סימון ביילס לא תשתתף בגמר קרב רב: "תתרכז במצבה המנטלי"

אחרי שפרשה במהלך הגמר הקבוצתי, איגוד ההתעמלות האמריקאי פרסם הודעה בנוגע לספורטאית האגדית: "ההחלטה התקבלה אחרי הערכה רפואית נוספת. בימים הקרובים יתקבלו החלטות בנוגע למקצועות היחידיניים"

סימון ביילס / צילום: Associated Press, Ashley Landis
סימון ביילס / צילום: Associated Press, Ashley Landis

 סימון ביילס לא תשתתף בגמר קרב רב באולימפיאדת טוקיו 2020 - האירוע הגדול ביותר בענף ההתעמלות. בהודעה מטעם איגוד ההתעמלות של ארה"ב נכתב הבוקר (רביעי): "אחרי הערכה רפואית נוספת, סימון ביילס פרשה מגמר הקרב רב, כדי להתרכז במצבה המנטלי. סימון תמשיך לעבור הערכה על בסיס יומי ולאחר מכן יוחלט אם היא תשתתף במקצועות היחידניים".

"אנחנו תומכים באופן מלא בהחלטה של סימון ומריעים לה על האומץ להעדיף את בריאותה", הוסיפו באיגוד האמריקאי, "האומץ הזה מוכיח פעם נוספת, מדוע היא מודל לחיקוי לכל כך הרבה אנשים".

ביילס עומדת בעין הסערה החל מאתמול, אחרי שבתום תרגיל אחד (הקפיצות) בתחרות הקבוצתית היא החליטה לפרוש. זמן לא רב לאחר מכן, היא והצוות האמריקאי סיפרו שלא מדובר בפציעה, אלא במצוקה נפשית אליה היא נקלעה.  ביילס הגיעה לאולימפיאדת טוקיו ככוכבת הכי גדולה, כשהיא מרכזת אליה תשומת לב אדירה וציפיות לזכות בשש מדליות זהב. ההופעות הסנסציוניות שלה באולימפיאדת ריו דה ז'נרו ב-2016 ואלו שהגיעו בתחרויות לאחר מכן, הפכו אותה למועמדת ודאית לזכות בזהב בקרב רב, בתחרות הקבוצתית ובמרבית המקצועות היחידניים.

ביום שני האמריקאית בת ה-24 השתתפה בתחרויות המוקדמות ולמרות שהשיגה את התוצאה המצטברת הגבוהה ביותר, נשמעו לא מעט ביקורות את הביצועים שלה. כ-24 שעות לאחר מכן, היא ביצעה את אותו תרגיל לא מוצלח בתחרות הקבוצתית ואחריו פרשה.

חשוב לציין שגמר הקרב רב - כאמור המקצוע החשוב ביותר בענף ההתעמלות - יתקיים מחר וביילס כמובן תיעדר ממנו. יחד עם זאת, כפי שהוסבר בהודעה הרשמית, עדיין לא התקבלה החלטה שהיא סיימה את דרכה במשחקים האולימפיים. האמריקאית העפילה לגמרים בכל המקצועות היחידניים וייתכן שתשתתף שם. ביום ראשון יתקיימו הגמרים בקפיצות ובמקבילים מדורגים, ביום שני יתקיים גמר הקרקע וביום שלישי הגמר בקורה.