שוק ההון והייטק: בכירי לאומי לשעבר מובילים את חברת הפינטק גרופ 107 להנפקה בת"א

גרופ 107, שבה משמש דני כהן כיו"ר ותמר יסעור כחברה בוועדה המייעצת, מכוונת לשווי של 100 מיליון שקל • החברה עוסקת בתחומי המסחר בשוק ההון והשמת עובדים להייטק

דני כהן, יו"ר גרופ 107 / צילום: איל יצהר
דני כהן, יו"ר גרופ 107 / צילום: איל יצהר

חברת הפינטק והשמת העובדים גרופ 107 הגישה בסוף השבוע טיוטת תשקיף לקראת גיוס בבורסה בתל אביב, כפי שפורסם לראשונה בגלובס לפני כשבועיים. החברה הוקמה על-ידי המנכ"ל אדי כץ וסמנכ"ל הטכנולוגיות גיא עמר, והיא פועלת באמצעות חברות בנות בתחומי המסחר בשוק ההון והשמת עובדים להייטק. היא צפויה לגייס 30-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף, בהובלת אוריון חיתום והנפקות.

יו"ר גרופ 107 הוא דני כהן, שהיה בעבר ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי ומנכ"ל לאומי קארד, ובין חברות הוועדה המייעצת של החברה נמצאת תמר יסעור, יו"ר חברת ישראכרט כיום, שבעבר מילאה אף היא תפקידים בכירים בבנק לאומי. מעניין להזכיר כי כהן ויסעור עזבו את לאומי יחד במרץ 2019, הוא מתפקיד ראש החטיבה הבנקאית והיא מתפקיד ראש החטיבה לבנקאות דיגיטלית.

גרופ 107 פועלת באמצעות שתי חברות בנות מרכזיות - levent (לבנט) ו-Israel IT (החברה המרכזית לחדשנות ולעידוד הייטק).

פלטפורמת מסחר נגישה ומותאמת אישית

לבנט, שהוקמה ב-2015, עוסקת בפיתוח, שיווק והפצה של מערכת ממוחשבת, מבוססת ענן, בתחום מסחר וביצוע השקעות בניירות ערך בשוק ההון.

לבנט מציעה לבנקים ולחברות השקעות וסוחרים טכנולוגיה שמאפשרת יצירת פלטפורמת מסחר נגישה ומותאמת אישית. החברה מציינת כי הכלי שהיא מספקת מבוסס ענן (SaaS) והמסחר בו מתבצע על בסיס האסטרטגיה שהוגדרה תוך גידור הסיכונים, כך שהוא מאפשר לסוחרים פרטיים לסחור בכלי מקצועי.

לחברה שותפות עם הבנק הבינלאומי ובנקים שבשליטתו (אוצר החייל, מסד, בנק פועלי אגודת ישראל ו-UBank) וכן עם חברת הפינטק הגלובלית פינסטרה, ועם הבורסה בתל אביב במסגרת אפליקציית Borsa Live המספקת התראות בזמן אמת על מניות בשוק הישראלי.

במצגת גרופ 107 נכתב שפוטנציאל הצמיחה של לבנט כולל 500-5,000 בנקים וגופים פיננסיים, 75-600 אלף לקוחות לכל מוסד פיננסי, תשלום של 15-25 סנט לעסקה או תשלום חודשי ושיעור חדירה משוער של 2.5%.

בהקשר של חברת ההשמה Israel IT נכתב שהיא אחת מחברות ה-IT הצומחות בישראל, עם צמיחה של 121% ב-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות). לדבריה, החברה מספקת שירותי איתור, גיוס, הכשרה וניהול של צוותים מתחום ההייטק לחברות בכל העולם והיא מעסיקה 252 אנשי מקצוע כקבלנים עצמאיים. על פוטנציאל הצמיחה נכתב כי תמורת ההנפקה תאפשר לחברה לצמוח מהר יותר ולפתוח מרכזים נוספים באוקראינה ומדינות נוספות, בעלות של 40-50 אלף דולר למרכז. החברה מקבלת עמלה ממוצעת של 850 דולר לעובד.

מענק למנכ"ל מכספי הגיוס

לפי טיוטת התשקיף, תמורת ההנפקה תשמש את החברה בין היתר לפעילות מחקר ופיתוח בתחום הפעילות של לבנט בסך 4-8 מיליון שקל, הקמת מערך שיווק, פרסום ומכירה בסך 2-3 מיליון שקל, וכן פעילות מו"פ עבור מוצרים נוספים, ובהם אפליקציית בורסה לייב, פלטפורמת ארנק דיגיטלי ופלטפורמת BI לניהול משאבים ומשימות.

סכום נוסף בגובה 400 אלף שקל ישמש את החברה לסגירת מסגרות אשראי, אשר מגובות בערבויות אישיות של אדי כץ, ושל סרגי פורמן ויורי קשדן שיהפכו בהמשך לחלק מבעלי השליטה בחברה.

המנכ"ל כץ גם צפוי לקבל מענק בסך 600 אלף שקל מכספי הגיוס. התשקיף מגלה שב-2019 עלה שכרו של כץ מ-16 אלף שקל בחודש ל-26 אלף שקל, ברוטו, עבור 80% משרה. בכפוף להשלמת ההנפקה, כץ הודיע לחברה שהוא מוותר על שכר ותנאים שנצברו לזכותו בסך 238 אלף שקל וטרם שולמו לו. במקביל, הדירקטוריון אישר העלאת שכר לכץ, שיעבור להיקף של 100% משרה ויקבל דמי ניהול חודשיים בסך 91 אלף שקל.

במקביל הוא יהיה זכאי למענק שנתי לפי קריטריונים שנקבעו, בהם למשל - עבור התקשרות של לבנט בהסכמים עם ארבעה לקוחות חדשים, סכום המענק יהיה בגובה 3 חודשי שכר ברוטו. בסך הכול הוא עשוי לקבל מענק בגובה של עד 13 משכורות חודשיות וזאת בכפוף לעמידה במקסימום היעדים וכן ביצוע מהלך אסטרטגי כמו רכישה או מכירה, שיזכה אותו במענק מיוחד.

גרופ 107 מגיעה לבורסה עם צמיחה בהכנסות אך היא עדיין אינה רווחית. בשנת 2020 הכנסות החברה היו 7.1 מיליון שקל, עלייה מ-2.2 מיליון שקל ב-2019, וההפסד הסתכם ב-1.8 מיליון שקל לעומת 991 אלף שקל שנה קודם לכן. ברבעון הראשון של 2021 נרשמה צמיחה של פי 3.7 בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, והן הגיעו לכ-4 מיליון שקל. במקביל גם ההפסד לפני מס צמח - מרמה של 561 אלף שקל ל-2.3 מיליון שקל.

Group 107

עיסוק: פועלת באמצעות חברות בנות בתחומי הפינטק ושוק ההון. מספקת פתרונות טכנולוגיים למסחר באמצעות חברת לבנט, ושירותי השמת עובדים להייטק באמצעות Israel IT
היסטוריה: נוסדה על־ידי אדי כץ (מנכ"ל) וגיא עמר (סמנכ"ל טכנולוגיות). לבנט הוקמה ב־2015 ו־Israel IT ב־2019
נתונים: מיקום החברה בת"א. היו"ר הוא דני כהן, לשעבר מנכ"ל לאומי קארד.ההכנסות ברבעון 1/2021 היו 4 מיליון שקל, וההפסד הנקי לפני מס - 2.3 מיליון שקל