משרד הבריאות ערך שינויים במדיניות החיסון של ילדים בני פחות מ-12 בקבוצות סיכון

משרד הבריאות הסיר סוכרת ואי ספיקת כליות מרשימת ההתוויות המאפשרות חיסון ילדים • המדיניות של משרד הבריאות, על פי ההכרזה, היא לצמצם בשלב זה ככל האפשר את חיסון הילדים בני פחות מ-12, עד שפייזר תפרסם תוצאות של מחקר שנערך בקבוצת גיל זו

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, LookerStudio
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, LookerStudio

משרד הבריאות עדכן היום (ג') את מדיניות החיסונים נגד קורונה (Covid-19) של ילדים מתחת לגיל 12 הנמצאים בקבוצות סיכון. מדיניות זו נקבעה בפברואר 2021, כאשר חיסון הילדים נקבע באופן פרטני יחד עם הרופאים עבור ילדים שנמצאים בסיכון מיוחד. היום הוסרו מן ההמלצות מספר קבוצות ילדים לחיסון, ונערכו שינויים נוספים.

היום ישנו אישור לרופא לשקול מתן חיסון לילדים בני 5-11 במקרים הבאים: השמנת יתר חמורה מעל אחוזון 99%, הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות, מחלת ריאות כרונית קשה, מצב דיכוי חיסוני חמור, ממאירות פעילה, אי ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי ואנמיה חרמשית.

בכל המקרים האלו מותר לחסן, אך ההחלטה צריכה להיות בידי הרופא יחד עם הורי הילד, ולא כל הילדים בקבוצות הסיכון הללו מתחסנים. המדיניות של משרד הבריאות, על פי ההכרזה, היא לצמצם בשלב זה ככל האפשר את חיסון הילדים בני פחות מ-12, טרם תספק חברת פייזר המשווקת את החיסון את התוצאות של מחקר שנערך בקבוצת גיל זו, ולשמור את האופציה רק למקרים שבהם הסיכון נראה גדול.

הילדים מקבלים מנה שגודלה שליש מהמנה שניתנת למבוגרים, וזאת על פי הנחיה של פייזר ותוך התייחסות לניסיון שלה מחיסון ילדים בסיכון בעולם. קופות החולים קיבלו הוראה לנטר מאוד מקרוב ובהקפדה תופעות לוואי אפשריות בילדים הללו.

סוכרת ואי ספיקת כליות הוסרו מרשימת ההתוויות המאפשרות חיסון

השינוי עליו הוכרז היום הוא הסרה של סוכרת ואי ספיקת כליות מרשימת ההתוויות המאפשרות חיסון. כמו כן הוסרו מן הרשימה ילדים המתגוררים עם אדם הסובל מדיכוי חיסוני חמור.

פייזר וגם חברת מודרנה שפיתחה חיסון בטכנולוגיה דומה, בוחנות בימים אלה את החיסונים שלהם לקורונה בניסויים קליניים בילדים בני 5-12. לאחרונה התקבלה החלטה להרחיב את הניסויים למספר מתנדבים גדול יותר, כדי לזהות מבעוד מועד תופעות לוואי נדירות, אם ישנן, גם אם לא הופיעו במבוגרים.

פייזר מעריכה כי תסיים את הניסוי שלה בבני 5-12 בספטמבר-אוקטובר, כלומר - התוצאות עשויות להשפיע כבר על שנת הלימודים הקרובה.