ג'קי בן זקן מעריך שלנעליים של בריל יש עוד הרבה לאן לרוץ

לאחר זינוק של 430% במניית בריל מתחילת השנה, מגדיל בן זקן את החזקותיו לכרבע ממניות יצרנית ומשווקת הנעליים ומוצרי האופנה - לאחר רכישת מניות משה גנזי, לשעבר אלוף אירופה בקפיצות סקי מים

ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף
ג'קי בן זקן / צילום: שלומי יוסף

נסיקתה המרשימה של מניית יצרנית ומשווקת הנעליים ומוצרי האופנה בריל , לא מרתיעה את איש העסקים ג'קי בן זקן מלהגדיל את חלקו בה. זאת אחרי שהשקעה ראשונה שביצע בה לפני פחות משלושה חודשים כבר יותר משילשה את ערכה, ומשקפת לו בשלב הנוכחי רווח "על הנייר" של כ-20 מיליון שקל.

כעת, לאחר שהפך בחודש מאי לבעל עניין בבריל, מגדיל בן זקן את חלקו בחברה לכ-25% ממניותיה, עם רכישת החזקותיו של משה גנזי, בשיעור של כ-9% מההון, תמורת כ-15 מיליון שקל - הנחה של כ-6% על שווי השוק של החזקות גנזי טרם העסקה. התמורה בעסקה בין בן זקן לגנזי, בעל מניות ותיק בבריל, חולקה לשני תשלומים - 3 מיליון שקל בסמוך למועד החתימה על ההסכם, ו-12 מיליון שקל עד לתחילת חודש ספטמבר. 

גנזי (62), בעברו אלוף אירופה בקפיצות סקי מים, מכהן כיום בבריל כדירקטור. אחיו עפר גנזי ז"ל (שנפטר בשנה שעברה), שימש בעבר כיו"ר בריל והיה גם הוא בעל מניות בחברה, אותן מכר לפני כמה שנים לבעל השליטה ולמנכ"ל בריל.

30 מיליון שקל בפחות מ-3 חודשים

מניית בריל הגיבה לעדכון אודות העסקה בעליות חדות, שהשלימו לה זינוק אדיר של כ-430% מתחילת השנה, כך שהיא משקפת לבריל שווי נוכחי המתקרב ל-200 מיליון שקל.

מרמת השפל שקבעה מניית בריל באפריל 2020, זמן קצר אחרי שיא משבר הקורונה בשווקים, היא מציגה נסיקה אדירה של יותר מ-800%, אך חמש שנים אחורה העליות בה מסתכמות בכ-60% "בלבד".

ההשקעה הראשונה של בן זקן בבריל, שבוצעה בתחילת חודש מאי, הייתה בהיקף כ-8 מיליון שקל ובוצעה לפי מחיר מניה של פחות מ-10 שקלים, במסגרתה רכש 13.5% מהון החברה.

מאז השלימה מניית בריל קפיצה של כ-230% בערכה, כך ששוויה כיום כבר חצה רף של 30 שקל ומשקף להחזקות הקיימות של בן זקן, העומדות על 14.5% מההון, שווי  המתקרב ל-30 מיליון שקל.

 
  

צמצמה הוצאות ועברה לרווח ברבעון הראשון

בריל, שבשליטת אליעזר בוסקילה ובניהול יהודה אלבז, עוסקת בהפעלת רשתות החנויות גלי וסולוג, וכן ביבוא ושיווק מותגי אופנה והנעלה, בין היתר של המותגים איזי ספיריט, ניין ווסט, קאטרפילר, לי קופר, נאוטיקה וטימברלנד.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה בריל עם שחיקה קלה בהכנסות ל-98 מיליון שקל, אולם אחרי צמצום הוצאות עברה לשורה תפעולית חיובית והציגה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל. זאת אחרי הפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והפסד של קרוב ל-6 מיליון שקל בסיכומה של 2020 כולה.

הסתער מחדש על הבורסה עם השקעה בארנה

אחרי היעדרות של כמה שנים משוק ההון המקומי, בן זקן חזר לבורסה מוקדם יותר השנה, עם הפיכתו לבעל עניין בחברת הנדל"ן המניב ארנה סטאר גרופ.

גם במקרה זה נהנה בן זקן מרווח גדול "על הנייר", חלק משמעותי מכך כבר עם רכישת המניות - בהנחה גדולה על מחירן בשוק, ובהמשך בזכות הכיוון החיובי ממנו נהנתה המניה.

בסך הכול רכש בן זקן בחודשים פברואר ומרץ 21.5% ממניות ארנה, עיקרן ממי שהיה שותפו בחברה בעבר, אברהם נניקשוילי, בהשקעה כוללת של כ-16 מיליון שקל. העסקאות בוצעו לפי מחיר מניה של פחות מ-6 אגורות, ששיקף הנחה של כ-50% על מחיר השוק של המניה באותה עת, כ-11 אגורות.

מאז שהחל בן זקן להיות בעל עניין בארנה, בסוף חודש פברואר, מנייתה טיפסה ביותר מ-40% והשלימה זינוק של כ-370% מתחילת השנה, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-220 מיליון שקל, ולהחזקותיו של בן זקן שווי המתקרב ל-50 מיליון שקל.