יו"ר ההסתדרות: "מוכן במסגרת עסקת החבילה להביא להקפאת שכר במשק"

ארנון בר דוד דיבר בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח • הוא התנה את עסקת החבילה  בדרישה להעלאת את שכר המינימום ל-6,000 שקל, בכמה בפעימות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

"אני מוכן במסגרת עסקת החבילה להביא להקפאת שכר במשק. זה לא הזמן לתוספות שכר. השנה הקרובה היא שנה של הקפאה והידוק. בשנת 2023 נוכל לדבר על העלאות שכר". כך אמר הערב (ג') יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בוועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח שנערכת בירושלים.

לדבריו, "אנחנו מנסים עכשיו לתקן את העיוותים שיש במשק, עסקת החבילה תכלול הקפאת שכר במשק. אני כיו"ר ההסתדרות רוצה להביא בשורה למשק. זה לא הזמן להעלאת שכר אלא להקפאות, אבל אני צריך את כולם איתי - מורים, רופאים ועוד הרבה מאוד סקטורים".

עוד הוסיף כי "עם זאת, חייבים להיות הגיוניים, יוקר המחייה עולה, עלות החיים בישראל עולה ויש לנו דרישות להעלאת שכר המינימום ל-6,000 שקל בפעימות, לא בבת אחת. ללא העלאת שכר לא תהיה עסקת חבילה - ואז נראה מה יקרה".

בר דוד התייחס גם לנושא של החיסכון ארוך הטווח של העובדים והקופות המפעילות וציין, כי "אתם זוכרים את הממונה על רשות שוק ההון הקודמת ואת האובססיה שלה, לשמחתי עם ד"ר משה ברקת הצלחנו לפרוץ את הבסטיליה ובסופו של דבר הגענו למצב שיש לקופות הגמל המפעילות אפשרות לפתוח ערוץ לחברים והבני משפחה להשקעה בקופות גמל להשקעה. מדובר על מהלך שיוביל את העובדים שלנו לחסוך. העובדים שלנו לא חוסכים מספיק וזה מכשיר שאני מאמין בו".

בר דוד סיכם את דבריו וציין: "אני רואה את המשק מתאושש, ישנה ירידה באבטלה והרבה מאוד חוזרים מחל"ת אבל יש דבר אחד שמטריד אותי וזה עולמות התעופה והתיירות. בשבוע האחרון ישבנו עם הנהלת אל על יישמנו מנגנון שאנחנו כהסתדרות נותנים רשת ביטחון לעובדים בסכום של 660 שקל למודל החל"ת הגמיש כאשר המדינה משלימה את היתר וזה פתרון לתת לעובדים אוויר לנשימה".

ועידת שוק ההון לחיסכון ארוך טווח מתקיימת לראשונה בירושלים ביוזמתם של עו"ד ארז קניסטר ותמיר פלג. על התוכן המקצועי של הוועידה אמון משרד עורכי הדין, גלעד בכר ושות'.