יין לבן מענב אדום: שובו של הבלאן-דה-נואר

סובלים מהחום ומחפשים דרך להתרענן? עזבו אתכם מקפה קר, יש יין

שובו של הבלאן–דה–נואר / צילום: סטודיו דדאלוס, מיכל לופט, באדיבות מואט-הנסי, אוסף בריל-לוי, יח"צ
שובו של הבלאן–דה–נואר / צילום: סטודיו דדאלוס, מיכל לופט, באדיבות מואט-הנסי, אוסף בריל-לוי, יח"צ

 יינות לבנים שמתבססים על ענבים אדומים מייצרים מסחיטה של הענבים מבלי ששהו על קליפותיהם. כך מתקבל יין בהיר בצבעו ועם עוצמתיות לא שגרתית. הכירו את הבלאן־דה־נואר - לבן משחור - "הרבה אפרסקים ופירות אדומים באף, כמעט אוממי", אומר עליהם הסומלייה מור בן שמעון מ"בר 51". 

הרי גליל בלאן דה נואר: יקב הרי גליל עושה בשנתיים האחרונות שינוי מרשים באיכות היין. יין הבלאן דה בלאן הפך תחת ידיהם של מיכה ועדיה ומייקל אייברי לאחד היינות הבהירים המסקרנים בישראל, עם חמיצות גבוהה, כמעט לימונית וארומטיות לא שגרתית (ריח עדין של פירות קיץ כאפרסק לבן). הצגה. 79 שקלים. 

אמפורה בלאן דה נואר: אמפורה הוא עוד יקב שעובר שינויי כוח אדם ואופי - ומככב גם כיין הבית שנוצר עם הסומליירית שירה צידון של מלון הנורמן בתל אביב. הבלאן דה נואר שלהם מתבסס על ענבי סירה, קריניאן וסנסו - שמנפקים כאן תוצאה ארומטית מאוד, עם ריחות מודגשים של פטל. 85 ו-80 שקלים לחברי מועדון ברשת דרך היין.

שמפניה אלכנסדר בונה: בית קטן וצעיר של מבעבעים בשמפאן, שמנפק תמורה נפלאה למחיר. בלאן דה נואר רענן ומינרלי יחסית, שמתבסס על 100% ענבי פינואר נואר אדומים, חלק ניכר מבצירי עבר (רזרב) שמקנים ליין עוד מורכבות. 159 שקלים. 

זימא בלאק טו ווייק: "זימא" הוא יקב בוטיק צעיר וחדשני בלב ואלפוליצ'לה שבוונטו, שממוקם בחלל תת קרקעי ששימש עד למאה ה-15 כמחצבת חול. הבלאן דה נואר מתבסס על ענבי רונדינלה שעברו מוטציה גנטית והפכו מאדומים ללבנים. העוצמות האדומות עדיין ניכרות ביין שהוא כמעט כתום. חגיגה לחובבי יינות לבנים בעלי גוף מלא. 85 שקלים ביין בעיר

 וו קליקו ברוט NV: השמפניה הכתומה לבית וו קליקו מתבססת, יותר מרוב השמפניות של הבתים הגדולים - על ענבי פינו נואר. הזדמנות מצוינת להיווכח כיצד הענבים האדומים מקנים ליין גוף שונה, ניחוחות של פירות יער ואפילו תותים. נהדר. החל מ-249 שקלים.