מנכ"ל משרד האוצר עונה לביקורת: "אנחנו מתנגדים להטלת סגר"

על רקע התגברות השיח על סגר בחגים בצל העלייה בתחלואה, פרסם הערב רם בלינקוב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו המתייחס לנושא • בפוסט הבהיר כי במשרד האוצר מתנגדים להטלת סגר, וכי עצם הדיבור עליו כבר פוגע היום בעסקים

רם בלינקוב / צילום: איל יצהר
רם בלינקוב / צילום: איל יצהר

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, ממשיך במאבק שמנהל האוצר בימים האחרונים נגד הכוונות להטיל סגר, ובדרך עונה לביקורת על אי ההיערכות של משרד האוצר ל"תרחיש הגרוע מכל" עבור הכלכלה והעסקים - סגר כללי.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שנפתח במילים "על קורונה, הקבינט והסגר רגע לפני שבת", כותב בלינקוב: "אנחנו מתנגדים להטלת סגר וזאת מתוך דאגה לשלום הכלכלה ולשלום האוכלוסייה. אם בכל אופן נידרדר לשם, אנו מוכנים ונכונים לטפל בבעיות השונות תוך דאגה לעסקים ולאזרחים. שבת שלום לכל".

בשבוע האחרון, על רקע העלייה בתחלואה, גברו הדיבורים על סגר כללי בחגים. לאור אי הוודאות והחשש בקרב הציבור והעסקים, קיים אתמול (ה') ראש הממשלה נפתלי בנט משדר לייב בפייסבוק שבו השיב לשאלות בנושא, ובין היתר אמר כי "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים, וכן כי "החיסון הוא לא שכפ"צ, הוא נחלש בכל חודש".

בנט הבהיר כי הממשלה רוצה להרחיק סגר ככל האפשר, אך הנושא נמצא על השולחן ותלוי גם במשמעת של הציבור (משמעת בידוד וחיסונים).

בפוסט שפרסם היום הבהיר בלינקוב כי סגר כללי לא יהיה אפקטיבי, וכי עצם הדיבור עליו היום כבר פוגע בעסקים. "כבר למעלה משנה וחצי שאנחנו מתמודדים עם הנגיף (הארור) הזה. הסגר הראשון היה אפקטיבי מכמה סיבות ובהן, בין היתר, החשש של מרבית האוכלוסיה מהלא ידוע אשר גלתה משמעת עצמית. מאז חוסנו מליוני אנשים, הביטחון העצמי של רבים גדל. לפיכך ספק רב באשר ליכולת להגיע לסגר שבכלל יהיה אפקטיבי", כתב בלינקוב. עוד הוסיף, כי "מה שבטוח הוא שעצם הדיבור על הסגר כבר פוגע בעסקים רבים. הוא מביא לאי ודאות שהיא דבר רע ומזיק לכלכלה. שלא לדבר על הנזקים הישירים במידה וזה יקרה". בשורה התחתונה הבהיר בלינקוב כי במשרד האוצר מתנגדים להטלת סגר.

בלינקוב התייחס גם לביקורת על כך שמשרד האוצר לא נערך לקראת סגר אפשרי, ולא מכין תכניות לסיוע למשק, בדמות מענקים או מודל חל"ת חדש. "בימים האחרונים התעורר דיון באשר לדרך הטיפול של משרד האוצר והשר העומד בראשו בקורונה ובהקשר לכך גם שאלת הסגר. להלן כמה מילים בנושא: במשרד האוצר נעשתה עבודה מקיפה הנוגעת ללקחי הטיפול בקורונה בשנה וחצי האחרונות. בוצע ועדיין מבוצע ניתוח של התהליכים שבוצעו ושל ההחלטות שנלקחו. זאת במטרה ללמוד משגיאות שנעשו כמו גם מהרבה דברים טובים שבוצעו".

בימים האחרונים ספג שר האוצר ביקורת גם על היעדרו מדיוני קבינט הקורונה, אך לדברי בלינקוב משרד האוצר והשר מעורים ומעורבים בכל מה שקורה בדיונים, כאשר נציג השר בדיונים הוא השר במשרד האוצר חמאד עמאר. "לפני כל דיון בקבינט הקורונה נשלח סדר יום על יד מזכירות הממשלה. בהתאם לכך נקבעת עמדת המשרד באשר לנושאים השונים. באם יש צורך לקבל גם את מדיניות השר ולא להסתפק בהחלטות של החתום מטה, מתואמת עמדת המשרד עם השר. השר חאמד עמאר מלווה באופן קבוע את דיוני הקבינט כמו גם הממונה על התקציבים. כל זה מנוהל באופן הזה כדי ליעל את עמדת המשרד ולאפשר טיפול של נושאים רבים ומורכבים במקביל".