רוצים אמריקה: סופרגז רכשה 30% מחברת אנרגית מתחדשת בארה"ב

החברה מדווחת כי רכשה תמורת 25.5 מיליון דולר 30% מחברת Balanced Rock Power (BRP) שפועלת בתחום ייזום ופיתוח של פרויקטים פוטו-וולטאיים ופרויקטי אגירת אנרגיה

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז / צילום: אלדד רפאלי
כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז / צילום: אלדד רפאלי

סופרגז מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של חברות מישראל שמשקיעות בפרויקטי אנרגיה מתחדשת מעבר לים. החברה מקבוצת אלקו דיווחה היום (ג') על התקשרות באמצעות חברת בת בבעלות מלאה כי היא חתמה על הסכם לרכישת 30% מחברת Balanced Rock Power (BRP) תמורת כ-25.5 מיליון דולר.

בהודעת סופרגז, שמנייתה ירדה מתחילת השנה בכ-13.8% וששווי השוק שלה כיום עומד על כ-1.058 מיליארד שקל נמסר, כי החברה האמריקאית הינה חברת אנרגיה יזמית שמתמקדת ב"ייזום ופיתוח של פרויקטים פוטו-וולטאיים ופרויקטי אגירת אנרגיה בקנה מידה משמעותי (Utility Scale) של בין 25 ל-650 מגה וואט לאספקה ישירה לרשת החשמל, ומכירתם בשוק החופשי לאחר השלמת שלבי הייזום והפיתוח".

כן נמסר כי BRP מחזיקה בצבר פרויקטים הנמצאים בשלבי פיתוח שונים, בהיקף של כ-3,500 מגה וואט של מתקנים פוטו-וולטאיים וכן בהיקף של כ-10,550 מגה וואט של מתקני אגירת אנרגיה. פיתוח הפרויקטים צפוי להסתיים במהלך השנים 2023-2025. לדברי סופרגז, ההסכמים כוללים, בין היתר, זכויות וטו לחברת הבת של סופרגז בדירקטוריון BRP בכל הקשור להחלטות עסקיות ותפעוליות מרכזיות.

ההסכם הנוכחי מגיע אחרי מספר פעולות שהחברה ביצעה בחודשים האחרונים, כחלק מכניסתה לתחום החשמל. לאחרונה קיבלה החברה מרשות החשמל רישיון לאספקת חשמל (יחד עם עוד 16 חברות נוספות), וזאת כחלק מהרפורמה במשק החשמל. על בסיס החלטה זו, תוכל החברה למכור בעתיד חשמל לצרכנים ביתיים ומסחריים המחוברים לרשת החשמל במתח נמוך. עוד קודם עדכנה החברה כי חברת בת שלה רכשה 75% ממניותיהן של שתי חברות פרטיות, שעיקר עיסוקן בייזום, הקמה, ותחזוקה של מערכות ומתקנים סולאריים. בנוסף החברה גם מבצעת הכנות לקראת כניסתה לתחום אגירת האנרגיה.

מנכ"ל סופרגז, כפיר נבון, מסר: "אנחנו מעדכנים היום על עסקה שמהווה כניסה ראשונה ומשמעותית לשוק האמריקאי ותואמת את האסטרטגיה העסקית של סופרגז להרחיב את תחומי פעילותה בשוק האנרגיה וביסוס מנועי צמיחה חדשים. בכוונתנו לפעול יחד עם BRP לקידום ופיתוח של צבר הפרויקטים השונים וכן לפעול להגדלתו. שילוב היכולות שלנו ביחד עם נכסיה ויכולותיה של BRP, מהווים יחד פוטנציאל עסקי משמעותי, המתחבר לפריחה בשוק האנרגיות המתחדשות בארה"ב".