המשלה תדון בהגדלת מספר היתרי העבודה לפועלים פלסטינים בענף הבנייה ובתיירות

לפי ההצעה, מספר ההיתרים לעובדים פלסטינים בענף הבנייה יעלה ב-15 אלף, אבל רק למקצועות המכונים "רטובים", שבהם לטענת הקבלנים יש מחסור בידיים עובדות • מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן: "צעד זה יחזק את הכלכלות של ישראל והרשות הפלסטינית ויתרום רבות ליציבות הביטחונית בשטחי יהודה ושומרון"

אתר בנייה / צילום: שלומי יוסף
אתר בנייה / צילום: שלומי יוסף

הממשלה תדון ביום ראשון בסעיף הגדלת מספר היתרי העבודה לפועלים הפלסטינים בענף הבנייה ובתיירות, אף שמקצת השרים עדיין מתנגדים לה. לפי ההצעה, מספר ההיתרים לעובדים פלסטינים בענף הבנייה יעלה ב-15 אלף, אבל רק למקצועות המכונים "רטובים", שבהם לטענת הקבלנים יש מחסור בידיים עובדות. כן יוגדל ב-1000 מספר העובדים הפלסטינים לתיירות ועוד כמה מאות עובדים מירדן לענף זה באילת.

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר לגלובס כי לפי נתונים מהעבר, הגדלת מספר הפועלים הפלסטינים לא דחקה לאחור את הערבים הישראלים, אלא דווקא הגדילה את מספר התחלות הבנייה ועימן את התעסוקה כולה.

מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן שוחח הבוקר עם בכירים ברשות הפלסטינית ועדכן אותם על המהלך. עליאן היה מיוזמי הגדלת מספר ההיתרים כשהמטרה היא סיוע לכלכלה הפלסטינית כחלק ממדיניות השמירה על היציבות בשטחים. עליאן אומר כי "צעד זה יחזק את הכלכלות של ישראל והרשות הפלסטינית ויתרום רבות ליציבות הביטחונית בשטחי יהודה ושומרון. יציבות כלכלית היא המפתח לשמירה על הביטחון באזור". לדבריו בהמשך לשיחה שקיים שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צפויים צעדים נוספים לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לרשות.

במסגרת ההחלטה לממשלה תובא לאישור גם הצעה להגדיל את מספר העובדים הזרים בענף הבנייה, עד ל-13 אלף במספר פעימות.