אושרה להפקדה תוכנית התחדשות עירונית ענקית ברחוב אילת בבת ים

התוכנית כוללת 700 יחידות דיור, 6,600 מ"ר שטחי תעסוקה, כ-7,700 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-10 דונם שטחים פתוחים • עפ"י הודעת יזמית התוכנית קבוצת גבאי, היקף ההשקעה בפרויקט הוא מעל מיליארד שקל

התחדשות עירונית ברחוב אילת 9 בבת ים / הדמיה: קבוצת גבאי
התחדשות עירונית ברחוב אילת 9 בבת ים / הדמיה: קבוצת גבאי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה היום (א') כי אישרה להפקדה את התוכנית להתחדשות עירונית בשטח של 32 דונם ברחוב אילת 1-9 בשכונת רמת יוסף בבת ים. התוכנית תחליף 192 יחידות דיור ב-9 מבני שיכון ישנים בני 3 קומות ב-700 יחידות דיור שיוקמו ב-3 מבני מגורים בני 10 קומות וב-4 מגדלי מגורים בני 37 קומות שישלבו חזיתות מסחריות בקומת הקרקע.

יזמית התוכנית היא קבוצת גבאי. התכנון הוא של דאובר אדריכלים. על-פי הודעת קבוצת גבאי, היקף ההשקעה בפרויקט הוא מעל מיליארד שקל. 

רחוב אילת 9 בבתים / הדמיה: קבוצת גבאי
 רחוב אילת 9 בבתים / הדמיה: קבוצת גבאי

בנוסף למבני המגורים, מקצה התוכנית שטח של כ-1.6 דונם לטובת מבנה ציבור בפינת הרחובות אילת ושלום אש. בחלק המזרחי של התוכנית יוקם מבנה בן 11 קומות שישלב שטחי תעסוקה בהיקף של 6,600 מ"ר ושטחי ציבור, והוא יהווה חוץ בין מגדלי המגורים לנתיבי איילון. בין מבנה התעסוקה למגדלי המגורים מתוכננת רחבה עירונית שתשמש לרווחת התושבים והמבקרים במתחם. בחלק הצפון-מערבי של התוכנית כוללת שטחים פתוחים בהיקף של כ-10 דונם.

שכונת רמת יוסף, שנמצאת במזרח בת ים וגובלת בנתיבי איילון, הוקמה בשנות ה-50 כיחידה עירונית עצמאית. האדריכל יצחק פרלשטיין זכה בפרס קפלן (1961) על עבודת התכנון של השכונה, שנועדה לאכלס במהירות את גלי העלייה של שנות ה-50. למרות הדימוי שלה, רמת יוסף (שנקראת על-שם יוסף שפרינצק, יו"ר הכנסת) נהנית מריבוי שטחים ירוקים (שבילים, פארקים וגנים), כשמבני הציבור והמרכז המסחרי ממוקמים לאורך השטחים הללו. בהווה קיימות בשכונה 3,000 יחידות דיור.

לפי החזון העירוני, שפורסם לפני שנים אחדות, הרי שבאזורי הקצה של השכונה, ובפרט על גדות נתיבי איילון, תהיה בנייה מאסיבית לגובה של עד 50 קומות; ברחובות הראשיים - קק"ל וכצנלסון - תהיה בנייה לגובה של כ-20 קומות, שתכלול מסחר בקומת הקרקע; בדופן הדרומית של השכונה, רחוב יוספטל, תהיה בנייה לגובה של עד 35 קומות שתכלול תוספת מסחר וגם תעסוקה. רחוב מבצע סיני, הרחוב הראשי של השכונה שבו נמצא גם המרכז המסחרי, ייבנה בצורה "מרקמית": בנייה נמוכה שמאחוריה מסתתר מגדל. בשאר הרחובות ניתן יהיה להרוס ולבנות לגובה. הכוונה היא לשמר את מבנה השכונה ותשתית הרחובות, מוסדות הציבור, המעברים הירוקים והפארקים.