האם אפליקציה יכולה להחליף רואה חשבון

חברת הפינטק PayMe משיקה את Keep: תחליף חדשני למנהל החשבונות הוותיק • וגם: BizLabs MedTech - חממת הסטארט-אפים "החרדית" • אירועים ומינויים

אדם קוגן ואדם קימה, מייסדי חברת הפינטק PayMe / צילום: עופר וקנין
אדם קוגן ואדם קימה, מייסדי חברת הפינטק PayMe / צילום: עופר וקנין

איסוף ידני של מסמכי הכנסה, קבלות והוצאות הוא מנת חלקם של בעלי עסקים קטנים רבים מדי חודש כמעט. עבור רובם, ההתנהלות מול מנהלי החשבונות ורואי החשבון היא החלק הפחות אהוב בעשייה, אך כעת מגיע פיתוח חדש שעשוי לחסוך זאת מהם.

חברת הפינטק PayMe, המפתחת ומספקת מוצרי תשלום מתקדמים לעסקים, משיקה את Keep: תחליף חדשני למנהל החשבונות הוותיק. מדובר במערכת הזמינה דרך הדפדפן ובאפליקציית מובייל, המציעה פתרון פיננסי מלא לעסקים קטנים, כולל הפקת חשבוניות הכנסה דיגיטליות, העלאת הוצאות, חישוב תזרים, ניהול לקוחות, ניהול מוצרים ויכולת סליקה וגביית תשלום.

המערכת סורקת את כל מסמכי ההוצאות באמצעות טכנולוגיית OCR, ומזהה את כלל הפריטים שנרכשו. לאחר מכן היא מחשבת בצורה אוטומטית את ההכנסות, ההוצאות המוכרות, תשלומי מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ. המערכת מבצעת את התשלום והדיווחים לרשויות בשם בית העסק, והיא כוללת גם צ'אט עם מנהל חשבונות מוסמך לכל שאלה וסוגיה. בנוסף, מנוע הבינה המלאכותית של המערכת מסוגל להתריע על אירועים חריגים, עליות מחיר, פערי גבייה וכן הלאה. ומה העלות? בין 10 ל-279 שקל בחודש, בהתאם לתוכנית הנבחרת.

PayMe הוקמה ב-2015 על ידי אדם קימה (41) ואדם קוגן (33). היא מעסיקה כיום כ-30 עובדים, ומאפשרת לפלטפורמות, מרקטפלייסים וארגונים המשרתים עסקים קטנים לשלב מוצרים פיננסיים כגון סליקת אשראי, אמצעי תשלום אלטרנטיביים, מימון או הגנה נגד הונאות בתוך מוצריהם. החברה מספקת שירותים פיננסיים ליותר מ-60 אלף בתי עסק ברחבי העולם, ומשרדיה נמצאים בתל אביב.

לדברי קוגן, "המטרה שלנו היא לשפר את סיכוייו של העסק הקטן בישראל לשרוד ולהצליח, מתוך הבנה שהעסקים הקטנים הם גורם משמעותי וקריטי לחוסן הכלכלי של מדינת ישראל בכלל, ושל מיליוני משקי הבית שנשענים עליהם בפרט.

"משבר הקורונה פגע קשות בעסקים הקטנים בישראל, ומצד שני גרם לגאות בכמות העסקים הקטנים שנפתחו - במתאם לשיעור האבטלה. המוצר שפיתחנו מאפשר לבעלי העסקים להתמקד אך ורק בפן המקצועי, ופחות להתעסק בלוגיסטיקות, תוך מתן תחושת שליטה בעסק והפחתת החרדה".

