שדרן אמריקאי שהתנגד להגבלות הקורונה מת מהמחלה

דיק פארל, שדר טלוויזיה אמריקאי, הפיץ תאוריות קונספירציה בנוגע למגפת הקורונה ויצא נגד החיסונים • לאחר שנדבק במחלה לפני כחודש, הוא ככל הנראה שינה את דעתו

דיק פארל / צילום: ערוץ היוטיוב Dick Farrel Show
דיק פארל / צילום: ערוץ היוטיוב Dick Farrel Show

דיק פארל, שדר טלוויזיה ורדיו אמריקאי שהפיץ תאוריות קונספירציה בנוגע למגפת הקורונה, יצא נגד החיסונים ותקף באופן אישי את האחראי על המאבק בקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מת בשבוע שעבר כתוצאה מסיבוכי מחלת קורונה. פארל, שהופיע ברשת הטלוויזיה השמרנית Newsmax TV, היה גם כוכב של כמה תוכניות רדיו בפלורידה.

בחודשים האחרונים הוא טען (ללא הוכחה ובניגוד למציאות) כי אף נציג דמוקרטי בבית הנבחרים האמריקאי לא חלה בקורונה, וכמו רבים בימין האמריקאי יצא נגד "גניבת הבחירות" לכאורה של השמאל האמריקאי. הוא כינה את פאוצ'י "פריק שקרן, רעב לכוח". הוא גם קרא לציבור האמריקאי לא להתחסן ולהיזהר מהשפעות החיסונים.

לאחר שנדבק במחלה לפני כחודש, הוא ככל הנראה שינה את דעתו, כפי שכתבה בפייסבוק חברה אישית, איימי-לי הייר. "הוא הסיבה שהתחסנתי", כתבה בפוסט ברשת החברתית. "הוא שלח לי הודעה שבה נכתב - 'קחי אותו' (את החיסון, א.א.). הוא אמר לי שהווירוס אינו בדיחה וכתב: "הלוואי שהייתי גם מתחסן". הוא מת ב-4 באוגוסט, בגיל 65.

העובדה כי פארל היה פופולרי במיוחד בדרום-פלורידה זכתה לכיסוי בתקשורת האמריקאית. כפי שכתב העיתונאי יואב קרני ב"גלובס" השבוע, המדינה הדרומית היא "כר הפעילות האינטנסיבי ביותר של הדלתא; והיא גם שדה הקרב הפוליטי העיקרי בין הנשיא למתנגדיו הרפובליקאים". כמעט 20% מהמקרים החדשים ביום נרשמים במדינה והמושל הרפובליקאי נמצא בעימות עם הממשל הפדרלי בנוגע לצעדים נגד התפשטות המגיפה.