המחסור העולמי בשבבים לא משפיע: צמיחה בהכנסות וברווחי סאני במחצית הראשונה של 2021

העלייה בהכנסות ברבעון השני התרחשה על-אף שברבעון המקביל אשתקד השיקה החברה סדרת מכשירים חדשה • החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה על הכנסות של 478 מיליון שקל - עלייה של 10.8% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020

מוצרי תקשורת של סמסונג / צילום: Shutterstock
מוצרי תקשורת של סמסונג / צילום: Shutterstock

חברת סאני תקשורת  סלולארית, המייבאת ומשווקת טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים מתוצרת סמסונג, סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם הכנסות של 478 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 10.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה רשמה החברה צמיחה של 4.6% בהכנסות ל-220 מיליון שקל.

לדברי סאני, העלייה בהכנסות ברבעון השני התרחשה על-אף שברבעון המקביל אשתקד השיקה החברה סדרת מכשירים חדשה, בעוד שברבעון האחרון לא הייתה השקה. "המחסור בשבבים בתעשיית האלקטרוניקה העולמית הוביל לעיכוב בייצור ואספקה של מכשירים מסדרות מוצרים מסוימות, אולם סאני מקבלת סחורה כיבואן רשמי ולכן עד עתה ההשפעה של אירוע זה על פעילות החברה לא הייתה מהותית", מסרה סאני.

סאני, שבשליטת קבוצת לפידות קפיטל , נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של כ-310 מיליון שקל, לאחר שמנייתה עלתה בכ-17% מתחילת 2021. במקביל לעליה במכירות, צמח גם הרווח הגולמי של החברה במחצית הראשונה של 2021 ב-46.1% ל-65 מיליון שקל ושיעורו היווה 13.6% מההכנסות, בהשוואה לרווחיות גולמית של 10.3% מההכנסות שהציגה החברה בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השני לבדו צמח הרווח הגולמי ב-54.5% ל-30 מיליון שקל ואילו שיעורו מסך ההכנסות טיפס ל-13.8%. לדברי החברה, הגידול ברווח הגולמי נובע מהגידול במחזור המכירות ומעלייה בשיעורי הרווח הגולמי הנובע ממכירות המכשירים והחלפים, מהרחבת רשת החנויות שמשפיעה לחיוב וכן מגידול במכירות בסניפים בהם שיעור הרווח הגולמי גבוה יותר.

על רקע הצמיחה בהכנסות ושיפור הרווחיות, צמח הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA ) במחצית הראשונה ב-54.3% ל-39.7 מיליון שקל, ואילו ברבעון השני לבדו עלה ה-EBITDA ב-44.8% ל-18 מיליון שקל. במהלך הרבעון השני, ביצעה סאני מהלך של מיחזור החוב, במסגרתו גייסה כ-150 מיליון שקל בשתי הלוואות בנקאיות שוות, שקלית וצמודה, במח"מ של 4.5 שנים.

הריבית בהלוואה הצמודה נקבעה על 0.3%, ובהלוואה השקלית על 2.15%. בתמורה שהתקבלה פרעה החברה את אגרות החוב שהונפקו ב-2015, שהיו צמודות למדד ונשאו ריבית של 2%. החלפת האג"ח בחוב בעל שיעור ריבית נמוך יותר ואטרקטיבי, צפוי לחסוך לחברה עד פירעון מלא של ההלוואה הוצאות ריבית של כ-7 מיליון שקל.

כתוצאה מהפדיון מוקדם לאגרות החוב מסדרה י"א', בוצעה הפחתה מלאה של יתרת ניכיון האג"ח, שהובילה להוצאות מימון חשבונאיות, חד פעמיות ולא תזרימיות, של 23.7 מיליון שקל (18.8 מיליון שקל נטו, בנטרול השפעת המס). בעקבות הפחתה זו, רשמה החברה הפסד חשבונאי של 1 מיליון שקל במחצית הראשונה והפסד חשבונאי גדול יותר של 13.3 מיליון שקל ברבעון השני לבדו.

עם זאת, בנטרול אותה הפחתה, רשמה סאני רווח נקי פרופורמה 17.2 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה, המשקף צמיחה של 30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני לבדו צמח הרווח הנקי פרופורמה ב-328% ל-4.6 מיליון שקל.

יתרות המזומן של סאני בסיום הרבעון השני הסתכמו בכ-134 מיליון שקל. לדברי מנכ"ל החברה אלי לביא, "סאני מראה עוצמה משמעותית ברבעון הנוכחי, עם עליות מרשימות במכירות, ברווח הגולמי והתפעולי ובמדדים התפעוליים.

"כל זאת חרף משבר השבבים הגלובלי, ההאטה המורגשת ביצור המתלווה למשבר וכמובן - משבר הקורונה. סאני תמשיך למכור את מוצרי סמסונג האהובים לקהל הישראלי ובוחנת כל העת אופציות ודרכים נוספות להמשיך להתחזק".