אחרי הפשרה בין המייסדים, חברת הגיימינג קרייזי לאבס נמכרת

חברת הגיימינג הישראלית קרייזי לאבס נמכרת לחברת Embracer השוודית, חברת התחזקות בתחום משחקי הווידאו, בעסקת מניות ומזומן שהיקפה לא נמסר • המכירה מגיעה לאחר שמייסדי קרייזי לאבס הגיעו לאחרונה לפשרה שסיימה סכסוך ארוך ביניהם

שגיא שליסר, מנכ"ל קרייזי לאבס וממייסדי החברה / צילום: תמר מצפי
שגיא שליסר, מנכ"ל קרייזי לאבס וממייסדי החברה / צילום: תמר מצפי

חברת הגיימינג הישראלית קרייזי לאבס נמכרת לחברת Embracer השוודית, חברת התחזקות בתחום משחקי הווידאו. העסקה כוללת מניות ומזומן, אך היקפה לא נמסר בהודעה שפורסמה היום (ה'). לפי ההודעה, ההנהלה הנוכחית של קרייזי לאבס תישאר בתפקידה. עסקת הרכישה צפויה להיסגר רשמית בחודשים הקרובים.

קרייזי לאבס מפתחת ומפיצה משחקי מובייל בסגנון ההיפר-קז'ואל והלייפסטייל, משחקים קלילים וקלים למשחק, ומפיצה של משחקי קז'ואל. לפי הודעת הרכישה, קרייזי לאבס הייתה המפתחת השלישית בעולם של משחקי מובייל מבחינת הורדות ב-2020, עם יותר מ-4.5 מיליארד הורדות עד היום ומעל 110 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. קרייזי לאבס רשמה רווח גולמי של 153 מיליון דולר לשנה שבין יולי 2020 עד יוני 2021.

קרייזי לאבס הוקמה ב-2010 ופעלה במקור תחת השם טאבטייל (TabTale), אז התמקדה במשחקי ילדים חינוכיים, אך בשנים האחרונות הצליחה כאמור בתחום משחקי המובייל הקלילים. קרייזי לאבס מחזיקה משרדים בישראל, בסין, במקדוניה, בגרמניה ובאוקראינה.

לפי נתוני IVC, קרייזי לאבס קיבלה השקעות בהיקף של 13.5 מיליון דולר בתחילת דרכה מקרן מאגמה, קרן וינטג' וקוואלקום ונצ'רס. בראיון עבר סיפרו מייסדיה כי החברה רווחית מאז 2012.

הכוונה של הנהלת קרייזי לאבס למכור את החברה נחשפה בחודש שעבר בגלובס מתוך הסכם פשרה אליו הגיעו מייסדי החברה, שסיים סכסוך ארוך בין הצדדים. במסגרת הסכם הפשרה שילמה קרייזי לאבס 20 מיליון דולר במזומן כדי לרכוש את מניותיו של אחד ממייסדיה, אורן קושניר. הסכום נקבע בעקבות הליך גישור שערך המגשר פרופ' שרון חנס בין החברה למייסד. התשלום הוא עבור מניות בהיקף של למעלה מ-21% מהונה המונפק של החברה.

הסכם הפשרה הביא לסיום סכסוך בין המייסדים של חברת הגיימינג. במסגרת הסכסוך הגיש קושניר תביעה נגד שני המייסדים האחרים שגיא שליסר (המכהן כמנכ"ל קרייזי לאבס) וניר בז'רנו בגין פיטוריו מהחברה במאי 2017 והוצאתו מהדירקטוריון. עד לפיטורים הוא כיהן בתפקיד נשיא החברה וסמנכ"ל מוצר וקריאייטיב.

בחברה הגישו תביעה נגדית נגד קושניר בטענות להפרת חובות אמונים, תחרות אסורה, גניבת הזדמנות עסקית וגזילת קניין רוחני. בתביעה הנגדית דרשו המייסדים האחרים מקושניר להעביר ללא תמורה את מלוא המניות בחברה חדשה שהקים בשם GOE.

הסכום ששולם לקושניר במסגרת הסכם הפשרה צפוי לגדול כעת בעוד 14 מיליון דולר נוספים לאחר שהחברה נמכרה.

הסכם הפשרה נחשף כחלק מתביעה שהגיש בחודש שעבר נגד קושניר עו"ד אריה דנציגר, שייצג אותו במשך ארבע שנים בסכסוך. עו"ד דנציגר טוען כי כחלק מההסכם שחתם עם קושניר ולאור הסכום שקיבל קושניר בפשרה, הוא זכאי לתשלום שכר-טרחה של 2.9 מיליון דולר (9.6 מיליון שקל), אך לא קיבל תשלום זה. עו"ד דנציגר טוען כי קושניר התנה את התשלום בכך שיוותר על זכויותיו לשכר-טרחה מהתשלומים הנוספים שיתקבלו במקרה של מכירה.