קיה וסיטרואן משיקות בישראל גרסאות חשמליות חדשות, והן לא האחרונות

עוד משלוח ענק של טסלות נחת השבוע בארץ אבל המתחרים לא מרימים ידיים • השבוע הצטרפו למערך גם קיה נירו החשמלית וסיטרואן C4 שמשווקת גם בגרסאות חשמליות וגם עם בנזין ודיזל • השבוע בעולם הרכב

טסלה חונה בחניון ציבורי בישראל / צילום: טלי בוגדנובסקי
טסלה חונה בחניון ציבורי בישראל / צילום: טלי בוגדנובסקי

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, היום (ה') נחת בנמל אשדוד משלוח חדש של קרוב ל-1800 מכוניות "טסלה 3" חדשות, שכמעט כולן כבר הוזמנו על ידי לקוחות בישראל. בכך צפוי להגיע היקף מסירות כלי הרכב החשמליים בישראל מתחילת השנה לקרוב ל-7,500 יחידות ולמרות שטסלה מחזיקה בכ-65% מהשוק, עלייה של כמעט 500% בשנה לא נעלמת מעיני המתחרים.

אחרי ההשקה של יונדאי איוניק 5 החשמלית החדשה ויונדאי קונה החשמלית החדשה, נחתו השבוע בשוק הרכב עוד שתי חשמליות.

הראשונה היא הגרסה החשמלית לגמרי של קיה נירו הוותיקה, שמצטרפת לגרסת הפלאג-אין. החשמלית דומה בעיצובה לנירו הרגילה למעט כמה שינויים קוסמטיים בחרטום, וגם תא הנוסעים שומר על העיצוב המוכר למעט בורר הילוכים אלקטרוני ורמת אבזור מעט גבוהה יותר.

קיה נירו החשמלית
 קיה נירו החשמלית

מערכת ההנעה כוללת מנוע חשמלי נמרץ שמייצר 204 כ"ס ו-40 קג"מ וסוללה של 64 קילוואט-שעה, שמספקת טווח נסיעה משולב של עד 455 ק"מ בתקן WLTP. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש מתבצעת ב-7.8 שניות. המכונית תומכת בטעינה מהירה בקצב של עד 100 קילוואט-שעה ומגיעה עם אבזור מקיף שכולל בין השאר ערכה של מערכות סיוע לנהיגה, בקרת אקלים, מפתח אלחוטי, מושב נהג חשמלי ועוד. המחיר עומד על כ-180 אלף שקל.

גם חברת לובינסקי מתגברת את המערך החשמלי שלה, והפעם עם גרסה חשמלית לגמרי של סיטרואן C4 החדשה, שכעת מגיעה בתצורה של קרוסאובר ספורטיבי. הגרסה החשמלית של הרכב, שמשווקת במקביל לגרסאות הרגילות, מצוידת במערכת ההנעה אותה פגשנו כבר בפיז'ו 2008 החשמלית. היא כוללת מנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 50 קילוואט-שעה, שמספקת טווח נסיעה של עד 350 ק"מ בתקן WLTP. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 9 שניות והסוללה תומכת בטעינה מהירה של עד 100 קילוואט. המכונית עצמה תוכננה מראש להנעה חשמלית ומציעה תא מטען מכובד של 380 ליטר, כמו שאר הגרסאות. האחריות על הסוללה היא עד 8 שנים או 160 אלף קילומטר. מחירה מתחיל ב-165 אלף שקל.

סיטרואן C4
 סיטרואן C4

מי שעדיין לא בשל לזנק לשוק החשמל יוכל להזמין את הרכב החדש גם עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות ב-139 אלף שקל או עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל עם 130 כ"ס ואותה תיבה אוטומטית שעולה 147 אלף שקל. כל הדגמים מצוידים בבולמי זעזועים אקטיביים, חבילת מערכות סיוע לנהיגה, חישוקים קלים ועוד.

פולקסווגן נערכת לעידן החשמלי

גם צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, נערכת לעידן החשמלי שצפוי להתחיל אצלה בשנה הבאה ובשבועות האחרונים נחת כאן לבחינה הקרוסאובר החשמלי החדש פולקסווגן ID.4, שתוכנן להציב תחרות ישירה לטסלה Y. הרכב, שמידותיו דומות לאלה של פולקסווגן טיגואן, נמתח לאורך 4.58 מ מ' ולרוחב 1.85 מ' וניצב על בסיס גלגלים מכובד באורך 2.77 מ'. הוא מוצע כיום באירופה במגוון רחב מאד של גרסאות, החל מגרסת בסיס עם מנוע של 148 כ"ס וטווח של עד כ-350 ק"מ (WLTP) ועד גרסת ביצועים כפולת מנועים עם 299 כ"ס, סוללה של 82 קילוואט-שעה וטווח של עד 482 ק"מ (WLTP).

הקרוסאובר החשמלי I.D4 של פולקסווגן
 הקרוסאובר החשמלי I.D4 של פולקסווגן

סביר להניח שהגרסה העיקרית בארץ תהיה גרסת הביניים עם הספק של 204 כ"ס וטווח של עד 506 ק"מ (WLTP). המכונית מיוצרת במפעל חדש שהקימה פולקסווגן בסין והמחירים באירופה דומים או זולים יותר מהמחירים של הגרסאות המקבילות של טסלה Y, שאלינו תגיע רק לקראת אוקטובר.

עוד קרוסאובר חשמלי חדש מסין, SKYWORTH, ישווק בקרוב בישראל

החודש צפוי לנחות בישראל גם משלוח ראשון של הקרוסאובר החשמלי החדש של חברת SKYWORTH הסינית, שייובא וישווק בישראל על ידי חברת כדורי. זהו הדגם הראשון של חברת סטארט-אפ סינית שהוקמה לפני כשלוש שנים והשנה החלה לשווק את הדגם הראשון שלה.

הקרוסאובר החשמלי מסין, SKYWORTH
 הקרוסאובר החשמלי מסין, SKYWORTH

מאחוריה ניצב קונצרן מוצרי הצריכה הביתיים SKYWORTH, שקשור בין השאר גם לייצור אוטובוסים. הרכב עצמו נמתח לאורך של כ-4.7 מ', לרוחב של 1.91 מ' ולגובה 1.69 מ' וניצב על בסיס גלגלים באורך 2.8 מ'. בתקינה האירופאית יש לו מנוע בהספק 204 כ"ס וסוללה של 72 קילוואט-שעה שמאפשרת טווח של עד כ-460 ק"מ בין טעינות בתקן WLTP. הוא מגיע עם תא נוסעים מפואר שכולל בין השאר מסך שליטה מאסיבי של 12.8 אינץ', מושבים חשמליים ועוד. מחירו טרם פורסם והוא ישווק מאולם תצוגה חדש בתל אביב.