גוגל פיי | בלעדי

בניגוד לתחזיות: גוגל דוחה את כניסת הארנק הדיגיטלי שלה לישראל

בגוגל רצו להשיק את גוגל פיי בארץ בשבועות הקרובים, אך החליטו לדחות את המהלך ולהשיקו לקראת סוף 2021 • עפ"י המסתמן, החברה לא תפעיל את הארנק באמצעות אפליקציה ייעודית, וייתכן שתעשה זאת באמצעות ארנקים אחרים

גוגל פיי / צילום: Shutterstock, Proxima Studio
גוגל פיי / צילום: Shutterstock, Proxima Studio

הארנק הדיגיטלי של של גוגל אמנם מתוכנן להגיע לישראל עוד השנה, אך לא מוקדם כפי שחזו בענקית הטכנולוגיה. גוגל תכננה להשיק את גוגל פיי בשבועות הקרובים, אך לגלובס נודע כי ההשקה תידחה ותתקיים רק לקראת סוף 2021. מועד מדויק להשקה עדיין לא נקבע.

בנוסף, על פי המסתמן, גוגל לא תפעיל את הארנק הדיגיטלי שלה באמצעות אפליקציה ייעודית. זאת בניגוד לאפל פיי שכניסתה לישראל בתחילת חודש מאי הקפיצה בכ-800% בתוך חודש את השימוש בארנקים דיגיטליים. בגוגל בוחנים מספר אפשרויות להפעלת הארנק הדיגיטלי, בין היתר באמצעות צירופו לאפליקציות תשלום קיימות.

הכניסה של גוגל פיי לישראל צפויה להשפיע מאוד על הארנקים הדיגיטליים שכבר פועלים בארץ, דוגמת ביט קארד של בנק הפועלים, הארנק הדיגיטלי של לאומי ושל חברות כרטיסי האשראי. הסיבה לכך היא שגוגל פיי פועלת על מערכת אנדרואיד שבה משתמשים הרוב המוחלט של משתמשי הטלפונים הניידים בארץ, יותר מ-70% מהישראלים. זאת בניגוד למשתמשי אפל, היכולים להשתמש רק באפל פיי.

בגוגל לא מסתפקים רק בארנק דיגיטלי, אלא מכוונים גם ליצור ללקוחותיה חשבון עו"ש. הפיילוט הזה, שזכה לשם "גוגל PLEX", החל בארצות הברית בתחילת 2021, כאשר החברה מאפשרת למשתמשי גוגל פיי לפתוח חשבונות בנק באמצעות שותפות עם 11 בנקים.

חשבונות גוגל Plex המשולבים בתכונות של Google Pay יוצרים הצעה אטרקטיבית עבור הלקוחות, למשל ביטול עמלות חודשיות, ביטול הצורך ביתרה מינימלית, שימוש בתובנות מבוססות בינה מלאכותית ( AI ) לעמידה ביעדי חיסכון, העברת כסף בין אנשים ובתוך קבוצות ועוד.