האפליקציה שמצילה אותו בכל פעם מחדש והפודקאסט שגורם לו לחשוב: ההמלצות של מנכ"ל רב בריח

איזו אפליקציה הכי עוזרת לו, למה הוא מאזין בדרך הביתה ולאיזה ערוץ הוא מכור • 5 ההמלצות של שמואל דונרשטיין, מנכ"ל ובעלי רב בריח • מדור חדש

שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלי רב בריח / צילום: אייל טואג
שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלי רב בריח / צילום: אייל טואג

שמואל דונרשטיין (69), נשוי ואב ל-3, מתגורר ברמת השרון. חתן פרס התעשייה לשנת 2014 וחתן פרס הקהילה על שם פולה מוזס לשנת 2019 על תרומתו בתחומי הספורט, החינוך והבריאות בישראל. 

1. ספר ניהול

"ניהול הצמיחה והתחדשות הארגון" של פרופ' יצחק אדיג'ס
הספר, שנכתב לפני יותר מ-30 שנה, מתאר את התפתחות הארגון באמצעות דיאגרמת פעמון: משלב הינקות לשלב המיטב - ולאחר מכן לתהליך הדמדומים והמוות. הסופר (ישראלי לשעבר ומרצה מפורסם) מסביר היטב את יצירת הצמיחה בארגון והישרדותו על ידי מניעת הפיכתו לכושל וחלש.

2. אפליקציה

google
למרות שיש לי כ-100 אפליקציות שונות וטובות על הטלפון החכם, אין אחת שמאפשרת, מלמדת ועוזרת לי כמו גוגל. אין לי ספק שגוגל היא השינוי הגדול באבולוציה שהאדם יצר לעתיד.

3. פודקאסט

"אחד ביום"
כמעט בכל ערב אני מאזין ל"אחד ביום", בעיקר בדרכי הביתה בשעה מאוחרת. מדי יום מוקדשת חצי שעה לנושא, וזה מאפשר לי להקשיב ולחשוב עליו, ואף לגבש דעה ותחושות בעניין. אני ממליץ בכל מקרה להקדיש את עצמנו למחשבה בנושא חשוב פעם ביום.

4. טלוויזיה

ערוץ ההיסטוריה
לצערי אינני רואה טלוויזיה הרבה עקב יום עבודה ארוך וגדוש. רק ביום שבת אני צופה כמה שעות, והערוץ האהוב עליי הוא ערוץ ההיסטוריה. אני מכור לסדרות על ממציאים, מנהיגים ומהלכים היסטוריים שינו את העולם.

5. טיפ ניהולי

● להנחיל חזון ערכי וברור לכל הארגון, לצד אסטרטגיה לשנים קדימה ובחינתה מחדש בכל שנה.
● לבנות מנהלים חדורי התרגשות ומוטיבציה להצלחת הארגון. אל תפחדו להעסיק אנשים בעלי יכולת וכישרון! הם אלה שיצמיחו את החברה.
● לעולם אל תאבדו תקווה. הדרך הטובה לחצות את העתיד היא ליצור אותו. רק אנחנו נקבע את הגבול והמקום שאליהם נרצה להגיע בעזרת נחישות ועבודה קשה.