לאחר שלא ביקש חסינות: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן

כתב אישום בגין שוחד הוגש נגד ח"כ ביטן בשבע פרשות שונות, על עבירות אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשל"צ ובמהלך כהונתו כח"כ וכיו"ר הקואליציה

ח''כ דוד ביטן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ח''כ דוד ביטן / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

פרקליטות מיסוי וכלכלה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום בפרשה 1803 נגד ח"כ דוד ביטן ואחרים, וזאת לאחר שח"כ ביטן הודיע כי אין בכוונתו לבקש חסינות מהכנסת בפני העמדה לדין. 

ביטן נאשם בעבירות לקיחת שוחד בסכום כולל של 715,000 שקל ובעבירות הלבנת הון ועבירות מס, אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה.

כזכור, כתב האישום הוגש גם נגד ארנון גלעדי, שכיהן בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בגין עבירות של לקיחת שוחד והפרת אמונים. כתב האישום כולל תשעה נאשמים נוספים בפרשה וחברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו.

טובות הנאה בסכום כולל של מאות אלפי שקלים

על-פי כתב האישום, בין השנים 2017-2011 קיבל דוד ביטן מיזמים ומבעלי אינטרסים טובות הנאה בסכום כולל של מאות אלפי שקלים. בתמורה, נטען, הוא פעל לקידום האינטרסים של אותם גורמים במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בשלטון המקומי ובמשרדי הממשלה.

במסגרת אחת מהפרשות, בשלהי שנת 2017 ארנון גלעדי לקח לכאורה טובות הנאה כספיות בסך של 30,000 שקל משלושה יזמי נדל"ן שונים, שסייע להם בקידום הליכים תכנוניים בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי, נטען, אסף את הכספים באמצעות רענן יוסף, שהפקיד אותם בחשבון בנק ששימש למימון פעילויות לקידום מועמדותו של גלעדי וטיפוח תדמיתו הציבורית, ואשר זהותו של גלעדי כנהנה בו הוסתרה.

חיים רביבו, איש עסקים, אחד משלושת יזמי הנדל"ן, נתן לכאורה שוחד לגלעדי באמצעות העברת סכום בסך 10,000 שקל תמורת קידום ענייניו בעירייה. במסגרת פרשה זו הוגשו כתבי אישום נגד ארנון גלעדי, רענן יוסף וחיים רביבו.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, המייצגים את ח"כ דוד ביטן, מסרו בתגובה להגשת כתב האישום: "ח"כ ביטן החליט לא לבקש מהכנסת חסינות ויתמודד עם האישומים בבית המשפט, תוך ביטחון מלא שבתום ההליך המשפטי יוכרע כי לא נפל כל פסול במעשיו, וששמו ינוקה מכל רבב".

*** חזקת חפות: דוד ביטן, ארנון גלעדי, רענן יוסף וחיים רביבו לא הורשעו בכל עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.