זירת המסחר לקבלנים בארה"ב מחפשת מימון בת"א: AIQ Home תנסה להנפיק לפי 320 מיליון שקל

החברה טרם רשמה הכנסות משמעותיות • יתרת ההפסד הצבור שלה מאז היווסדה עומדת על כ-10 מיליון שקל, ויש לה הערת עסק חי בדוחות

אדיר דיין, מנכ"ל AIQHome / צילום: באדיבות AIQHome
אדיר דיין, מנכ"ל AIQHome / צילום: באדיבות AIQHome

למרות רגיעה יחסית בשוק ההנפקות הראשוניות בתל אביב, לאחר כמה חודשים אינטנסיביים של גיוסי הון - חברות נוספות מנסות להגיע לשוק הציבורי בזמן הקרוב. לגלובס נודע כי חברת הטכנולוגיה AIQ Home (איי.איי.קיו הום ישראל) עומדת להגיש טיוטת תשקיף לקראת גיוס של כ-35 מיליון שקל, כאשר השווי המבוקש עומד על כ-320 מיליון שקל.

החברה שנוסדה ב-2018 מפתחת פלטפורמות מקוונות שנועדו לתת פתרון טכנולוגי מקיף לבעלי מקצוע הפועלים בשוק השירותים לבית בארה"ב, לצורך ביצוע אופטימיזציה של פעילותם העסקית.

השוק אליו היא מכוונת כולל כ-5 מיליון בעלי מקצוע המספקים שירותים לכ-140 מיליון משקי בית, כשהיקף השוק נאמד במאות מיליארדי דולרים - כאשר השוק התאפיין בצמיחה גם בתקופת הקורונה. מנתונים שפורסמו באתר החברה עולה כי בממוצע, 20% מספקי השירות בתחום מוציאים מעל 20 אלף דולר בחודש על פרסום ושיווק השירותים שלהם, ופחות מ-4% משתמשים בטכנולוגיה לניהול עסקיהם.

עם זאת, נכון לסוף 2020 החברה נמצאת עדיין בשלבי מחקר ופיתוח ולפיכך אין לה פעילות המניבה הכנסות משמעותיות. יתרת ההפסד הצבור שלה מאז היווסדה עומדת על כ-10 מיליון שקל, יש לה גירעון של כ-2 מיליון שקל בהון העצמי ובדוחותיה הכספיים מופיעה הערת עסק חי.

הכנסות AIQ Home אשתקד הסתכמו ב-1.4 מיליון שקל לעומת 2.1 מיליון שקל ב-2019. החברה עברה לרווח גולמי שולי, ובשורה התחתונה ההפסד המיוחס לבעלי המניות עמד על 3.6 מיליון שקל לעומת 3.9 מיליון שקל ב-2019. 

היעד: 7,000 קבלנים

AIQ Home פיתחה זירת מסחר (marketplace) שלהערכתה עשויה לעצב מחדש את השוק, כשהיא מאפשרת בין היתר להתקשר עם גופי מימון לקבלת הלוואות לביצוע פרויקטים, ליצור קשרים עם נותני שירות מתחומים שונים ובעתיד גם להזמין ציוד מספקים שונים. בין היתר ניתן למצוא בזירת המסחר שלה אנשי מקצוע בתחומי העיצוב, מיזוג אוויר, אנרגיה סולארית, חשמל, גינון, אינסטלציה, התקנת ג'קוזי, הפיכת הבית לבטיחותי עבור תינוקות ועוד. המערכת של AIQ Home מבוססת על בינה מלאכותית ועל בסיס הפעילות של כל בעל מקצוע היא מסיקה מסקנות ומספקת המלצות, תוך שהיא מציעה שקיפות על ביצועיו לעומת המתחרים הרלוונטיים.

מטרת ההנפקה היא לגייס הון על מנת לחדור לשוק האמריקאי - שהוא שוק היעד של AIQ Home - לאחר שכבר ביצעה הוכחת היתכנות טכנולוגית. בשלב הוכחת ההיתכנות החברה צירפה 59 קבלנים, בעיקר בפלורידה ובקליפורניה. היעד הוא להגיע ל-7,000 קבלנים משתמשים תוך שנה וחצי, בהשקעה שצפויה להגיע לכ-6.5 מיליון שקל.

AIQ Home בוחנת את האפשרות לצאת להנפקה ללא חתמים, שכן להערכתה הם עלולים להתקשות לנתח את שווייה. עם זאת, היא עדיין בוחנת את האפשרויות הקיימות בנושא החתמים והמפיצים.

היועץ לדירקטוריון החברה הוא אריק ערד, שותף בקרן ההון סיכון האמריקאית Stonecourt Capital ובעל מעל 30 שנות ניסיון בניהול תהליכי מיזוג ורכישה (M&A), פיתוח עסקי וגיוסי הון לחברות טכנולוגיות. את ההנפקה ילוו עו"ד רעות אלפיה שותפה מנהלת ועוד גל כהן מפירמת עורכי הדין Sullivan & Worcester Tel Aviv.

מנכ"ל החברה ושותף מייסד בה הוא אדיר דיין, לשעבר יועץ למספר חברות בינלאומיות. מייסד נוסף הוא אמיר טל, שמגיע עם ניסיון בשיווק דיגיטלי. עד כה גייסה AIQ Home סכום של כ-15 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים מאז שהוקמה בשנת 2018. החברה מבקשת כאמור להנפיק לפי שווי שאפתני של כ-300 מיליון שקל, ובהסתמך על חברות הפועלות בארה"ב באופן דומה לפעילותה, כגון HomeAdvisor הוותיקה וכן Houzz, Thumbtack ו -Porch.