5 דברים שצריך לדעת על קופות גמל להשקעה

מה זה, איך משתמשים בזה לניהול הכסף, כמה זה עולה ולמי זה מתאים: המדריך המקוצר לקופות גמל להשקעה • הטיפ היומי

5 דברים על קופות גמל
5 דברים על קופות גמל

1. מה זה?

קופת גמל להשקעה היא מכשיר חיסכון לטווח בינוני. היא נמכרת על ידי סוכני הביטוח, ומתנהלת בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות. ניתן להפקיד כספים בבת אחת, או לתת הוראת קבע חודשית קבועה.

2. ניהול הכסף

הכסף מתנהל בשוק ההון, כאשר בכל קופת גמל ישנם מספר מסלולי השקעה: ממסלולים אגרסיביים מאוד ועד מסלולים מאוד סולידיים. החוסך בוחר את המסלולים בהם יושקע הכסף והוא רשאי לעבור ביניהם בכל עת.

3. עלות

דמי הניהול בקופות הגמל להשקעה נעים בין 0.5% שנתי מהסכום הצבור ועד ל-0.8%, כאשר ישנם חריגים לכאן ולכאן: גם הטבות מצד אחד וגם גופים שלוקחים דמי ניהול גבוהים יותר. מומלץ להשוות בין היצרנים השונים לפני שבוחרים: לבחון את גובה דמי הניהול והתשואה השנתית הממוצעת במסלול ההשקעות המבוקש בשלוש השנים האחרונות.

4. הגבלות והטבות

בקופת גמל להשקעה יש תקרה להפקדה שנתית של כ-71 אלף שקל לכל מחזיק תעודת זהות. כלומר: לא משנה כמה קופות תפתחו על שמכם, הגבלת ההפקדה חלה על כולן ביחד. אחת הסיבות לתקרה נובעת מהעובדה שלקופה נלווית הטבת מס בעת המימוש.

5. למי מתאים?

למי שמעוניין להניב תשואה בשוק ההון, אך לא רוצה לסחור בניירות ערך בעצמו. המכשיר מתאים רק למי שמתכנן להשקיע כספים לטווח זמן בינוני, ולהפנות אותם למסלולי השקעה אגרסיביים יחסית, שישיגו תשואה שתפצה על דמי הניהול.