מוהל קנאביס בנדל"ן: יגאל דמרי משקיע 25 מיליון שקל בטוגדר

איש העסקים ירכוש כ-15% מהחברה לאחר צניחתה של מניית טוגדר בשנה האחרונה • דמרי: "החברה הצליחה לפתח וליצור שליטה בכל שרשרת הערך, לרבות פעילות מחוץ לישראל"

יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום
יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום

יגאל דמרי, בעל השליטה באימפריית הנדל"ן י.ח. דמרי , ישקיע כ-25 מיליון שקל בחברת גידול ושיווק הקנאביס טוגדר , מהם 15 מיליון שקל במניות, שיהוו כ-15% מההון (במחיר השוק), והיתרה בהלוואה שתישא ריבית של 6%.

שווי טוגדר על פי תנאי ההשקעה הוא 80 מיליון שקל אחרי הכסף, אך ההנפקה כוללת גם אופציות, כך שהמחיר האפקטיבי נמוך יותר. מניית טוגדר נסחרה טרם ההודעה במחיר המשקף לחברה שווי של 70 מיליון שקל, לאחר שאיבדה כ-54% מערכה מתחילת השנה, וכ-73% מתחילת 2020.

כניסת אנשי נדל"ן לתחום הקנאביס היא אחת המגמות המובילות בענף. האחים מנור וכפיר גינדי הם בעלי השליטה בקאנומד; ברק רוזן היה בעל השליטה בקנביט-תיקון עולם; עידו חג'ג' מחזיק 7% מיוניבו; ועמוס לוזון השקיע בחברת פנאקסיה. ההשקעה בקנאביס מאפשרת ליזמי הנדל"ן לבזר את ההון שלהם לתחום שונה, הדורש צורך בהבנה של מבנים פיזיים (חממות, מפעלים וחנויות) ורגולציה.

לדברי דמרי, ששווי חברת הנדל"ן הנושאת את שמו עומד על קרוב ל-4 מיליארד שקל, ״בחרתי להיכנס לתחום הקנאביס הרפואי באמצעות טוגדר, בעיקר בשל ההרכב האנושי של הנהלת החברה ובשל כך שהחברה הצליחה לפתח וליצור שליטה בכל שרשרת הערך, לרבות פעילות מחוץ לישראל, פיתוח זנים ייחודיים הזוכים להצלחה מסחרית ופריסה רחבה בבתי המרקחת בישראל".

יוחנן דנינו, יו"ר טוגדר ולשעבר מפכ"ל המשטרה, אמר כי: ״אנחנו גאים על כך שיגאל, איש עסקים מהשורה הראשונה, מצטרף אלינו למשפחת טוגדר".

לצד ההסכם עם דמרי, מתכננת טוגדר להמיר חוב לבעלי השליטה בהיקף של 5.2 מיליון שקל למניות ואופציות, כדי להקל על התזרים.

טוגדר נכנסה לבורסה ב-2017 עם פעילות קנאביס בהקמה וללא הכנסות. בסוף 2019, כאשר התקבל האישור למכור את המוצרים בפועל, אמר מנכ"ל החברה ניסים ברכה, כי הוא צופה הכנסות מהותיות ב-2020 ומפגש מהיר עם עשרות מיליוני שקלים. הכנסות טוגדר ב-2020 היו כ-11.1 מיליון שקל, וברבעון הראשון של 2021 עמדו על כ-3.2 מיליון שקל.

לאחרונה הודיעה טוגדר על שתילה נרחבת של זנים עם רמות THC (החומר ה"ממסטל" בקנאביס) גבוהות, וזאת לאור הביקוש הגבוה שלהם זכו הזנים האלה, כך מסרה החברה. היום רוב זני ה-THC הגבוה הנמכרים בישראל הם מיובאים.

לטוגדר חוות גידול קנאביס בישראל ובאוגנדה, והיא גם שותפה לפיילוט יצוא הקנאביס בישראל. בבעלותה מפעל עיבוד קנאביס ובית מסחר, והיא נמצאת בתהליך להקמת רשת בתי מרקחת מתמחים בקנאביס עם רשת גוד פארם.