות זאת על דעת עצמה".

עוד הוא הוסיף כי "למעלה מ-10 מיליון הוחזרו למנויות שביקשו את כספן בחזרה. היזמים עצמם השקיעו עוד מיליון וחצי והכול מכספם האישי". 

בא-כוח החברה דיווח כי ישנם 8 גופים שגילו עניין בסטודיו C, ונבחנה אפשרות של השקעה או רכישת פעילות החברה. בית המשפט הורה לנאמנים שמונו להגיש חוות-דעת ראשונית עד ליום 8.8.21.

עו"ד אופיר רונן, המייצג כ-100 עובדות ועובדים של החברה, מרביתן נשים, תמך בבקשה למינוי נאמן על-מנת שימכור את החברה במהירות. רונן בירך על החלטת בית המשפט, הן לגבי מינוי הנאמנים לחברה והן לגבי העובדה שבית המשפט נעתר לבקשת העובדים להקדים את הצו לפתיחת הליכים בחודשיים וחצי, "דבר שיאפשר לזרז את קבלת הכספים המגיעים לעובדים מביטוח לאומי במסגרת הליכי חדלות הפירעון", לדבריו.

עו"ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ
 עו"ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ

עוד עלה מהדיון שהתקיים היום (א') כי סטודיו C מפעילה חברה אונליין.

סטודיו C, שנוסדה ב-1990, פרוסה בכ-30 סניפים ברחבי הארץ. מראשית דרכה פנתה הרשת לקהל נשי בלבד באמצעות אימוני חיטוב, דיאטה וכושר, אחרי לידה. הרשת מעסיקה כ-450-500 עובדים, רובם הגדול נשים.