אזור התעשייה

ח"כ מקלב, תקציב המדינה וההייטק החרדי

בשנים האחרונות החברה החרדית מוצאת יותר ויותר את מקומה בענף ההייטק, וגם ספציפית בעולם הסטארט-אפים. בימים אלה הסתיים המחזור הראשון של חממת BizLabs MedTech ה"חרדית", שכולל ששה סטארט-אפים מתחומי המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית. מדובר במיזמים הנמצאים בשלבים מתקדמים של פיתוח מוצר ואחרי גיוס הון של לפחות 100 אלף דולר. העבודה עליהם נעשתה בשיתוף המרכז הרפואי וולפסון, שאף העמיד קלינאים, חוקרים וצוות ממחלקת החדשנות של בית החולים לטובת היזמים.

אירוע הסיום נערך באירוע בבית שגריר בריטניה בישראל, והוצגו בו פיתוחים וטכנולוגיות בתחומי הקנאביס הרפואי, ביטוחי בריאות, מערכות לניהול וזימון תורים לארגוני בריאות, פתרונות VR לבעיות דיבור וטכנולוגיות לשיפור איכות חיים. עם זאת, לדברי הנספח המסחרי של בריטניה בארץ, "רוב הסטארט-אפים החרדים לא שורדים את השלב הראשון, ובאופן כללי מציגים מדדי הצלחה נמוכים בהרבה מאלו של המגזר הכללי בישראל".

בתגובה לדברים אמר ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה שכיהן בעבר כיו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, כי "תקציב המדינה החדש נותן הרבה דגש על קידום האוכלוסייה הערבית והאתיופית, אבל את החרדים שכחו. שכחו לתקצב את הרשות לפיתוח הכלכלי של המגזר החרדי, ושכחו לתקצב את שילוב החרדים בהיי-טק.

"למרות זאת, הסטארט-אפיסטים הנוכחים באירוע מוכיחים את הפוטנציאל האדיר של ההייטק החרדי - הן בהיבטים של תרומה לכלכלת ישראל, והן בהיבט של פיתוחים טכנולוגיים שיכולים לתרום לבריאות גם מחוץ למדינת ישראל".

מצנח הזהב

גיא אלוביץ', 49, מונה למנכ"ל חברת נטסטפ', המשווקת מדרסים דקים בהתאמה אישית. בעבר שימש כמשנה למנכ"ל בקבוצת יורוקום.

יהודה בן סנן, 56, מונה למנכ"ל לשכת הקבלנים בישראל, המונה מאות קבלני בניין וחברות הפועלות בענף הבנייה.

עופר צעירי, 52, מונה לסמנכ"ל הכספים של רשת מלונות קיסר פרמייר, הפועלת באילת, בירושלים ובטבריה.

איילת שילה תמיר נבחרה למנכ"לית הבאה של הקרן לידידות. קודם לכן הקימה וניהלה את הפרויקט "קונצרט - ביחד למען ישראל", והייתה משנה למנכ"ל מוזיאון ישראל.

איילת שילה תמיר / צילום: באדיבות הקרן לידידות
 איילת שילה תמיר / צילום: באדיבות הקרן לידידות

איתן סולומון יכהן כמנהל קבוצת המו"פ של חברת השבבים הישראלית DSP Group.

חדשות טובות

חברת גלאסבוקס, הפועלת בתחום ניתוח חוויות משתמש בנכסים דיגיטליים ונסחרת בבורסה בת"א, הודיעה כי כל עובד שיצטרף לחברה יקבל מענק חתימה בשווי משכורת חודשית, שאותו יתרום לעמותה לפי בחירתו. החברה מגייסת כעת כ-50 עובדים, כל שמדובר בתרומה מצטברת של יותר ממיליון שקל. "המאמצים להשיג טאלנטים לחברות טכנולוגיה רק הולכים ומתגברים, והביקוש ממשיך לטפס", אומר ירון מורגנשטרן, מנכ"ל החברה. "אנחנו בוחרים להניע מועמדים להצטרף לגלאסבוקס לא רק על רקע הביצועים העסקיים והטכנולוגיים של החברה, כי אם גם באמצעות האפשרות לעשות טוב ולתרום לאחר. מבחינתנו, זה רווח כפול".