נמלי ישראל | בלעדי

1,000 מכולות: זו האונייה שעושה היסטוריה בנמל הפרטי החדש באשדוד

האונייה MSC SHEILA, שעגנה אתמול בנמל הפרטי באשדוד, היא הראשונה לבצע פעולות טעינה בנמל החדש שמועד פתיחתו הרשמי טרם נקבע • האונייה, שמצוידת במנופים עצמאיים, תפנה 1,000 מכולות ריקות לטורקיה

האונייה MSC SHEILA שעגנה אתמול בנמל הפרטי באשדוד / צילום: MSC
האונייה MSC SHEILA שעגנה אתמול בנמל הפרטי באשדוד / צילום: MSC

אחרי שאוניות ראשונות החלו בימים האחרונים לעגון בנמל הפרטי בחיפה כחלק מ"חימום מנועים" בטרם הפתיחה הרשמית של הנמל הפרטי החדש בצפון, גם בנמל הפרטי באשדוד קלטו אתמול (ד') אונייה ראשונה שתבצע את אותה הפעולה - הוצאה של מכולות ריקות מישראל. מדובר באונייה MSC SHEILA שבבעלות ענקית הספנות MSC.

נמל הדרום הוא נמל פרטי באשדוד אותו הקימה חברת נמלי ישראל (חנ"י), ושבמכרז להפעלתו זכתה חברת TIL ההולנדית. הנמל יעסוק אך ורק בפעילות של מכולות ולא של מטען כללי, וכחלק מבנייתו נבנים בו מנופי ענק מתקדמים.

לאור ההתקדמות בעבודות לבניית הנמל מחד ומנגד הצטברות של עשרות אלפי מכולות ריקות בישראל, חתמו שרי האוצר והתחבורה אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי על כתב הסכמה לביצוע פעולות של הוצאת מכולות בלבד מישראל מנמל הדרום, וזאת לתקופה של שלושה חודשים בלבד.

הייחוד של האונייה שעגנה אתמול (ד') בנמל הוא שמוצב עליה מנוף עצמאי, כך שהיא אינה זקוקה למנופים שמוצבים על הקרקע כדי לטעון בבטנה מכולות. ממידע שהגיע לגלובס עולה כי האונייה תעמיס 1,000 מכולות שישונעו לטורקיה ולאחר מכן תשוב לישראל לבצע פעולה דומה, לצד אונייה נוספת של החברה שתבצע את אותה הפעולה.

בשיחה עם מנכ"ל החברה בישראל, עדני סימקין, הוא הסביר כי בישראל הצטברה כמות של אלפי מכולות ריקות, דבר שמחייב את החברה להוצאה של כ-50 אלף דולר ליום עבור מחסנאות ושינוע שלהן.