איי.סי.אל הכתה את התחזיות ברבעון השני; רשמה זינוק ברווח ובמכירות

חברת הדשנים והכימיקלים איי.סי.אל (כיל לשעבר) מדווחת על רבעון חזק בהשוואה לאשתקד, כאשר הרווח הנקי המתואם כמעט הכפיל את עצמו והמכירות זינקו ב-34% • החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 68 מיליון דולר

רביב צולר, מנכ"ל איי.סי.אל / צילום: שלומי יוסף
רביב צולר, מנכ"ל איי.סי.אל / צילום: שלומי יוסף

תוצאות חזקות ליצרנית הדשנים והמינרלים איי.סי.אל  (לשעבר כי"ל) ברבעון השני של 2021. החברה דיווחה היום כי רשמה ברבעון השני הכנסות של 1.61 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 34% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בזכות הצמיחה בהכנסות, זינק הרווח הגולמי של איי.סי.אל ברבעון השני ב-78% ל-570 מיליון דולר, ושיקף מרווח גולמי של 35.3% מסך המכירות. לשם השוואה. ברבעון המקביל עמד המרווח הגולמי על 26.6% בלבד מסך המכירות.

"איי.סי.אל מדווחת על רבעון נוסף עם תוצאות שיא בפעילויות המוצרים המיוחדים של החברה, יחד עם תרומה נוספת של עליית מחירי דשני הקומודיטי", אמר רביב צולר, מנכ"ל איי.סי.אל. "הביצועים החזקים בכל החטיבות נתמכו על ידי ביקושים גבוהים למוצרי החברה ומחירים עולים במרבית השווקים".

עברה לרווח תפעולי - ותחלק דיבידנד

הצמיחה במכירות וברווחיות הגולמית התבטא גם במעבר לרווח תפעולי של 243 מיליון דולר ברבעון השני, וזאת לעומת הפסד תפעולי של 169 מיליון דולר שרשם ברבעון המקביל. בניטרול הוצאות פחת והפחתות הסתכם ה-EBITDA ברבעון השני ב-351 מיליון דולר ושיקף צמיחה של 43% לעומת הרבעון המקביל.

בשורה התחתונה רשמה איי.סי.אל ברבעון השני רווח נקי של 140 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 168 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל. בנטרול סעיפים חד פעמיים, צמח הרווח הנקי המתואם ב-90% ל-135 מיליון דולר.

במקביל לפרסום התוצאות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 68 מיליון דולר לבעלי מניותיה.

מעלה ציפיות EBITDA

לאור התוצאות החזקות ברבעון ותנאי השוק המשופרים, החליטה הנהלת החברה להעלות את ציפיותיה ביחס ל-EBITDA המתואם לשנת 2021, לטווח של 1.375-1.315 מיליארד דולר וזאת בהשוואה לטווח חזוי קודם של 1.09-1.175 מיליארד דולר.

מדובר על שיפור של כ-19% תחזית ה-EBITDA הממוצעת לשנת 2021. לדברי המנכ"ל צולר, "במהלך הרבעון השני, חטיבות המוצרים התעשייתיים, פתרונות הפוספט והפתרונות החדשניים לחקלאות הציגו כולן צמיחה דו ספרתית גבוהה ברווח התפעולי וב-EBITDA".

צולר הוסיף, כי "היינו עדים להמשך ההתאוששות בשוקי הקצה של חטיבת המוצרים התעשייתיים, עם שיאי מכירות לתרכובות ברום, למוצרים מבוססי זרחן ולמוצרי מגנזיה. חטיבת פתרונות הפוספט הציגה תוצאות שיא, הן בפעילות המוצרים המיוחדים והן בפעילות הקומודיטי, וכך גם המיזם המשותף בסין YPH.

"בחטיבת הפתרונות החדשניים לחקלאות, כל קווי המוצר הציגו צמיחה במכירות, עם שיפור בשווקים קיימים ובשווקים חדשים גם יחד. אנו ממשיכים ליישם גישה ממוקדת של חדשנות בפיתוח מוצרים חדשים ומצוינות תפעולית בכל החטיבות".

מכירות שיא בחטיבת הפוספט

חטיבת המוצרים התעשייתיים של החברה הניבה ברבעון השני מכירות שיא של 410 מיליון דולר בזכות צמיחה של 44%, וכן שיא של 114 מיליון דולר ברווח התפעולי בזכות צמיחה של 63%. לדברי החברה, על אף הצלחתה של לקזז את הגידול בתעריפי ההובלה ומחירי חומרי הגלם, שהמשיכו לעלות במהלך הרבעון השני, אתגרי זמינות של חומרי גלם הגבילו את כמויות הייצור.

במהלך הרבעון השני נהנתה החברה מעלייה במכירות ובמחירי הברום האלמנטרי, כאשר מחירי השוק בסין המשיכו לעלות עקב גידול בביקוש למעכבי בעירה והיצע מקומי מוגבל. עליות נרשמו גם במכירות מעכבי בעירה מבוססי ברום המשמשים למוצרי צריכה אלקטרוניים, במכירות מעכבי בעירה מבוססי זרחן בזכות ביקוש חזק מצד ענף הבנייה באירופה וצפון אמריקה, וכן במוצרים נוספים.

מכירות האשלג עלו ברבעון השני ב-21% ל-412 מיליון דולר ואילו הרווח התפעולי של תחום זה גדל ב-13% ל-43 מיליון דולר. עליות חדות במחירי הדגנים בעולם הובילו גם את החקלאים להזרים ביקושים חזקים לאשלג המשמש לדישון.

המחיר הנגזר הממוצע לטון אשלג עמד על 281 דולר לטונה, המשקף עלייה של כ-25% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. חלדברי החברה, כאשר עליות המחירים בתקופה האחרונה צפויות להיות בעלות השפעה משמעותית במחצית השנייה של 2021.

בתחום הפוספט נרשם ברבעון השני זינוק של 42% במכירות לשיא של 623 מיליון דולר, והניב רווח שיא מגזרי של 77 מיליון דולר, בזכות עלייה משמעותית במחירי השוק ובכמויות המכירה.

מגזר הפתרונות החדשניים לחקלאות רשם צמיחה של 21% במכירות ל-237 מיליון דולר ורווח שיא תפעולי למגזר של 20 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 33%, לעומת הרבעון המקביל. ב-1 ביולי, הודיעה החברה כי השלימה את רכישת פעילות הזנת הצמח של חברת קומפאס מינראלס בדרום אמריקה, בתמורה לסך של כ-420 מיליון דולר.

הרכישה מתוכננת למצב את איי.סי.אל כחברה המובילה בברזיל בתחום המוצרים המיוחדים להזנת הצמח, ולספק איזון בעונתיות הקיימת בין חציו הצפוני של כדור הארץ לחציו הדרומי. איי.סי.אל נסחרת היום בבורסה לפי שווי של כ-30 מיליארד שקל (9.1 מיליארד דולר), לאחר זינוק של 43% במנייתה מתחיל השנה.